A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

جعفر مختاری فر

جعفر مختاری فر

* جعفر مختاری فر عزیز .....................                                    امجدیه - اسفند ۱۳۶۴

===========================

 

 استاد جعفر مختاری فر , هافبک - مهاجم ,  خوشفکر و توانای فوتبال ایران با سالها حضور درخشان در بالاترین سطح فوتبال ملی و باشگاهی  .... جعفر مختاری فر عزیز , فوتبال را از منطقه ی جنوب شهر تهران (  محله جوادیه ) آغاز نمود و سپس با حضور  در تیم فوتبال باشگاه دارایی , بعنوان یک چهره جوان و اینده دار مطرح شد . از آن روزها هواداران قدیمی فوتبال , آن گل تماشایی و زیر طاقی اش به تهرانجوان ( فصل ۱۳۶۱ باشگاه های تهران )  را , خوب بخاطر دارند . فصل ۱۳۶۲ به باشگاه محبوب استقلال پیوست تا که از این پس , نگین درخشان میانه ی میدان آبی ها باشد . با آمدن او خط هافبک استقلال , توانی مضاعف یافت آنگونه که در همان فصل نخست , اولین قهرمانی پس از انقلاب را در رقابتهای جام باشگاه های تهران , جشن گرفتند . تک گل حساس و پیروزی بخش او مقابل شاهین در هفته های آخر رقابتهای باشگاههای تهران , سند قهرمانی را برای هواداران آبی امضا کرد . 

  فصل ۱۳۶۳ , رقابتهای جام باشگاه های تهران , ناتمام رها شد .... اما روزهای باشکوه او  در فصل ۱۳۶۴ نیز تکرار شد . فصلی که جعفر مختاری فر به بالاترین سطح فوتبال خویش دست یافت  تا از سوی مطبوعات و کارشناسان بعنوان  یکی از بهترین های فوتبال ایران معرفی گردد . گل حساس دقیقه ۱۰۹ او به هما در مرحله ی نیمه نهایی جام باشگاه های تهران فصل ۱۳۶۴ , موجب صعود آبی ها به فینال شد . فینالی که با برتری مقابل شاهین پایان یافت تا  مختاری فر عزیز , دومین قهرمانی اش را نیز با استقلال تجربه کند .  

 

جعفر مختاری فر 

  جعفر مختاری فر عزیز بمدت ۹ فصل متوالی  عضوی فداکار و تاثیر گذار از تیم قدرتمند آبی های تهران بود ..... او بیش از یکصد و سی بار پیراهن خوشرنگ آبی را بر تن نمود و طی این مدت طولانی , ۳۳ بار نیز موفق به گلزنی شد و بی تردید چنانچه  اگر او در روزگار فعلی ( دورانی  که تیم های بزرگ باشگاهی ما , بیش از پنجاه مسابقه در سال دارند ) حضور داشت ,  آمارهایش تا سه برابر نیز قابل افزایش بود .

  

 اما شاید نقطه اوج دوران فوتبال باشگاهی جعفر مختاری فر را , می بایست در دربی بیست و نهم تهران ( فروردین ۱۳۶۷ ) جستجو کرد . روزی که در یکی از زیباترین شهر اورد سرخابی ها , او یکی از بیادماندنی ترین گلهای تاریخ دربی را بثمر رساند که بی تردید مهمتین و  بیادماندنی لحظه حضور او در رقابتهای باشگاه های تهران است . با اینحال اما  نقطه اوج افتخارات او  را   می بایست در رقابتهای دهمین دوره جام باشگاه های اسیا یافت . آنجا که او به همراه آبی ها , فاتح معتبر ترین جام فوتبال باشگاهی آسیا شد .

  و سرانجام در آغاز فصل ۱۳۷۱ , همکاری مختاری فر با باشگاه استقلال  پایان یافت  و او به باشگاه صنعتی سایپا پیوست و موفق شد بهمراه نارنجی ها  , دو عنوان قهرمانی دیگر ( جام باشگاه های تهران و جام برتر )  را به کلکسیون افتخارات اش بیافزاید . آخرین باشگاه استاد , شموشک نوشهر بود که انجا نیز علیرغم محدودیت ها اما روزهای موفقی را تجربه نمود .