A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرسپولیس و پیام ۱۳۶۵

 پرسپولیس ۱۳۶۵

* پرسپولیس قهرمان باشگاه های تهران  ( ورزشگاه آزادی - اردیبهشت ۱۳۶۵ ) عزیزان  از راست ....

ایستاده : ضیاء عربشاهی , محمد پنجعلی , مرتضی فنونی زاده , وحید قلیچ , شاهرخ بیانی , حسن انصاری

نشسته : عباس کارگر , فرشاد پیوس , ناصر محمدخانی , حمید درخشان و علی پروین ( کاپیتان - مربی )

=============================

 

  فصل ۶۵ باشگاه های تهران و یک روز شاد دیگر برای سرخپوشان محبوب  با کسب یک پیروزی سه گله دلچسب مقابل پیام ...... پرسپولیس اگر چه سه گل زد و صاحب هر دو امتیاز شد اما , بعقیده اغلب گارشناسان آنقدر توانمند بود که بتواند ۱۰ گل بزند ! .... تیمی , سرا پا حمله , با دست چینی از " بهترین عناصر هجومی فوتبال ایران " در میانه ی دهه ۶۰ شمسی ........ که شاید تنها جای دو مهره " حمید علیدوستی و عبدالعلی چنگیز " در آن خالی باشد تا بیکباره , تیم ملی ایران تشکیل گردد .

    ۵۰ هزار عاشق , ۵۰ هزار هوادار بی تاب , در یک روز میانه ی هفته به ورزشگاه بزرگ آزادی آمدند تا شاهد هنرنمایی ,  ستاره های پرسپولیس باشند و اگر چه که در پایان , شادمان ورزشگاه را  ترک گفتند اما پرسپولیس نتوانست به آن آرزوی بزرگ ۵۰ هزار تماشاگر  که همانا برپایی جشنواره ای از گل بود , جامه عمل بپوشاند . آن روزها سرخپوشان  چنان توانمند بودند که میتوانستند هر تیمی را در ایران , با تعداد گل بالا از سر راه  بردارند .  

   در این روز , آس آن روزهای فوتبال ایران  " ناصر محمدخانی "   دو گل زد اما بی تردید ستاره اول سرخپوشان ,  عباس کارگر بود . دفاع راست سریع و پرتوان پرسپولیس در این روز , نقش کلیدی در کسب موفقیت انها ایفا نمود . او هم گل زد و هم گل ساخت و همچنین , از سمت خویش راه نفوذ مهاجمان حریف را بخوبی بست تا بهترین چهره زمین باشد . عباس کارگر  سازنده ی گل سوم  و زننده ی گل دوم سرخپوشان بود ...... ناصر محمد خانی نیز اگر چه دو گل زد اما این گلها را در واقع مدیون قدرت سازندگی فرشاد پیوس ( گل اول ) و عباس کارگر ( گل سوم ) بود .

 

پرسپولیس و پیام ۱۳۶۵

* ناصر محمد خانی , مهاجم بزرگ دهه ۶۰ فوتبال ما , دو گل از سه گل پرسپولیس را برابر پیام بثمر رساند . زنده یاد ناصر میرزایی , قصد دارد تا در حضور ضیاء عربشاهی , مانع از پیشروی او گردد ........ آزادی - ۲ اردیبهشت ۱۳۶۵

==============================

 

  برای آنها که آن روز زیبای بهاری در استادیوم بودند , شاید یک صحنه هرگز از یادها نرود . صحنه ای که در دقیقه ی  ۵۸ مسابقه پرسپولیس و پیام خلق شد که شاید , تاپ ترین صحنه ی این رقابت نیز بود  ........ در پی دو ارسال متوالی از سمت چپ زمین توسط  علی پروین , بیکباره توپ پس از یک رفت و برگشت به فرشاد پیوس رسید که ضربه ی چکشی و تماشایی فرشاد پیوس , براستی که ارزشی معادل یک گل بهمراه داشت ....  اما تیرک دروازه , ناجی پیام و دروازه بان آن " رضا محتشم "  شد . ضربه ی عالی فرشاد , پس از آنکه به پایه ی  تیرک اصابت کرد , ناباورانه به اوت  رفت تا که بیکباره اه حسرت از نهاد فرشاد و پنجاه هزار هوادار پرسپولیس بلند گردد .

 در این روز اما پیام نیز یکبار به گل دست یافت .... گلی که در واقع روی تنها موقعیت  پیام روی دروازه سرخپوشان  بدست آمد . زننده ی این گل نیز مهاجم سالهای دور تاج ( مجید نوروزی ) بود که روزگاری از چهره های جوان و اینده دار فوتبال ایران بشمار می آمد . او روی ارسال بهنام عبدی موفق شد تا از یک زاویه تنگ , با ضربه سر گلزنی و نتیجه را یک بر یک کند اما سرخپوشان بلافاصله روی دروازه پیام خیمه زدند و تنها پس از دو دقیقه , مجدد برتری خود را با گل عباس کارگر , تثبیت کردند . گلی که روی فرصت شناسی اش و در پی یک ارسال از چپ بدست امد . این توپ ابتدا به مدافعان پیام برخورد کرد و به سمت راست منحرف شد و بکارگر رسید که  شوت او پس از اصابت با مدافعان پیام ,  بدرون گل پیچید .