A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

همایون شاهرخی و مجید حلوایی

همایون شاهرخی و مجید حلوایی

* شایسته ها , استادان همایون شاهرخی و مجید حلوایی عزیز  .......... استادیوم آزادی - دی ۱۳۵۶

======================

 

 دو ستاره درخشان  سالهای دور فوتبال ایران و باشگاه پاس شهربانی , با کلسیونی از افتخار و عنوان  ... هر دو از معدود ستاره های فوتبال ایران هستند که دو عنوان متوالی قهرمانی جام تخت جمشید را در کارنامه خویش , دارند .

 

  * سرهنگ همایون شاهرخی عزیز :

 سرمربی و سرپرست اسبق تیم ملی , یکی از اعضای نسل اول باشگاه پر افتخار پاس شهربانی است . نخستین حضور باشگاهی استاد با تیم کوروش ( زیر مجموعه سازمان تاج ) می باشد . سپس به باشگاه پاس پیوست . همایون شاهرخی یکی دو سال پس از تشکیل تیم فوتبال پاس به باشگاه پاس شهربانی پیوست و تا اخرین روز  فوتبال باشگاهی , به باشگاهش مطبوعش وفادار باقی ماند . یکی از بهترین روزهای حضور  استاد در پاس , مقابل دینامو تفلیس ثبت شد که در آن روز , مورد تحسین همگان قرار گرفت . سال ۱۳۴۵ نخستین عنوان قهرمانی اش را  در جام باشگاه های تهران با پاس کسب کرد , فروردین ۱۳۴۶ , پاس نماینده ای فوتبال پایتخت در مسابقات قهرمانی کشور بود و  در این مسابقات پاس و همایون شاهرخی موفق شدند تا عنوان قهرمانی ایران را نیز کسب نمایند . افتخاری که در سال بعد ۱۳۴۷ نیز تکرار شد .

 

همایون شاهرخی

 * استاد همایون شاهرخی عزیز  .....................                               امجدیه - تابستان ۱۳۵۶

============================

 

  جام حذفی باشگاههای تهران , افتخاری دیگری بود که استاد همایون شاهرخی در دهه ۴۰ شمسی با باشگاه پاس کسب کرد . با آغاز رقابتهای لیگ منطقه ای , همایون شاهرخی و پاس به دو عنوان نائب قهرمانی دست یافتند و سپس با آغاز لیگ تخت جمشید , افتخارات استاد و باشگاه پاس , افزون تر از قبل شد . او کا\یتان تیمی بود که دو بار متوالی قهرمان جام تخت جمشید تا از این بابت صاحب یک رکورد ابدی باشد . استاد سرانجام در ۳۲ سالگی و در شرایطی که همچنان مسلط و اماده برای پاس توپ میزد ,  کفشها را آویخت و جای خویش ذرا به جوانان سپرد .

 

 

 

 

 

 

 

  * سرهنگ مجید حلوایی عزیز :

  ستاره ای بیادماندنی فوتبال ایران و تیم ملی , فرزند شایسته ی خوزستان که عضویت در هر دو تیم جوانان و بزرگسالان ملی را در کارنامه خویش دارد . مجید حلوایی عزیز , نخست یک عنوان سومی کشور را در بهار ۱۳۴۶ با تیم منتخب خوزستان کسب کرد و سپس به تیم ملی جوانان دعوت شد تا یک عنوان سومی اسیا را کسب نماید . آنگاه به تیم شگفتی ساز شهربانی ( زیر مجموعه باشگاه پاس ) پیوست و در مسابقات حذفی تهران فصل ۱۳۴۸ , با ارائه بازیهایی درخشان نظر همگان را بخود جلب نمود تا به تیم اول باشگاه پاس منتقل شود . او در تابستان ۱۳۴۸ نخستین عنوان قهرمانی را با پاس کسب نمود و سپس دو عنوان نائب قهرمانی لیگ منطقه ای کارنامه ای او را پر بار تر از قبل نمود تا به تیم ملی ایران برای بازیهای آسیایی ۱۹۷۰ دعوت گردد . مجید حلوایی از آن , بمدت سه سال همواره عضوی تاثیر گذار  از تیم ملی ایران بود .

مجید حلوایی

 * مجید حلوایی عزیز بالاتر از  مهاجم ملوان ..............                          امجدیه - پاییز ۱۳۵۶

============================

 

 مهمترین بخشهای حضور ملی استاد مجید حلوایی را میتوان در فتح جام ملتهای آسیا ۱۹۷۲ , صعود و حضور در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و بویژه گلزنی در المپیک به تیم المپیک برزیل اشاره کرد . تک گل زیبا و پیروزی بخشی که منجر به کسب مهمترین و با ارزش ترین برد در تاریخ فوتبال ملی ایران تا به امروز , شده است  .

 از دیگر افتخارات استاد حلوایی  عزیز , حضور در رقابتهای بین المللی جام استقلال برزیل ( جام جهانی کوچک ۱۹۷۲ ) بود که موفق شد در یک روز بیادماندنی , تک گل تماشایی تیم ملی را با یک شوت تماشایی ,  وارد دروازه شیلی نماید . مجید حلوایی عزیز نیز در ۳۲ سالگی و در شرایطی که همچنان در اوج قرار داشت ,  کفشهایش را اویخت جایش را به جوانان سپرد  .....

 

پاس تهران

 

* تیم فوتبال پاس تهران در تقابل با اف ث کلن آلمان .....        امجدیه -  اردیبهشت ۱۳۴۹ - شایسته ها از راست ... 

ایستاده : عالیجناب حسن حبیبی , کیوان نیک نفس , محمود یاوری , حسین کازرانی , همایون شاهرخی و مهدی مناجاتی 

نشسته : محسن هوشنگی , پرویز  قاسمی , مجید حلوایی , مسعود مژدهی و اصغر شرفی 

================================