A+ R A-

تبلیغات

رجیران

پرسپولیس و دارایی

پرسپولیس ۱۳۵۶

* علیرضا عزیزی , گارنیک شهبندری , علی پروین , اسماعیل حاج رحیمی پور و زنده یاد صفر ایرانپاک 

استادیوم آزادی - آبان ۱۳۵۵

=============================

 

   نمایی زیبا و بیادماندنی  از تلاش فرزندان ایران در تقابل میان دو باشگاه پرسپولیس و دارایی در چهارچوب رقابتهای هفته بیست و ششم از چهارمین  دوره مسابقات جام تخت جمشید .... در یک روز سرد اما  پر هیجان , مهاجمان توانای پرسپولیس سه بار تا یک قدمی دستیابی به گل پیش رفتند اما , هر بار به علتی , دست خالی بازگشتند  ...

 لرزشی که در دقیقه ۳ , دارایی بر پیکر پرسپولیس انداخت , سرخپوشان در دقیقه ۳۸ همان نیمه و به همان شدت , تلافی کردند . هنوز سرمای هوا مانع از تب و تاب بازیکنان بود که حسینی هافبک دارایی با یک پاس بلند و پخته از جناح چپ , جواد حسن زاده مهاجم جوان تیمش را در سه قدمی دروازه حریف در موقعیت گل قرار داد و او در نهایت دقت , قلب دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد اما شجاعت و واکنش عالی قره خانلو مانع از ثبت گل شد .

 سه دقیقه بعد اما , شوت سنگین حاج رحیمی پور که از ۲۵ متری نواخته شد میتوانست پاسخ دندانشکنی برای این خطر باشد بویژه که توپ با کمترین فاصله از روی تیر افقی عبور کرد . اما در دقیقه ۳۸ بود که  دروازه دارایی , تا آستانه فرو پاشی پیش رفت . با توپ بلندی که از جناح راست ارسال شد , ضربه سر ایرانپاک , برای سرخپوشان نویدبخش  گل بود . اما یانسری بموقع خود را رساند و توپ را از روی خط دروازه برگشت داد اما این بار پروین بود که از سه قدمی با شلیکی بی رحمانه دروازه دارایی را هدف گرفت اما افشاری دروازه بان دارایی در شرایطی عجیب راه توپ را بست و مانع از ورود توپ به دروازه شد . 

 در حالیکه با این دو حادثه , نیمه اول در شرایطی تقریبا متعادل , پایان یافت  در  وقت دوم بهمان اندازه  پرسپولیس با نلاش و دوندگی در صدد کسب پیروزی بود  و در مقابل دارایی , بیشتر در اندیشه مراقبت از دروازه .... بنابر این در این نیمه پرسپولیس اکثرا حمله برد و دارایی دفاع کرد و اگر چه در پایان امتیازات به تساوی میانشان تقسیم شد اما , سرخپوشان دو بار شانس صد در صد گل  داشتند .

 در دقیقه ۵۹ در پی یک هجوم همه جانبه که از سوی اسماعیل حاج رحیمی پور پی ریزی شده بود , علی پروین درون محوطه جریمه صاحب موقعیت گل شد و کاپیتان با یک شوت کمر شکن می رفت تا دروازه دارایی را فرو ریزد که شیرجه بلند دروازه بان توپ را برگشت داد توپ اما پیش پای حاج رحیمی پور فرو آمد و او نیز  ان را با تمام توان به سمت دروازه دارایی کوبید اما توپ او به بدن مهاجم پرسپولیس صفر  ایرانپاک اصابت کرد و ناباورانه به خارج رفت . 

  ۳ دقیقه مانده به پایان , محمد رضا زادمهر , صاحب یک موقعیت صد در صد گل شد .... بدین صورت که ضربه آزاد کاپیتان پروین از جناح راست و از نزدیکی نقطه کرنر ارسال شد . محمد زادمهر در یک قدمی دروازه توپ را روی سینه خود یافت . او تصمیم داشت که ان را به طاق دروازه بکوبد اما بیکباره توپ از کنترل او خارج شد و فرصت صد در صد گل از کف رفت . 

 در این مسابقه , علی پروین و اسماعیل حاج رحیمی پور بهترین بازیکنان پرسپولیس بودند و از سوی هفته نامه دنیای ورزش شماره ۴ , بالاترین امتیاز را دریافت کردند . پس از انها علیرضا عزیزی , حسین قره خانلو و یعقوب فاطمی مقدم  نمره ۳ دریافت کردند و در میان بازیکنان دارایی نیز کاپیتان پرویز قلیچ خانی شماره ۴ را دریافت نمود و پس از او دروازه بان , مجید افشاری , احمد سنجری و  رمضان یانسری نمره ۳ دریافت کردند .