A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

محمود خوردبین

محمود خوردبین

* محمود خوردبین عزیز ........................      امجدیه -  تابستان ۱۳۵۶

=====================

 

  اسطوره باشگاه پرسپولیس , محمود خوردبین عزیز .... فوتبال را از سال ۱۳۴۵ با باشگاه شهپر و تحت هدایت ابوالفضل مقدم آغاز نمود  . سال بعد با نظر دکتر عباس اکرامی , عضو یکی از تیمهای فوتبال پایه باشگاه شاهین شد . با لغو پروانه باشگاه شاهین در تیر ماه ۱۳۴۶ به تیم تازه تاسیس گارد پیوست , تا از آن پس تحت تعالیم استاد فقید پرویز دهداری ,  فوتبال را پیگیری کند . 

  سال ۱۳۴۸ بعنوان یک بازیکن آینده دار ,  به باشگاه پرسپولیس پیوست و بمدت ۱۲ سال , همچنان یک سرخپوش باقی ماند او طی این مدت به افتخارات فراوان دست یافت که از آن جمله میتوان به  فتح جام تخت جمشید , جام منطقه ای باشگاه های ایران , جام باشگاه های تهران و جام اسپندی اشاره کرد . محمود خوردبین عزیز چنان شایسته بود که در سال ۱۳۴۹ بعنوان یار کمکی آبی های تهران را در رقابتهای جام باشگاه های آسیا همراهی کند . بنابر این یکی از دو سرخپوشی است که , مدال طلای جام باشگاه های آسیا را در کارنامه ی پر بار خویش دارد .

 

محمود خوردبین * محمود خوردبین عزیز ..... جام تخت جمشید ( پرسپولیس و صنعت نفت ) - امجدیه - خرداد ۱۳۵۴

============================

 

 محمود خان خوردبین , حضور در تیمهای ملی جوانان و بزرگسالان را نیز در کارنامه دارد . او ابتدا با نظر زنده یاد رایکوف به تیم جوانان  دعوت شد تا در رقابتهای دوازدهمین دوره مسابقات جوانان اسیا , عضوی از تیم ایران باشد و سپس یکسال بعد تیم ملی بزرگسالان را در رقابتهای المپیک تابستانی ۱۹۷۲ همراهی کرد . او یکی از اعضای همان تیم بیادماندنی ما است که  در المپیک تابستانی مونیخ , برد ارزشمند و تاریخی یک بر صفر ایران را مقابل برزیل رقم زد .

 همانگونه که اشاره شد محمود خوردبین سرانجام در سال ۱۳۵۹  , در شرایطی که از یک مصدومیت مزمن , آسیب از ناحیه دیسک در رنج بود کفشهایش را آویخت . شاید اگر او دچار این اسیب نبود تا میانه ی دهه ۶۰ نیز میتوانست , همچنان بعنوان یک مهاجم گلزن و با تجربه , سرخپوشان را همراهی کند . 

 اما محمود خوردبین از پرسپولیس دور نشد .... او بعنوان یک یار و غمخوار همیشگی , برای بیش از ۳۰ سال بعناوین متعدد به سرخپوشان تهران خدمت کرد تا آنکه به نمادی از عشق و وفاداری به فوتبال باشگاهی تبدیل شد .

 

محمود خوردبین * محمود خوردبین عزیز ...  جام تخت جمشید ( پرسپولیس و ماشین سازی تبریز )  امجدیه - مهر ۱۳۵۵

=============================  

  

 

 

 

 

 

 

====================

محمود خوردبین - محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin - Mahmoud Khordbin - محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin - محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin - محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin  - محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin - - محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin- محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin- محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin- محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin- محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin- محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin- محمود خوردبین - Mahmoud Khordbin