A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرسپولیس و العربی کویت

همایون بهزادی

 Al-Arabi SC (Kuwait) vs Persepolis FC (Iran) . Friendly match ........  Kuwait - January 1973

Photo: Baqher Zarafshan

=====================================

 

 

* پرسپولیس و العربی کویت    ۱۹۷۳

============

 

 در میانه برگزاری رقابتهای انتخابی باشگاه های تهران برای تعیین تیمهای لیگ جام تخت جمشید , باشگاه پرسپولیس  یک اردوی برون مرزی را در دستور کار ,  قرار داد . مقصد انها کشور کویت بود . دعوتی که بر پایه ی تقاضای ایرانیان ساکن کویت , از سوی یک نشریه ورزشی معتبر  کویتی به نام  ( الملاعب ) مطرح شد آنها از پرسپولیس که محبوبترین باشگاه ورزشی ایران بود و آن روزها در راه حرفه ای شدن نیز گام بر میداشت ,   درخواست نمودند تا با بهترین ترکیب باشگاه " پرسپولیس حرفه ای " به آن کشور سفر کند . سرخپوشان برای این سفر برون مرزی از حضور  مجید حلوایی ( مدافع ملیپوش باشگاه پاس ) بعنوان بازیکن کمکی  , بهره بردند .

 

  نخستین مسابقه پرسپولیس با تیم فوتبال باشگاه العربی کویت ( النادي العربي  ) بود .... باشگاه پر سابقه ی العربی کویت , آن روزها بعنوان محبوبترین و قویترین تیم فوتبال باشگاهی کویت , صاحب یک ورزشگاه خانگی با گنجایش ۱۰ هزار تن بود . اما  زمین مسابقه ی این ورزشگاه , چمن نبود و اصطلاحا رسی  " خاکی " بود و این در شرایطی است که پرسپولیس آن روزگار دارای یک ورزشگاه خانگی با گنجایش   ۲۵ هزار تن و زمین چمن مرغوب با قابلیت برگزاری مسابقه در شب ( زیر نور پروژکتور ) بود و بجز اینها سرخپوشان از تجهیزات کامل ورزشی , همانند  سونا و استخر و جکوزی   ...... برخوردار بودند  .

 همانگونه که انتظار می رفت , آن روز ورزشگاه العربی با حضور ۱۰ هزار تماشاگر , بطور کامل پر شد و این در شرایطی بود که نیمی از سکوهای ورزشگاه را ایرانیان مقیم کویت پر کرده بودند . در کویت ان روزها , فوتبال هنوز حرفه ای نشده بود و تیمهای باشگاهی   ,  بودجه ی خود را " سالیانه "  از وزارت کار , دریافت میکردند . 

 این مسابقه دوستانه , سرانجام با تساوی یک بر یک پایان یافت . هر دو گل نیز  در نیمه دوم بثمر رسید ... ابتدا العربی توسط " طه البصری " در دقیقه ۵۶ و سپس همایون بهزادی در دقیقه ۶۵ با ضربه ی سر .....

 

همایون بهزادی 

  کاپیتان همایون بهزادی  پیش از این گل نیز ,  یکبار در دقیقه ۵۹ دروازه العربی را گشود ,  اما  داور کویتی ( طه البصری ) آن را به نشانه ی آفساید , مردود اعلام کرد . پس از بثمر رسیدن گل تساوی سرخپوشان اما , هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه  برای دقایقی طولانی , همایون را مورد تشویق قرار دادند .

   العربی و پرسپولیس اما , بجز دو گلی که میانشان رد و بدل شد , دو بار نیز تیر های دروازه یکدیگر را بلرزه در آوردند . یک بار سرخپوشان توسط حسین کلانی روی سازندگی صفر ایرانپاک در نیمه اول و سپس عادل عبدالعزیز برای العربی در نیمه دوم  که هر دو توپ نیز  به تیرک عمودی دروازه بر خورد کرد .

 

 

 

 

 

 

- النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت - النادي العربي کویت ۱۹۷۳ - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران ۱۹۷۳ - Al-Arabi SC Kuwait and Persepolis Iran 1973 - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت - النادي العربي کویت ۱۹۷۳ - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران ۱۹۷۳ - Al-Arabi SC Kuwait and Persepolis Iran 1973- النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت - النادي العربي کویت ۱۹۷۳ - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران ۱۹۷۳ - Al-Arabi SC Kuwait and Persepolis Iran 1973- النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت - النادي العربي کویت ۱۹۷۳ - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران ۱۹۷۳ - Al-Arabi SC Kuwait and Persepolis Iran 1973- النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت - النادي العربي کویت ۱۹۷۳ - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران ۱۹۷۳ - Al-Arabi SC Kuwait and Persepolis Iran 1973- النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران - النادي العربي کویت - النادي العربي کویت ۱۹۷۳ - النادي العربي کویت و پرسپولیس ایران ۱۹۷۳ - Al-Arabi SC Kuwait and Persepolis Iran 1973