A+ R A-

تبلیغات

رجیران

هادی طاووسی

هادی طاووسی

عکاس : استاد علی کاوه

===========================

 

 

 

 

   هادی طاووسی عزیز ......

=========

فرزند شایسته و مهربان ایران ,

شاگرد خلف دکتر عباس اکرامی و 

آخرین پاسدار ارزشهای مکتب  شاهین بزرگ .... 

 

  ماه گذشته فرصتی  پدید آمد تا  در ساختمان باشگاه شاهین با یکی از بهترین شاگردان زنده یاد دکتر عباس اکرامی  به گفتگو بنشینیم و از دریای دانش و آگاهی یکی از خوشنام ترین چهره های تاریخ فوتبالمان , بهره مند گردیم . استاد هادی طاووسی , دروازه بان موفق و پر افتخار فوتبال ایران و باشگاه شاهین و پرسپولیس که در کارنامه ی پر بارش , قهرمانی در سه دهه متوالی فوتبال ایران ( ۳۰ , ۴۰ , ۵۰ شمسی ) در مقام بازیکن مشاهده میشود .

 ستاره ای که مطبوعات , بارها و بارها  از او با واژه گانی مرکب و صفتهایی تفضیلی همچون , وفادارترین , مهربانترین , ساکترین و یا وفادارترین عنصر تیم قهرمان , یار صمیمی و وفادار شاهینی ها  ..... یاد کرده اند . نکته ای که خود به تنهایی , مبین بسیاری از واقعیت هاست . از نسل شاهینی های بی تکرار و تحصیل کرده دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی که در اغلب شئونات زندگی ,  الگو و سر آمد جامعه خویش بودند  . 

 

هادی طاووسی

* استاد هادی طاووسی , همراه با دیگر ستاره های شاهینی - پرسپولیسی ......   امجدیه - فروردین ۱۳۵۱

 سرخپوشان و کسب نخستین عنوان قهرمانی لیگ سراسری کشور ( جام منطقه ای ) با  یک برد شیرین ۲ بر صفر مقابل تاج  

=============================

 

  هادی طاووسی عزیز  بیش از ده سال برای تیم فوتبال باشگاه شاهین توپ زد و چیزی در حدود ده سال نیز برای سرخپوشان پرسپولیس ....  اما هیچگاه از فوتبال , نفع مادی نبرد و هرگز پولی در این سالیان متمادی دریافت نکرد . دورانی که حضور او در اغلب موارد  با قهرمانی همراه بوده است و او سنگربان نخست تیم قهرمان  ... نمونه ای  چنین را , دیگر فوتبال ایران تجربه نکرده است و قطعا نیز نخواهد کرد . اما اینها هیچیک شاخصه و ویژگی بارز هادی طاووسی نیست . مهمترین ویژگی او وفاداری است . 

  در آن سالها استاد طاووسی عزیز  بارها و بارها بدلایلی متفاوت از باشگاه شاهین فاصله گرفت ... گاه برای تحصیل , گاه برای امورشخصی ... اما هر گاه که به وجودش نیاز بود , بی هیچ چشمداشتی مصمم تر از پیش , باز میگشت و  تیمش را به مقام قهرمانی میرساند ( جام باشگاه های تهران - جام حذفی - جام منطقه ای - جام دوستی - جام تخت جمشید و .... ) فر آیندی که در طی ۱۸ سال , برای سه الی چهار بار پی در پی اتفاق افتاد  .   او هیچگاه سر بار تیم اش نبود  , بلکه همواره یک پشتیبان بزرگ و واقعی برای شاهین و پرسپولیس بود . 

 آن سالی که سرخپوشان تهران با  برد هایی پر گل و بیاد ماندنی مقابل حریفانشان از جمله تاج تهران , فاتح جام تخت جمشید شدند , در اردوی پر ستاره ی رقیب سنتی , دو دروازه بان بزرگ تیم ملی حضور داشتند اما تجربه ی طاووسی و تسلط و آرامش او که یادگار دوران حضورش در باشگاه شاهین بود , بر مهارت های فنی رقیبان چیره گشت تا سرخپوشان یک فصل رویایی را بدون شکست و تنها با دریافت ۶ گل  طی ۲۲ مسابقه , سپری نمایند .    

 

هادی طاووسی

 

   نخستین موضوعی که در همان بدو  آشنایی با استاد نمایان است  یک نوع سادگی  و  نجابتی است که ویژه شاهینی های اصیل می باشد . آرامشی که فرای ظواهر , جهان مادیست .  یک نوع آسودگی خاطر یا آرامش ....   هنگامی که از  گذشته ها از او میپرسی با لبخندی شیرین پاسخ ات را دریافت میکنی حتی اگر آن پرسش در مورد یکی از سخت ترین دوران تاریخ ورزش و فوتبال باشگاهی ما باشد    ... یک نوع خوشرویی که در نسلهای بعد فوتبالمان , کمتر شاهد آن بوده ایم  ...

 

  استاد هادی طاووسی عزیز میگوید :

" هر آنچه که در توانشان بود , انجام دادند ... و هر بلایی که میشد , سرمان آوردند ... تهمت ها زدند .... اما , عشق مردم به شاهین از دلها خارج نشد که هیچ , بلکه هر روز افزونتر شد و اگر ما (  شاهینی ها )  به جایی رسیدیم یا اگر امروز صاحب چیزی هستیم  که به آن می بالیم , بی تردید همه  را مدیون آموزه های دکتر عباس اکرامی هستیم ..... روحش شاد که براستی , پدر واقعی فوتبال ایران , اوست چرا که او با دستان خالی ,  به فوتبال این مملکت بسیار خدمت کرد و این در شرایطی بود که سایرین حامی داشتند و .... آنکه مظلوم بود , ما ( باشگاه شاهین ) بودیم و آنکه حقش همیشه پایمال شد نیز ما بودیم   "

 

  شاهینی بلند پرواز , هادی طاووسی عزیز , برایمان از سالهای دور گفت با جزئیات و با صداقتی که ویژه خود او و نسل اوست . و اگر چه که هنوز نادانسته هایمان فراوان است اما , آن روز در محضر استاد بسیار آموختیم .   بزودی  گفتگو با استاد هادی طاووسی , همراه با مطالب و عکسهای دیده نشده و یا کمتر دیده شده , در دو بخش مجزا ارائه خواهد شد . 

 

هادی طاووسی * استاد هادی طاووسی عزیز .................   باشگاه شاهین - زمستان ۱۳۹۸ ( عکاس : استاد علی کاوه )

==============================