A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

روبرتو بونین سی نا

روبرتو بونین سنیا

* روبرتو بونین سی نا ( اینترمیلان ) ...      استادیوم جوزپه مه آتزا - ۲ آبان ۱۳۵۰

عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی

Roberto Boninsegna (Inter Milan) ... Giuseppe Meazza Stadium - Oct 24, 1971

Photo: Masahideh Tamakoushi

=======================

 

 مهاجم بزرگ و توانای فوتبال ایتالیا , آقای گل دو فصل متوالی سری A  , نائب قهرمان جام جهانی ۱۹۷۰ و بازیکن برتر و  تاثیر گذار مسابقه قرن .... هنگامی که هلینو هررا بزرگ در فصل ۱۹۷۳ برای دومین بار , هدایت اینتر را پذیرفت در باب بونین سی نا گفت :

 بازیکنی همانند بونین سی نا , غیر قابل فروش و قیمت گذاری است و اگر چه  در نهایت آمادگی نباشد اما فراموش نکنید که او همان سنتر فوروارد بزرگ تیم فینالیست جام جهانی است و میتواند بسیار سریع به همان مهاجمی تبدیل شود که همگان انتظار دارند . 

 

  بونن سی نا , فوتبال باشگاهی را از سری ( B ) کالچو آغاز نمود ..........  او سه فصل متوالی را در سری B با سه باشگاه متفاوت سپری کرد ابتدا  فصل ۶۴ - ۱۹۶۳ را با باشگاه پراتو ( Prato )  , سپس فصل ۶۵ - ۱۳۶۴ را با پوتنزا ( Potenza ) و سرانجام فصل ۶۶ - ۱۳۶۵ با باشگاه وارثه کالچو ( Varese Calcio )

  اما از این پس به یکباره , شرایط برای بونین سی نا تغییر کرد چرا که کالیاری , باشگاه معتبر سری A او را به خدمت گرفت تا با پیوستن به قرمز و ابی ها در مسیر شهرت و موفقیت گام بر دارد . حضور بونین سنیا در کالیاری موجب شد تا زوج طلایی او و جی جی ریوا در نوک پیکان کالیاری و  سپس تیم ملی شکل گیرد . کالیاری با درخشش این دو , توانی مضاعف یافت آنگونه که موفق شد  پس از سالها رخوت و ناکامی , برای نخستین بار   نائب قهرمان فصل ۶۹ - ۱۹۶۸ سری A گردد .

 اینتر میلان , باشگاه بزرگ و پر افتخار فوتبال ایتالیا مقصد بعدی  روبرتو بونین سی نا , بود ... انتقالی که منجر به تشکیل یکی از بهترین زوجهای فوتبال دهه ۷۰ میلادی ایتالیا شد . زوج ( ساندرو مازولا و بونین سی نیا ) اینتر  را قهرمان فصل ۷۱ - ۱۹۷۰ سری A کرد . در آن روزها بونین سنیا همانند صاعقه , دروازه حریفان را میگشود .  

 

روبرتو بونین سنیا * روبرتو بونین سی نا در روزهای  اوج , مطبوعات ایتالیا او را صاعقه می نامیدند ....... پاییز ۱۳۵۱

============================

 

 بونین سی نا ,  با اینتر  آقای گل فصل های ( ۷۱ - ۱۹۷۰ ) و ( ۷۲ - ۱۹۷۱ ) سری A شد . او تا فصل ۱۹۷۶ در اینتر باقی ماند و طی ۲۸۳ مسابقه ۱۷۳ بار  برای آبی و مشکی ها , گلزنی کرد تا با میانگین ۰/۶۱ به ازای هر مسابقه , در رتبه ی سوم موفقترین مهاجمان تاریخ باشگاه قرار گیرد . مقصد بعدی او باشگاه بزرگ و محبوب یوونتوس بود . 

 درخشش بونین سی نا , با بیانکونری نیز ادامه یافت ... او در تورین  سه فصل  موفق متوالی را سپری کرد چرا که  در این مدت  یک جام یوفا و دو عنوان قهرمانی سری A را , ضمیمه ی کارنامه ی پر بارش کرد  . بونین سنیا  در آخرین ایستگاه , یکفصل ( ۸۰ - ۱۹۷۹ ) نچندان موفق را نیز با زرد و ابی های ورونا تجربه نمود و سپس , برای همیشه با فوتبال حرفه ای وداع کرد .