A+ R A-

تبلیغات

رجیران

روماریو

Romário

* روماریو  و نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۴( برزیل و سوئد ) ....   پاسادنا - چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۷۳

عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی 

 

Romário and semi-final World Cup (Brazil vs Sweden) ... Pasadena - July 17, 1994

Photo: Masahideh Tamakoushi

================================

 

 

  عضو تالار مشاهیر فیفا , عضو تیم رویایی جام جهانی و گلزن بزرگ و اسطوره باشگاه واسکو داگاما ... و در چند کلمه فرمانروای  محوطه جریمه

در تابستان ۱۹۹۳ , مربی وقت بارسا " یوهان کرایف کبیر " تصمیم گرفت تا خط حمله بارسا را تقویت کند . بنابر این با رقمی اغوا کننده در آن روزگار , معادل ۱۰/۸ میلیون پوند , روماریو را به نیو کمپ آورد و همانگونه که انتظار می رفت , او را در پیشانی خط حمله تیمش گمارد .

 هفته گذشته کارلوس رکساچ , دگر بار لب به تحسین اسطوره فوتبال برزیل گشود . رکساچ که خود از مشاهیر باشگاه بارسلون میباشد , در مورد حضور دو ساله روماریو در جمع ستارگان بارسا چنین اظهار میکند :

تا آن زمان , بازیکنی همانند روماریو ندیده بودم .... من بازیکن بزرگ بسیار دیدم . یوهان کرایف را در همان روز اول که به بارسلون آمد و مقابل گرانادا بازی کرد , مشاهده کردم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و در کنار او بارها بازی کردم . همچنین نابغه ای را بخاطر دارم که مرا بهیجان می آورد او جرج بست بود . کودکی وحشناک با مهارتی کم نظیر داشت اما روماریو مرا بیشتر شگفت زده کرد .

 او بازیکنی بود که مقابل دروازه در چند قدمی دروازه بان راه میرفت و در کوتاه ترین زمان با کمترین میزان دوندگی گل میزد . چرا که " دویدن ناجوانمردانه دشوار است " ... یک شروع کوتاه و سپس گل

 روماریو در فصل نخست حضور در بارسا که اخرین سالهای درخشان اش در فوتبال اروپا نیز بود در ۳۳ مسابقه , ۳۰ گل بثمر رساند و موجب شد تا بارسلون چهارمین عنوان قهرمانی متوالی لالیگا را جشن بگیرد .