A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

اکبر کارگرجم

اکبر کارگرجم

* استاد اکبر کارگرجم عزیز ...........                           تابستان ۱۳۵۰

=====================

 

 ستاره ی درخشان تیم ملی  و باشگاه تاج ( استقلال ) , چهره ی برگزیده فوتبال ایران در سال ۱۳۵۲ به گزینش هفته نامه دنیای ورزش .... استاد کارگرجم فوتبال را از تیم های پایه باشگاه تاج آغاز کرد سپس مدتی را در باشگاه راه آهن سپری نمود و در انجا بود که ابتدا بعنوان یک هافبک شوتزن و توانا به فوتبال ایران معرفی شد .

 اواخر سال ۱۳۴۸ به باشگاه محبوب تاج بازگشت و از این پس بود که جایگاهش تغییر کرد و در نقش یک مدافع مطمئن و توانا ظاهر شد . او که در فروردین ۱۳۴۹ یکی از اجزای اصلی تاج قهرمان اسیا می باشد توانست نظر مربیان تیم ملی را بخود جلب کند و اینگونه شد که  برای سالها عضو تاثیر گذار خط دفاع  تیم ملی ایران بود . 

 از مهمترین افتخارات استاد اکبر کارگرجم  با تیم ملی میتوان به فتح جام ملتهای آسیا ۱۹۷۲ بانکوک , صعود به المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و حضور در جام جهانی کوچک اشاره نمود . نقطه اوج حضور ملی استاد را نیز میتوان  در چهارچوب رقابتهای انتخابی جام جهانی ۱۹۷۴ در مسابقه ایران و سوریه جستجو نمود که با تک گل او  , تیم ملی از سد حریف سختکوش خود عبور کرد .  استاد کارگرجم سرانجام در سال ۱۳۵۵ پس از یک دوره ی موفق یازده ساله کفشهایش را برای همیشه آویخت  ... روزی که او , با دنیای بازیگری وداع نمود , همگان بر این باور بودند  که او با کوله باری از تجربه و آگاهی , هنوز  میتواند برای سالها در قلب دفاع ابیهای محبوب تهران , بدرخشد و انجام وظیفه کند .

 

اکبر کارگرجم * کاپیتان اکبر کارگرجم در واپسین روزهای بازیگری نیز , همچنان چابک و سرپنجه بود ...    آزادی - مرداد ۱۳۵۵

================================