A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

ملوان و پرسپولیس ۱۳۵۳

پرسپولیس و ملوان ۱۳۵۳

* چهار نام جاودانه : زنده یاد صفر ایرانپاک , زنده یاد جاوید جهانگیری , حسین کلانی و نصرت ایراندوست 

ورزشگاه بندر انزلی , جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۵۳

==============================

 

  نمایی بیاد ماندنی از تقابل دو باشگاه توانمند فوتبال ایران در چهارچوب رقابتهای دومین دوره جام تخت جمشید , هفته هفتم ( دور رفت ) و استقبال همواره گسترده از سوی علاقمندان  شهر فوتبالخیز انزلی ........ این مسابقه , سومین رویارویی پرسپولیس و ملوان بود و سرخپوشان برنده ی هر دو رویارویی قبل از ان بودند اما اینبار شرایط بسیار متفاوت بود و ملوان مصمم تر و با انگیزه تر از پیش , آمده بودند تا در خانه با ارائه یک بازی فیزیکی و درگیر شونده ,  قهرمان دوره قبل را  متوقف سازند .

 ملوانان اما آن روز , با شایستگی  تا دقیقه ۸۰  به  هدف خویش که همانا پیروزی بر پرسپولیس بود , دست یافته بودند و شاید اگر قدری با تجربه تر عمل میکردند  و توپ را در جهت  حفظ نتیجه  به حرکت در می اوردند , صاحب  نخستین برد  مقابل سرخپوشان نیز , میشدند اما , سماجت و تعصب فراوان ستاره های پرسپولیس , سبب شد تا در واپسین دقایق به یک گل ارزشمند دست یافته و اینگونه , امتیازات میان دو تیم به تساوی تقسیم شود .

 هفته نامه دنیای ورزش در این رابطه مینویسد :

 ملوان با قدری دور اندیشی و گرایش بسوی دروازه خودی شاید میتوانست طعم اولین شکست را به سرخپوشها , بچشاند . ولی بازیکنان این تیم هنوز ان تجربه لازم را ندارند که چگونه از گل ارزشمند پیروزی , حراست نمایند . نه از آن وقت کشی های اعصاب خرد کن بلد بود و نه اینکه دیوار سازی مقابل دروازه خود را می دانستند . این حسن ملوان است که بهمین خاطر تماشاگران فراوانی را بسوی خود جلب نموده است . بدون شک در این چند ساله , پرسپولیس کمتر بدین شکل گرفتار شده بود چرا که در جهنم ملوان از داخل و خارج میدان , نغمه ها بسود ملوان در محیط استادیوم مترنم بود .