A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

ابراهیم آشتیانی

ابراهیم آشتیانی

 

   * ابراهیم آشتیانی عزیز .......

===========

نماد مهربانی و محبت ,

ستاره درخشان باشگاه پرسپولیس و

بهترین بک راست تاریخ فوتبال ایران ..... 

 

  روزگار جوانی , سمبل یک مدافع سریع و نفوذی در فوتبال ما شد ...  آن روزها که سرزن های قهار پرسپولیس و تیم ملی همانند همایون بهزادی و حسین کلانی روی توپ های بلند و هوایی او , از چپ و راست به پرواز در می آمدند و روی دروازه حریفان پرسپولیس و تیم ملی , خطر افرین میشدند . آشتیانی , چشم بسته انها را می یافت چرا خواسته های مطلوب هر یک را میدانست   .

 دیگر ویژگی بارز ابراهیم آشتیانی  , یارگیری با حریفان بود که میتوانست , یک مهاجم  را در طول ۹۰ دقیقه , سایه به سایه تعقیب کند . همین دو ویژگی بارز , سبب ان شده بود  تا برای سالها , بک راست تیم ملی  باشد .

 

ابراهیم آشتیانی

* ابراهیم آشتیانی و عبور از مهاجم کره شمالی ( انتخابی المپیک مونیخ ) ...   پیونگ یانگ - اردیبهشت ۱۳۵۱

==============================

 

  زنده یاد جعفر کاشانی در باب کیفیت فوتبال ابراهیم اشتیانی چنین اشاره میکند : من چند سال زودتر از او به شاهین رفتم و بخوبی  ان روزهای اول را که به شاهین امد بخاطر دارم  . ابتدا قدری خجالتی و دست پاچه بود . یکی دو سال در تمرینات حاضر بود و بمرور جا افتاد . وقتی راجرز آمد و مربی ما شد ,  ابراهیم بیکباره اوج گرفت و شد بهترین دفاع کناری ایران . بعقیده من  اگر مصدوم نمیشد ,  میتوانست بهتر از اینها هم بشود .  سالها با یکدیگر هم باشگاهی بودیم وقتی در زمین بود  ,  خاطر همه از  جناح ابراهیم آسوده بود . 

 

 ابراهیم آشتیانی فوتبال را از باشگاه پولاد ( زیر مجموعه باشگاه شاهین ) آغاز کرد و یکسال بعد به تیم اول باشگاه شاهین منتقل شد و تا پایان فعالیت باشگاه شاهین ( تیر ماه ۱۳۴۶ ) عضوی از باشگاه شاهین باقی ماند . سال ۱۳۴۷ بهمراه اغلب بازیکنان شاهین  به باشگاه نوپای پرسپولیس پیوست .... سپس برای یکسال حضور در باشگاه پیکان را تجربه کرد و در همین دوران تحت نظر مربی انگلیسی پیکان " آلن راجرز " پیشرفت قابل توجهی نمود .

  میانه ی سال ۱۳۴۹ برای بار دوم , بهمراه دیگر ستاره های شاهینی به پرسپولیس منتقل شد و از ان موقع تا پایان دوران بازیگری " فروردین ۱۳۵۵ " یک پرسپولیسی باقی ماند . او در شرایطی کفش هایش را برای همیشه آویخت که کاپیتان سرخپوشان بود و با شایستگی , جام تخت جمشید را  بالای سر خویش برد . 

 

ابراهیم آشتیانی پرسپولیس - جام تخت جمشید * کاپیتان ایراهیم آشتیانی و هوشنگ شجاعی ( جام تخت جمشید ) ...         سعد اباد - اردیبهشت ۱۳۵۴

============================