A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

گری لینه کر

گری لینه کر

گری لینه کر، ستاره و  آقای گل جام جهانی ۱۹۸۶  , کارشناس و تهیه کننده برنامه های ورزشی و یکی از خوش رو ترین و با اخلاق ترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان ........

============================

 

  گری وینستون لینه کر متولد ۹ آذر ماه ۱۳۳۹ شهر لستر می باشد بر این پایه , فوتبال حرفه ای  را نیز از سال ۱۹۷۶ و حضور در رده ی جوانان باشگاه مشهور زادگاهش " لستر سیتی  " آغاز کرد و از فصل ۱۹۷۸ به تیم بزرگسالان منتقل شد و تا سال ۱۹۸۵ , مهاجم اول لستر در مسابقات باشگاهی بود  . لینکر در این مدت ۱۹۴ بار پیراهن لستر رو بر تن نمود و ۹۵ بار نیز موفق به گلزنی شد .

 لینکر در آخرین فصل حضورش در لستر , موفق شد بصورت مشترک , آقای گل رقابتهای دسته اول جزیره را بخود اختصاص دهد . بنابر این مورد توجه باشگاه اورتون قرار گرفت و با قراردادی معادل  یک میلیون پوند  به گودیسون پارک منتقل شد . او ۵۷ بار برای اورتون بمیدان رفت و طی این مدت  ۴۱ گل بثمر رساند و برای دومین سال متوالی والبته اینبار به تنهایی , با ثبت ۳۰ گل ( ۳ هتریک )  آقای گل رقابت های دسته اول لیگ باشگاه های انگلستان شد .

 

گری لینه کر

* گری لینه کر با پیراهن آبی اورتون در جمع مدافعان آرسنال ...   ورزشگاه هایبوری - ۲۳ فروردین ۱۳۶۵

منبع تصویر : www.liverpoolecho.co.uk ( وبسایت پژواک لیورپول )  

==============================

 

     سال ۱۹۸۴ نخستین حضور ملی  را ابتدا با " تیم ب انگلیس " مقابل نیوزلند تجربه کرد . رویدادی که با یک برد ۲ بر صفر برای آنها همراه شد و سپس همان سال ( خرداد ماه ۱۳۶۳ )  برای نخستین بار پیراهن تیم ملی انگلستان را , مقابل اسکاتلند پوشید و اگر چه آن روز فقط  روی نیکت ذخیره ها را نشسته بود اما , از خوشحالی در پوست اش نمی گنجید  . گری همواره از آن روز و احساساتش , به نیکی یاد میکند .

 گری لینه کر اما در فصل ۸۶ - ۱۹۸۵ با اورتون تا فینال رقابتهای جام حذفی ( FA CUP )  پیش رفت اما آن روز ( ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ )   اورتون علیرغم گلزنی لینه کر با نتیجه سه بر یک مغلوب لیورپول شد تا مهاجم  آینده دار فوتبال جزیره , لاجرم به نائب قهرمانی بسنده کند . اما تنها با گذشت دو ماه , با شکوه ترین فصل دوران فوتبالی اش در مکزیکوسیتی فرا رسید ....

  او بهمراه تیم قدرتمند انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک حاضر شد  و با نظر مستقیم سرمربی " سر بابی رابسون " در نوک پیکان  حمله ی سه شیرها قرار گرفت  و با تلاش فراوانش , تورنمنتی بس بیادماندنی و دلپذیر را سپری کرد ....   و اگر  چه که آنها در مرحله یکچهارم نهایی و بحکم سرنوشت  با اشتباه محرز داور در پذیرش یک گل نادرست ( گلی که توسط مارادونا با دست بثمر رسید )  ۲ بر یک از گردونه رقابتها حذف شدند اما لینه کر , با ثبت ۶ گل , بالاتر از بزرگانی چون مارادونا , کارکا , بوتراگئنو , آلتوبلی ....  بعنوان بهترین گلزن مسابقات , کفش زرین جام جهانی را با شایستگی از مقامات دریافت کرد .

 

گری لینه کر * جام جهانی ۱۹۸۶ , اوج دوران فوتبالی گری لینه کر ....او ۶ بار , چنین پیام آور شادی , برای هواداران انگلستان بود که دو مورد آن , در مرحله ی یک شانزدهم نهایی , مقابل پاراگوئه بثمر رسید ....... ورزشگاه آزتک , مکزیکو سیتی - ۲۸ خرداد ۱۳۶۵

 منبع تصویر : footballwhispers.com

============================= 

 

   پس از پایان جام جهانی ۱۹۸۶ ، باشگاه متمول بارسلون با قراردادی معادل ۲/۸۰۰۰۰۰ پوند ( دو میلیون هشتصد هزار پوند ) آقای گل جام جهانی را به نیوکمپ منتقل کرد و اگرچه که سود حاصله از این قراداد , برای لینه کر و خانواده اش بسیار شیرین و  دلچسب بود اما  او بارها پس از آویختن کفشها و کناره گیری  از فوتبال ,   اشاره داشته  که حضورش در اورتون ان سال ( فصل  ۸۶ - ۱۹۸۵ ) را بهترین  دوران بازیگری و تیم اورتون ان فصل را بهترین و نیرومند ترین  تیم باشگاهی میداند که در ان حضور داشته است .