A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

تراکتور سازی و سپاهان ۱۳۵۴

تراکتورسازی و سپاهان

* تراکتورسازی و سپاهان .............  جام تخت جمشید ( ورزشگاه باغ شمال ) اردیبهشت ۱۳۵۴

فرزندان شایسته ایران  از راست : رحیم مه نمای اقدم , منوچهر کبیریان , غلامرضا زینی وند , محمد برزمهری ( دروازه بان ) , عبدالرضا عطاری ( ۱۵ ) , علیرضا رحیمی و مسعود تابش

==========================

 

  اکنون  ۴۵ سال از نخستین تقابل  دو باشگاه توانمند فوتبال ما در لیگ سراسری باشگاه های ایران , میگذرد . تقابلی که در چهار چوب رقابتهای سومین دوره جام تخت جمشید انجام شد و در نهایت با تقسیم مساوی امتیاز ,  پایان یافت . ان روز تراکتور سازی تحت هدایت استاد محمد بیاتی , به دو برد ارزشمند مقابل تاج و ذوب آهن دست یافته بود و همچنین موفق شده بود ابومسلم را در مشهد متوقف سازد . بنابر این انتظار می رفت که با یک پیروزی خانگی مقابل سپاهان به رتبه های بالای جدول چشم بدوزد . اما سپاهان نیز قصد داشت  با دست خالی به اصفهان باز نگردد و چنانچه  فرصتی فراهم شد , یک برد شیرین خارج از خانه  را تجربه کند .

  این بازی دارای دو نیمه متفاوت بود .  نیمه نخست خط هافبک سپاهان , کنترل میانه ی زمین را در اختیار گرفته بود بنابر این اجازه پیشروی و طراحی حملات را از میزبان سلب کرده بود  . در نیمه دوم اما , شرایط تغییر کرد و  این بار تراکتورسازان بودند که بر میهمان خویش برتری داشتند . 

   نخستین گل مسابقه در دقیقه ۲۷ برای سپاهان و روی سازندگی مسعود تابش بثمر رسید ... دفاع راست توانای سپاهان  توپی را که از رسول خوروش دریافت کرده بود , بلند و کشیده روی دروازه تراکتور ارسال کرد تا مهاجم سپاهان  احمد جفاری از درون محوطه ۵/۵ متر  با یک ضربه سر دروازه حریف را بگشاید .

  نیمه دوم اما فضای ورزشگاه باغ شمال , بیکباره تغییر کرد ... چرا که هواداران پر شور تراکتور , با تشویقهای بی امانشان که از ابتدای نیمه دوم آغاز شده بود  , روحیه ی مضاعف به نماینده کم تجربه شهر خویش  تزریق کردند  ( تراکتور سازی نخستین سال حضورش را در لیگ سراسری باشگاه های ایران  تجربه میکرد ) در نیمه دوم  کاپیتان میر مجید ناظمی  بعنوان  طراح و تقسیم کننده توپ , نقشی تعیین کننده  در برتری سرخپوشان تراکتورسازی داشت . 

 تراکتورسازی اما ۱۰ دقیقه بعد آغاز نیمه  ( حدود دقیقه ۵۵ ) موفق شد دروازه سپاهان را بگشاید . مهاجم توانمند تراکتور  رحیم مه نمای اقدم پایه گذار گل میزبان بود . او  پا بتوپ تا  خط  هجده  پیش رفت و سپس , توپ را به عبدالرضا عطاری سپرد و او نیز با یک شوت دقیق , آن را به قعر دروازه سپاهان فرستاد . 

  پس از این گل  ,  از سوی هر دو گروه , بازی قدری رنگ خشونت گرفت .... بهترین فرصت اما برای کسب پیروزی میزبان را در دقیقه ۸۶ , مدافع پرتلاش تراکتور سازی (  غلام زینی وند  )  خلق کرد . او  پا بتوپ با جا گذاشتن علیرضا رحیمی و حمید ندیمیان در حالی که علیرضا عطاری نیز دوشادوش او در حرکت بود - از خط دفاعی سپاهان گذشت و توپ را در اختیار عبدالرضا عطاری - که تنها دروازه بان سپاهان ( محمد رضا برزمهری ) را پیشروی داشت , سپرد . اما  تجربه کاپیتان برزمهری مانع از نتیجه گیری تراکتور سازی شد چرا که خروج هوشیارانه ی او موجب شد تا عطاری  تحت فشار توپ را , از کنار پایه دیرک دروازه به خارج بفرستاد .   دیگر تا پایان تغییری در نتیجه  حاصل نشد تا دو تیم پس از نود دقیقه  , به همان یک امتیاز ,  قناعت کنند .

   

عبدالرضا عطاری و احمد جفاری * گلزنها : عبدالرضا عطاری ( تراکتورسازی تبریز  ) و احمد جفاری ( سپاهان اصفهان )

=========================