A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

ناصر نبوی

ناصر نبوی* واکنش تماشایی ناصر نبوی عزیز .....................        امجدیه - فروردین ۱۳۵۶

=======================

 

  استاد ناصر نبوی , دروازه شایسته و ملیپوش باشگاه سازنده بانک ملی , عضو تیم با شکوه بیادماندنی ایران در تورنمنت  چهارجانبه رئال مادرید ( مارس ۱۹۷۷ ) .... ناصر نبوی عزیز  در فصل ۱۳۵۱ باشگاه های تهران ,با حضور در تیم فوتبال باشگاه برق تهران  به فوتبال ما معرفی شد ا. در ادامه دو سه سالی از صحنه رقابتها دور ماند تا آنکه در سومین دوره جام تخت جمشید ( ۱۳۵۴ ) دروازه بان اول بانک ملی ( فرامرز صباحی ) به باشگاه دارایی پیوست و مسئولان بانک ملی با نظر استاد رجب فرامرزی , ناصر نبوی را جایگزین او نمودند . 

 در ابتدا اما ناصر نبوی , دروازه بان دوم بانک ملی پس از غلامعباس شریفی بود ... ولی هر گاه که شرایط فراهم شد و فرصت حضور در دروازه را یافت , چنان مسلط و موفق ظاهر شد که  بمرور , تبدیل به دروازه بان اول بانک ملی شد . 

 

ناصر نبوی  * ناصر نبوی عزیز , دروازه بان تیم فوتبال بانک ملی .......... چهارمین دوره جام تخت جمشید

ایستاده : علی کرم سوری , مجید ناجی , حسین یار یاد , ایرج امیدوار , ناصر نبوی و حبیب زرین نام 

نشسته : ناصر برزی نژاد , علیرضا آذینی , شیر علی روشن , رضا رجبی و حسین زمانیان

============================

 

  فصل ۱۳۵۴ سرانجام در شرایطی به پایان رسید که ناصر نبوی خود را , بعنوان یک دروازه بان شایسته با واکنشهای زیبا و بلند , خود را ثابت کرد  .... روند رو به رشد او در فصلهای بعدی جام تخت جمشید ( ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ ) نیز تداوم یافت نقطه اوج حضور او در فصل۱۳۵۵ روزی بود که بانک ملی بحران زده , مقابل ملوان بندر انزلی در تهران صف آرایی کرده بود و ناصر نبوی در یک روز شگفت انگیز و بیادماندنی , بارها و بارها , دروازه بانک ملی را مقابل مهاجمان گلزن ملوان حفظ نمود . 

 او هفته بعد این نمایش با شکوه را مقابل آرارات نیز تکرار کرد تا بانک ملی پیروز این رقابت باشد . سپس نوبت ذوب آهن شد که به سرنوشت آرارات دچار گردد و در هفته بعد پرسپولیسی ها نیز در سد دروازه بان توانای بانک ملی ,  ناصر نبوی عزیز ,  ناکام ماندند .... 

 

ناصر نبوی* ناصر نبوی عزیز ......     بانک ملی و دارایی ( جام تخت جمشید ) - امجدیه ۲۴ تیر ۱۳۵۶

==========================

 

 اسفند ماه سال ۱۳۵۵ , تیم ملی فوتبال به یک تورنمنت معتبر چهار جانبه بین المللی , تحت عنوان " جشن هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس باشگاه رئال مادرید " دعوت شد و در هنگام بود که ناصر نبوی عزیز , سرانجام به آنچه که استحقاقش را داشت دست یافت و بعنوان یکی از بیست و دو بازیکن تیم ایران به مادرید رفت . 

  تیم ملی در مادرید دو بازی بیادماندنی مقابل تیم ملی آرژانتین و باشگاه مولودیه الجزایر ( قهرمان الجزایر ) انجام داد ...... رویدادی که فوتبال ایران را برای اولین بار , براس خبرهای مهم جهان فوتبال برد ... تساوی با تیم ملی آرژانتین و ستارگانش و بازی پا یا پای با میزبان سال آینده جام جهانی ,  در سانتیاگو برنابئو , بقدری جالب و قابل توجه بود که تحسین حاضرین در ورزشگاه بزرگ شهر مادرید را نیز بهمراه داشت . آنگونه که مشهورترین مطبوعات جهان فوتبال , تصویر تیم ملی ایران را با شرح و توصیف فراوان ,  منتشر نمودند ...

 

ناصر نبوی * ناصر نبوی , دروازه بان تیم شگفتی ساز فوتبال ایران در تورنمنت مادرید ...........   فروردین ۱۳۵۶

=============================

 

   نبوی در بازی اول ایران مقابل آرژانتین , روی نیمکت نشست تا رزرو بهرام مودت باشد .... اما  در دقیقه ۴۴ و در شرایطی که تیم ایران یک بر صفر از حریف نامدار عقب بود  , جانشین دروازه بان مصدوم ایران شد و با شایستگی تمام از دروازه تیم ملی  مقابل ستارگان فوتبال آرژانتین حراست کرد . این مسابقه در پایان وقت قانونی با نتیجه یک بر یک مساوی تمام شد  .... و سرانجام در ضربه های پنالتی بود که میزبان پر ادعای جام جهانی ۷۸ , از سد فوتبال ایران عبور نمود  .....

  در مسابقه ی رده بندی مقابل مولودیه الجزایر , نبوی بطور کامل از دروازه تیم ایران حراست کرد ... نتیجه این مسابقه نیز همانند روز اول , یک بر یک مساوی تمام شد و در ضربه های پنالتی , اینبار ایران بود که بر حریف غلبه نمود و صاحب رتبه ی سوم  شد . پس از پایان تورنمنت  , تمام توجه مطبوعات  , روی نامهای رضا عادلخانی , حسن نظری , روشن و .... زوم شده بود و کمتر به نقش دروازه بان شایسته و خوش و قد و قامت ایران که برای نخستین بار  حضور در یک رویداد بزرگ و بین المللی را تجربه میکرد , اشاره شد .