A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

علیرضا حاج قاسم و علی پروین

علیرضا حاج قاسم و علی پروین

* عزیزان , علیرضا حاج قاسم و علی پروین ....................      رم - خرداد ۱۳۵۱

========================

 

  * بچه محل ها , همیشه  برنده اند ...

  علیرضا حاج قاسم و علی پروین , دو ستاره ی سالهای دور  تیم ملی , هر دو از محله ی تیر دو قلو تهران , با البسه شیک و مد روز تیم ملی و آن کفشهای چرم براق ,  در خیابانهای رم , قدم میزنند و عکسی چنین بیادگار بر میدارند . تیم ملی برای حضور در جام استقلال برزیل ( جام جهانی کوچک )  ابتدا به رم پرواز کرد و آنگاه پس از ساعتی اقامت  , به سوی برزیل پرواز نمود .

 در اردوی تیم ملی برای جام استقلال چند بازیکن از محله ی تیر دو قلو بودند .....  هفته نامه دنیای ورزش تیتری چنین دارد  . 

  بچه های تیر دو قلو همیشه برنده اند  

و در شرح آن مینویسد :  ماندن در برزیل کم کم برای بچه ها خسته کننده شده و دلیل آن نیز بیکاری و نبود سرگرمی است . بخصوص آنکه فاصله برگزاری بازیها زیاد می باشد .  صبح ها بچه ها اغلب در اردو بیکارند و آنچه آنها را سرگرم میسازد بازی حکم است و در این میان  بچه محله ی تیر دو قلو , امان همگان را بریده اند ...

  آن روزگار علیرضا حاج قاسم عزیز , روزهای نخست حضور ملی را تجربه میکرد . بنابر این  یکی از امیدهای تیم ملی  برای سالهای آینده بود . ,  مهاجم خوش قد و قامت باشگاه تاج  که فوتبال اش را از باشگاه پاس آغاز کرده بود , با نظر رایکوف به تاج پیوست و در فروردین ماه ۱۳۴۹ عصای دست رایکوف  در مسابقات جام باشگاه های آسیا شد . حاج قاسم بویژه برابر اندونزی یکی از بازیکنان ارزنده و تاثیر گذار  تاج بود . او , سپس  پیشرفت  کرد تا آنجا که از سوی  پرویز دهداری و زنده یاد محمد رنجبر به اردوی تیم ملی دعوت شد . حاج قاسم  , در چهار مسابقه ایران در جام استقلال ,  دو بار  به میدان رفت و در مجموع حضوری موفق را تجربه کرد . در آینده ی نزدیک ,  مقاله ای در باب استاد حاج قاسم عزیز  ارائه خواهد شد .