A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

بابی چارلتون

بابی چارلتون

* سر بابی چارلتون ( منچستر یونایتد ) ................  اولترافورد - شهریور ۱۳۵۰

عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی 

Sir Bobby Charlton ...... Old Trafford - September 1971

Photo: Masahideh Tamakoushi

========================

 

 صحبت از توپ گرد و فوتبال و نبوغ واستعداد نیست , بحث فراتر از این حرفهاست ... سخن از آقایی و نجابت است ... و در این میان سر بابی چارلتون " آقا " ترین ستاره تاریخ فوتبال بریتانیا و باشگاه منچستر یونایتد می باشد . کیهان ورزشی , در هنگامه ی خداحافظی سر بابی از مستطیل سبز  مینویسد : محبوبترین سرفرازترین و محجوبترین بازیکن بریتانیا یعنی روبرت چارلتون خداحافظی میکند . 

 

 بابی چارلتون از معدود ستاره های فوتبال جهان بود که حضور موفق در تمامی رده های فوتبال آموزشگاهی و ملی را سپری نموده است . او بازیکن منتخب تیم مدرسه  , بازیکن برتر تیم منطقه , بازیکن تیم منتخب آموزشگاه های انگلستان , بازیکن تیم جوانان و امید انگلستان و سرانجام عضو مهم و تاثیر گذار تیم ملی بزرگسالان انگلستان بود که در سال ۱۹۶۶ برای اولین و آخرین بار  , فاتح جام جهانی فوتبال شد . 

 سر بابی , نخستین ستاره ای بود که سرانجام از رکورد افسانه ای کاپیتان بیلی رایت ( ۱۰۵ بازی ملی ) عبور کرد .  او در دهه ی ۶۰ و ۷۰ میلادی ,  ۱۰۶ بار با پیراهن تیم ملی انگلستان بمیدان رفت که در دوران خود ( روزگاری که در طول یکسال قویترین و بزرگترین تیمهای ملی  بطور میانگین ۶ , ۷ مسابقه ی رسمی برگزار میکردند ) براستی که  فرای تصورات است . 

 سر آلف رمزی ( سرمربی تیم ملی انگلستان در جام جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ ) در خاطراتش که در دهه ی ۵۰ شمسی در مطبوعات ایران نیز منتشر شد ,  او را یک هنرمند بزرگ معرفی میکند و به او لقب بابی چارلتون کبیر می دهد . آلف رمزی در این رابطه  میگوید :

 بابی ,  برجسته ترین بازیکنی است که تاکنون شناخته ام . او هنر فوتبال را میشناسد و در این رشته هنری به اندازه ی یک هنرمند بزرگ , پیش رفته است  .