A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

محسن آشوری

محسن آشوری و حمید استیلی

* حمید استیلی ( راست ) و محسن آشوری ...............          ورزشگاه آزادی - تیر ماه ۱۳۶۷

===========================

 

 دو هافبک بزرگ فوتبال ایران در نمایی از رقابت هفته سوم جام باشگاه های تهران ....... آن روز سرخپوشان پرسپولیس , از دل یک بحران به صحنه ی رقابتهای باشگاهی  بازگشته بودند . اختلاف پیش آمده میان مدیران و کادر فنی , به یک حذف نامنصافه از رقابتهای جام باشگاه های آسیا منتج شد . بنابر این سرخپوشان که قهرمان سه جام باشگاهی فصل پیش بودند قصد داشتند با ارائه یک بازی هجومی و تماشایی , خاطره تلخ باشگاه های آسیا را از ذهن هواداران پاک کنند که در این مسیر نیز , موفق عمل کردند .  

 در مقابل اما پاس که در دو مسابقه قبلی مقابل گسترش و بانک ملی , نشانه هایی از حرکت تیمی و قدرت اجرا و هماهنگی را بروز داده بود , سعی داشت مانع از شکل گیری طرح های هجومی سرخپوشان گردد . در واقع پاس تیمی بی ستاره و  یکدست بود که بر پایه دوندگی  بازیکنان جوانش استوار گشته بود  اما در سوی دیگر حریف پر ستاره , از  یک شارژ روحی بزرگ بهرهمند شده بود و ان بازگشت سرمربی محبوب هواداران " علی پروین " بود . حضور او با استقبال فراوان تماشاگران مواجه شد تا بار دیگر  فضای دوستی میان سرخپوشان و هواداران ایجاد گردد . 

 پرسپولیس روی هوشیاری و فرصت طلبی مهاجمانش , به ۳ گل دست یافت .... ولیکن محسن آشوری , چهره شاخص میانه ی میدان پرسپولیس بود . او انقدر زیبا و روان ,  پرسپولیس را میچرخاند و مهاجمان را راه میانداخت که هافبک های پاس بویژه حمید استیلی  برای متوقف نمودن او , چاره ای جز رو آوردن به خشونت نداشتند .

 

پرسپولیس و پاس ۱۳۶۷ باشگاه های تهران

* ضیاء , فرشاد , محسن و مجتبی , حلقه شادی سرخپوشان ....         پرسپولیس و پاس - تیر ماه ۱۳۶۷ 

=============================

 

  محسن آشوری مهاجمان پرسپولیس ( پیوس و کرمانی ) را , بویژه در نیمه دوم بارها در موقعیت گل قرار داد تا سرخپوشان فاتح یک میدان دشوار و حساس باشند . حرکت طولی آشوری از کنار طول زمین و اشتهای دیگر هافبک سرخپوشان ( مایلی کهن ) برای پیوستن به خط حمله , باعث شده بود تا پیوس و کرمانی دفاع پاس را به نزدیک دروازه پاس عقب برانند و همین فضا را برای گلزنی آنها هموار میکرد ....

 پاس اما سرانجام  روی یک ضربه ی پنالتی به یک گل دست یافت اما این گل , هرگز برای جبران کافی نبود و سرانجام , پرسپولیس نچندان آماده , با حمایت پر شور هوادارانش , با نتیجه  ۳ بر ۱ برنده رقابت هفته سوم شد .