A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

دنیس لاو

Denis Law

Denis Law  the legend of United

 ==========================

 

 

دنیس لاو  ( اسطوره  یونایتد  ) 

===============

 

 مهاجم محبوب و تاریخساز باشگاه منچستر یونایتد , با کلکسیونی از افتخار و عنوان از جمله کسب توپ طلای ۱۹۶۴ فرانس فوتبال , قهرمان جام باشگاه های اروپا ۶۸ - ۱۹۶۷ , برگزیده تیم منتخب جهان ( FIFA ) , بهترین گلزن جام باشگاه های اروپا ۶۹ - ۱۹۶۸ و .............

 

 دنیس لاو  فوتبال باشگاهی را از شانزده سالگی با تیم فوتبال باشگاه هادرسفیلد ( Huddersfield Town ) آغاز کرد ...  او از فصل ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ عضوی از این باشگاه غرب یورکشایر بود و طی این مدت پیشرفت قابل توجهی نمود  آنگونه با یک قرارداد قابل توجه بمبلغ تقریبی ۵۵ هزار پوند که یک رکورد  برای فوتبال جزیره بود به منچستر سیتی منتقل شد . 

 حضور لاو  در سیتی تنها به یک فصل محدود شد  چرا که چنان موفق نشان داد که مورد توجه باشگاه های متعدد از جمله تورینو ایتالیا قرار گرفت . بنابر این با یک قرارداد مطلوب , معادل ۱۱۰ هزار پوند به تورین منتقل شد و اگر چه حضور او نسبتا موفقی را تجربه کرد اما علاقه ای او به فوتبال پر جوش و خروش و دلچسب انگلستان , موجب شد تا پس از یک فصل مجدد به فوتبال جزیره بازگردد و اینبار مقصد او قلب اولترافورد بود . سرمت بازبی کبیر ( سرمربی منچستر یونایتد )  با همه وجود در پی تحقق این انتقال بود و سرانجام نیز , رویای او محقق شد  . قراردادی بس سنگین به میزان 115 هزار پوند که رکوردی تازه برای فوتبال جزیره بر پا کرد . اما اتفاقات سالهای بعد, نشان داد که  باسبی اشتباه نکرده بود و دنیس لاو , ارزش پرداخت آن رقم خیره کننده را داشته است  .

 

  مت بازبی در این رابطه میگوید :

 آن روز را که دنیس لاو پای قرارداد با یونایتد را امضا کرد , هرگز فراموش نمیکنم .  در واقع نمی توانستم از این خوشحال تر باشم زیرا همانطور که بعد ها هم معلوم شد , می دانستم که او چه بازیکن فوق العاده و توانمندی است . اگر بخواهم منصف باشم , باید بگویم او حتی بهتر از انچه که تصور میکردم شد .

 

Denis Law signs Manchester United 1962 * دنیس لاو پای قرارداد منچستر یونایتد را امضا میکند ,  بازبی که دستش روی شانه ی لاو قرار دارد , از شادی در پوست خود نمیگنجد .... چرا که  تیم رویایی بازبی در حال شکل گیری است .........   منچستر -  بهار ۱۳۴۱  ( رنگین شده توسط موسسه  ANDYTHEPHOTODR )

=============================

 

 بازبی او را در پیشانی خط حمله یونایتدها گمارد و پیراهن شماره ۱۰ را نیز به او سپرد  و در مقابل  لاو , تا آنجا که برایش مقدور بود برایشان گل زد . لاو  ۱۸ آگوست ۱۹۶۲ ( ۲۷ مرداد ۱۳۴۱ )  برای نخستین بار با پیراهن منچستر مقابل وستبرومویچ آلبیون , بمیدان رفت و تنها پس از گذشت هفت دقیقه  , نخستین گل اش را تقدیم هواداران یونایتد کرد .... 

 با گلهای او منچستر اوج گرفت و اوج گرفت .... و عنوانهایی را بدست آورد که پس از حادثه مونیخ , دیگر دور از دسترس انها بنظر می آمد . بود . آنها ابتدا جام حذفی انگلستان ( FA CUP ) را فتح کردند و سپس در فصلهای ۱۹۶۵ و ۱۹۶۷ , قهرمان باشگاه های جزیره شدند . آن روزها  دنیس لاو , انقدر راحت و شکفت اور گل میزد که از سوی فیفا به تیم منتخب جهان دعوت شد تا در مسابقه یادبود صد سالگی تاسیس فیفا در کنار نامهایی بزرگ " دی استفانو , اوزه بیو , ریموند کوپا " خط حمله ی تیم منتخب جهان را مقابل تیم  انگلستان   تشکیل دهد و در میان ان تعداد نام بزرگ ,  تنها گل تیم منتخب جهان را نیز او بثمر برساند

  

دنیس لاو * کاپیتان دنیس لاو و نوای دلنشین ساز های بادی اسکاتلند  .............  اولترافورد - ۷ فروردین ۱۳۴۵

=============================

 

  در فصل بیاماندنی ۱۹۶۴ , دنیس لاو در ۴۲ مسابقه ۴۶ گل برای منچستر یونایتد بثمر رساند . رکوردی که با گذشت ۵۵ سال  هنوز در باشگاه منچستر پا برجاست و در همان فصل حیرت انگیز , لاو موفق شد ۷ بار نیز برای منچستر یونایتد هتریک کند . هواداران یونایتد ان روزها او را صاعقه مینامیدند که بیکباره همانند آذرخش  از اسمان سر میرسد و  دروازه حریفانشان را به آتش می کشد  .

   لاو با ثبت آمار  ۲۳۷ گل طی ۴۰۴ مسابقه , سومین گلزن بزرگ تاریخ باشگاه یونایتد ها می باشد که اگر رتبه اش را به نسبت تعداد مسابقه بررسی کنیم او با ۰/۵۹ صدم به ازای هر مسابقه ,  در صدر جدول موفقترین مهاجمان تاریخ باشگاه  می ایستد . در حال حاضر تنها  سر بابی چارلتون و وین رونی , و نیز تنها از بابت تعداد گلهای زده , بالاتر از دنیس لاو هستند و این فاصله چنان اندک است که اگر لاو ,  آن  دو فصل را بجهت مصدومیت از کف نمیداد , بی تردید اکنون از هر نظر , او بهترین مهاجم تاریخ باشگاه بود .         

  

دنیس لاو مجسمه