A+ R A-

تبلیغات

رجیران

آلبرتو تارنتینی

Alberto Tarantini

* آلبرتو تارنتینی ( جام جهانی ۱۹۷۸ )  ......... اثر استاد ماساهیده تاماکوشی عزیز

 

 

  آلبرتو تارنتینی ( خرگوش زیبا )

==============

 

  یک ستاره از نسل فراموش ناشدنی فوتبال آرژانتین  , دفاع چپ مقتدر و خوش قد و قامت بوکاجونیورز و سرانجام  , برگ برنده سزار در جام جهانی ۷۸  ..... البرتو تارنتینی در تیم جوانان باشگاه بوکا جونیورز رشد کرد و بواسطه ظاهرش ( فرم موها و  دندانهای جلویی درشت ) به لقب conejo ( خرگوش )  شهره شد .

 تورنمنت زیر ۲۳ ساله ها  تولون فرانسه ( ۱۹۷۵ ) آغاز موفقیت های تارنتینی بود . او عضو تیم آرژانتین بود  که تحت هدایت سزار منوتی , در فینال فرانسه میزبان را یک بر صفر شکست و داد قهرمان تورنمنت شد . بسیاری از کارشناسان , همین  عنوانقهرمانی را زمینه ساز کسب موفقیت های سالهای بعد فوتبال آرژانتین می دانند . 

 یکسال پیش از اغاز جام جهانی ۷۸ , تارنتینی دومین موفقیت خود را نیز کسب کرد . او با تیم باشگاهش " بوکاجونیورز " فاتح بزرگترین عنوان در فوتبال آمریکای جنوبی ( جام لیبرتادورس ) شد . عنوانی بسیار بزرگ و ارزشمند که باشگاه محبوب و مشهور آرژانتین برای نخستین بار آن را  تجربه مینمود . با اینحال تارنتینی , امید چندانی به حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ نداشت چرا که او رزرو کاپیتان ( خورخه کارسکوسا ) بود .

 اما نزول کاراسکوسا و سپس اختلاف میان او و  سزار منوتی سبب شد تا به یکباره  همه درب ها , بروی تارنتینی جوان گشوده گردد و او , بک چپ تیم ملی ارژانتین در مسابقات جام جهانی ۷۸ گردد اما همین موضوع سبب ایجاد اختلاف میان او و باشگاهش شد . بوکار اصرار داشت تا تارنتینی \یش از آغاز جام جهانی قراردادش را با آنها تمدید کند و هنگامی که تارنتینی از انجام ان امتناع کرد , روسای بوکاجونیورز سایر باشگاه های آرژانتین را تهدید کردند که با او قرارداد امضا نکنند . 

 تارنتینی اما به اینگونه مسائل توجه نکرد و پس از ان که در جام جهانی , مقابل پرو موفق به گلزنی شد , یک پیشنهاد مطلوب از باشگاه بیرمنگام انگلستان , دریافت نمود .

 

آلبرتو تارنتینی

 

 تارنتینی اما در فینال ۱۹۷۸ ,  برگ برنده  سزار منوتی بود .... چرا که او در ۲۳ سالگی , در بزرگترین مسابقه ی تاریخ فوتبال ( فینال جام جهانی ) می بایست از پس یکی از بهترین و خلاق ترین هافبکهای دهه ۷۰ فوتبال جهان  " یوهان نیسکنز " بر آید و تنها یک اشتباه کافی بود که همه ی آن شوق و احساس ۲۵ میلیون آرژانتینی پر احساس را به یک عزای ملی بزرگ تبدیل کند  . او می بایست ۹۰ دقیقه , نیسکنزی را مهار مینمود  که یک راینر واندرکرکوف بی رحم و گلزن را گام به گام در کنار خویش داشت . اما آلبرتو تارنتینی , بسیار عالی از پس نبوغ ستاره بارسلون بر آمد تا , بزرگترین جشن ملی تاریخ کشور ارژانتین , همان شب برگزار گردد .

 

آلبرتو تارنتینی * آلبرتو تارنتینی و راینر واندر کرکوف ........     فینال جام جهانی ( ورزشگاه مومنتال ) ۴ تیر ۱۳۵۷

=============================