A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

جاوید جهانگیری

جاوید جهانگیری

* زنده یاد جاوید جهانگیری ..................   امجدیه - اردیبهشت ۱۳۵۵

========================

 

 

  جاودانه ای فوتبال گیلان , ستاره ی پر فروغ مسابقات جام تخت جمشید , جاوید جهانگیری عزیز ..... فرزند ایران و لاهیجان , فوتبال اش را از سال ۱۳۴۳ با رقابتهای آموزشگاهی آغاز کرد .  سال ۱۳۴۴ به تیم منتخب آموزشگاه های گیلان دعوت شد و با ان تیم در رقابتهای آموزشگاه های ایران حضور یافت . حضور موفق او در ان سالها سبب شده بود تا مورد توجه باشگاههای بزرگ و بویژه تیم قدرتمند باشگاه " دارایی تهران " باشد . بنابر این در سال ۱۳۴۶ بعنوان یک جوان اینده دار به تمرینات تیم فوتبال دارایی دعوت شد اما چند ماه بعد , بدلایلی کلیه ی فعالیتهای باشگاه دارایی متوقف شد تا او نتواند از این فرصت طلایی , بهره مند گردد . بسته شدن دربهای باشگاه دارایی , شکوفایی او  در فوتبال ایران را , برای ۶ سال به تعویق انداخت .

  پس از آن اما جاوید جهانگیری به گیلان بازگشت و در باشگاه های ایرانمهر و تاج رشت , بازی کرد . با تشکیل تیم ملوان بندرانزلی و انتخاب انها در سال ۱۳۵۲ بعنوان نماینده ی فوتبال منطقه ی شمال در جام تخت جمشید , جاوید جهانگیری نیز به باشگاه ملوان پیوست تا خط هافبک قوی سپید , پر توان تر از پیش گردد .

 

جاوید جهانگیری

* زنده یاد جاوید جهانگیری ( نشسته - سوم از چپ ) طراح خط هافبک ملوان .... انزلی - زمستان ۱۳۵۳

=============================

 

  جاوید جهانگیری چهار فصل متوالی را با ملوانان در جام تخت جمشید توپ زد و بی تردید یکی از عوامل اصلی در کسب موفقیت های باشگاه ملوان بود . جاوید جهانگیری پس از پایان دوران بازیگری استاد بهمن صالح نیا , بازوبند ملوانان را بر بازو بست و با تسلطی کم نظیر , تیم اش مقابل حریفان هدایت مینمود . یکی از روزهای بیادماندنی زنده یاد جاوید جهانگیری با ملوان , در جام چهارم رقم خورد که با کاپیتانی او در تهران , سرخپوشان پرسپولیس را با یک گل مغلوب ساختند . ان روز جاوید جهانگیری نبض میانه ی میدان ملوان را در دست داشت و یکی از بهترین روزهای خود را در امجدیه , سپری نمود .

 جاوید جهانگیری حضور در تیم ملی ایران را در هنگامه ی حضور مربی سرشناس فوتبال اروپا و باشگاه منچستر یونایتد " فرانک اوفارل " در کارنامه دارد .... سیمای پر فروغ او در رقابتهای باشگاهی جام تخت جمشید , سبب آن شد تا سرانجام به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت گردد . او در رقابتهای بین المللی جام ایران در قالب تیم ب  , توانست نظرها را بخود جلب کند و سپس در دومین دوره این رقابتها , عضو تیم فینالیست رقابتها بود . یکسال بعد نیز مجدد ,  برای  اردوی آماده سازی تیم ملی جهت حضور  در رقابتهای المپیک تابستانی ۱۹۷۶ مونترال , به اردوی تیم ملی دعوت شد ....

 

جاوید جهانگیری

* جاوید جهانگیری و شادی پس از گل با عزیز آقا اسپندار ..  ملوان و سپاهان - باغ همایون اردیبهشت ۱۳۵۴

==============================   

 

   جاوید جهانگیری اما فصل بعد ( ۱۳۵۶) به تیم سپیدرود رشت که آن روزها در دسته دوم جام تخت جمشید حضور داشت , پیوست تا آنها را در راه صعود به دسته اول جام تخت جمشید یاری دهد . با حضور او سپید رود توانی مضاعف یافت و  به یکی از شانس های اصلی برای صعود به رقابتهای دسته اول تبدیل شد .

 از دیگر افتخارات جاوید جهانگیری عزیز , حضور موفق در تورنمنت بین المللی جام مطلای آقاخان می باشد که در مقام کاپیتان , موفق شد سپید رود را قهرمان تورنمنت آقاخان نماید . او پس از انقلاب , چندین سال به حضور موثر در باشگاه سپید رود ادامه داد و بارها  با سپید رود , قهرمان رقابتهای باشگاه های رشت شد و سرانجام پس از سالها تجربه و افتخار آفرینی , به حرفه ای دشوار  مربیگری روی آورد  ... یاد و خاطره ی معلم دلسوز و شایسته فوتبال ایران , استاد جاوید جهانگیری را گرامی میداریم .

 

جاوید جهانگیری

* استاد جاوید جهانگیری ( فرد سوم نشسته ) و تیم سپیدرود رشت ......   قهرمان باشگاه های رشت فصل ۱۳۵۹

===============================

 

 

 

 

 

 

 

 

 

==========

جاوید جهانگیری - جاوید جهانگیری - جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری- جاوید جهانگیری