A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

ماشین سازی تبریز

ماشین سازی* ماشین سازی تبریز ( جام تخت جمشید ۱۳۵۵ ) فرزندان شایسته ی ایران بترتیب از راست : 

ایستاده : استاد گارنیک مهرابیان , عباس اسد زاده ( کاپیتان ) , احد زارعی , حسن ربانی , جعفر علی قلیان , علی مودت و رضا آذری

نشسته : محمد خالقی , بهرام مقدم , حسین راغفر , کاظم سیدعلیخانی , خسرو صلح کنان , مجید تشرفی و کیومرث پور فاضل

============================

 

 ماشین سازی تبریز در چهارمین دوره ی  جام تخت جمشید , یک تیم غیر قابل پیش بینی و هراس انگیز بود ..... آنها پس از  تجربه ناموفق اولین دوره جام , اینبار کاملتر و بمراتب حساب شده تر , پای به رقابتهای جام نهادند و با جذب یک مربی کار کشته و توانا بنام گارنیک مهرابیان و تعدادی بازیکن صاحب نام ,  به یکی از تیمهای  بیادماندنی جام تخت جمشید ,  تبدیل شدند .

 از نتایج قابل توجه ماشین سازان در چهارمین دوره جام تخت جمشید ,  میتوان به کسب پیروزی مقابل تاج , هما , بانک ملی , نیرو اهواز و بویژه  ملوان در انزلی اشاره کرد .... نتایج ماشین سازی موجب ان شده بود که هیچ تیمی مقابل انها ( بویژه در تبریز ) آسوده خاطر نباشد . هفته نامه دنیای ورزش ,  پس از پیروزی ماشین سازی  مقابل هما و تاج که آنها را تا رتبه ی سوم جدول  بالا آورده بود ,  نوشت :

بازیهای درخشان و نتایج تحسین برانگیزی که ماشین سازان در این فصل کسب کرده اند موجب شده تا پشت هر بزرگی برای رفتن به تبریز بلرزد .

 

ماشین سازی  

   اگر چه ماشین سازی بهترین نتایج را در نیمفصل نخست کسب کردند اما , در نیمفصل دوم نیز روزهای موفقی را سپری کردند که از ان جمله میتوان به کسب یک تساوی ارزشمند  مقابل پرسپولیس در تهزان اشاره کرد . یک امتیازی  که تنها با تلاش و مقاومت فراوان ماشین سازان بدست آمد .

 بطور کلی فوتبالی که ماشین سازی در جام چهارم ارائه کرد یک فوتبال فیزیکی , میتنی بر دوندگی و قوای جسمانی بالا بود . حضور سه مدافع توانمند بنامهای کاظم سید علیخانی , مجید تشرفی و سعید پهلوان افشاری و همچنین حضور حسین راغفر ( دروازه بان اسبق تیم ملی جوانان ) درون دروازه ,  استجکامی قابل توجه را به خط دفاع ماشین سازان بخشیده بود که بنظر نفوذ ناپذیر می رسید .

 در خط هافبک , کاپیتان عباس اسدزاده , حسین ربانی , جعفر علی قلیان و رضا عباسی وظیفه سنگینی بر دوش داشتند که همانا ,  برقراری ارتباط میان خطوط سه گانه و تغذیه مهاجمان بود  و در خط حمله نیز غلامرضا خالقی و علی مودت چهره های پر فروغ ماشین سازی بودند که در برخی مواقع  مهدی حاج محمد با حضور خود در سمت چپ ,  به این جمع افزوده میشد . 

 

ماشین سازی تبریز

* ماشین سازی و سپاهان ....................                 ورزشگاه باغشمال - آبان ۱۳۵۵

=========================