A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

محمود شیرزادی

محمود شیرزادی

 

 

 تبریک به محمود شیرزادی عزیز ........

=============

( هافبک توانای و شایسته باشگاه ذوب آهن )

 

 سالهای نخست دهه ۵۰ شمسی , هافبکی ریز نقش و آینده دار در فوتبال ایران طلوع کرد که میتوانست همپای بهترین های ایران , مهاجمان را صاحب موقعیت گل کند . محمود شیرزادی عزیز , فوتبال را از سازمان جوانان آبادان آغاز  و تا بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ( جام تخت جمشید ) ادامه داد . خوشبختانه هفته گذشته ایمیلی برایمان ارسال شد که بواسطه آن , پس از سالها  از موقعیت و احوال ایشان مطلع شدیم و نیز دریافتیم که ,  تولد هفتاد سالگی   جناب محمود شیرزادی عزیز می باشد و بدینگونه , این روز خجسته را خدمتشان تبریک عرض میکنیم . 

 

 محمود شیرزادی یک هافبک سریع و تند تیز در سمت چپ زمین ذوب آهن بود و با اندام ترکه ای و  موهای مشکی و بلند روی پیشانی اش , سیمایی همچون یوهان کرایف را در نظرها تداعی میکرد . حرکت طولی روی خط , فوتبال روان و تک ضرب .....  ویژگی های محمود شیرزادی در دوران اوج فوتبال باشگاه های اش بود .  

   

محمود شیرزادی * محمود شیرزادی عزیز  ............            نیمه نخست دهه ی ۵۰ شمسی - ورزشگاه حافظیه شیراز

=============================

 

 محمود شیرزادی یکی از ارکان تیم خوش ترکیب , یکدست و موفق ذوب آهن در جام تخت جمشید بود . او همواره جایی ویژه در طرح های هجومی مربیان ذوب اهن داشت . در جام اول  استاد محمود یاوری و سپس زنده یاد عزیز اصلی  و جام دوم تخت جمشید با محسن حاج نصرالله و بهرام عاطف و سرانجام مربی توانای روسی " ایوانوویچ لیادین " که ذوب اهن را به یک تیم تاکتیکی و منسجم تبدیل نمود .

 

 باشگاه ذوب آهن , نخستین نماینده ی استان اصفهان در جام تخت جمشید بود .... آنها در سال ۱۳۵۲ بجهت برخورداری از زیر ساخت های لازم , از سوی فدراسیون فوتبال  برای حضور در اولین دوره مسابقات لیگ سراسری تخت جمشید انتخاب شدند . در آن فصل مهاجمان ذوب اهن عبارت بودند از سیاوش حیدری , خلیل صالحی , علی حاج رسولی ....  که از سوی یک خط هافبک دونده و توانا حمایت میشدند بدین صورت که در سمت چپ محمود شیرزادی و در سمت راست مهدی چلنگریان , انجام وظیفه میکردند  . همکاری و هماهنگی او با مهاجم گلزن ذوب اهن ( سیاوش حیدری ) سبب شد تا تعدادی از گلهای ذوب اهن , محصول تعامل ایجاد شده میان آنها باشد . 

 

محمود شیرزادی

 

 محمود شیرزادی در پایان رقابتهای سومین دوره جام تخت جمشید , فوتبال باشگاهی را برای همیشه رها کرد  و بقصد تکمیل تحصیلات به اروپا مهاجرت نمود و اکنون , ۴۳ سال است که در کشور آلمان اقامت دارد . او در دانشگاه ورزش کلن , تحصیلاتش را در رشته های مرتبط با ورزش پیگیری کرد و در امر توانبخشی به  بیماران عصبی از جمله پارکینسون , ام اس , سکته مغزی و ..... تخصص دارد . 

 محمود شیرزادی عزیز برای سالها در مدارس کشور آلمان در بخش کودکان دارای معلولیت جسمی و ذهنی  و همچنین کودکان دارای عارضه هایی همانند  پیش فعالی خدمت نموده  و همزمان با ان , به تعلیم  و هدایت تیمهای آماتور  اشتغال داشته است و اکنون در حدود چهار سال می باشد که دوران بازنشستگی را با خانواده و فرزندان گرامی اش , سپری میکند .

 

محمود شیرزادی ذوب آهن

* ذوب اهن دوست داشتنی جام تخت جمشید و محمود شیرزادی , نشسته فرد دوم از راست .. امجدیه - پاییز ۱۳۵۲

===============================

 

  سرگرمی این روزها هافبک توانای فوتبال ایران و باشگاه ذوب اهن , مرور خاطرات شیرین سالهای جوانی و بویژه مسابقات فوتبال جام تخت جمشید می باشد . مرور دوباره بازیها و تماشای تصاویر برجای مانده با دوستان و گاهی چنانچه میسر باشد با بازیکنان هم دوره   .......... . او اکنون روزها را با پرداختن به ورزش مفرح دوچرخه سواری و همچنین حضور منظم و پیوسته در سالنهای بدن سازی سپری میکند  . برای فرزند شایسته ی ایران ,  محمود شیرزادی عزیز , سالهای توام با شادی و موفقیت آرزومندیم .