A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

هما ۱۳۵۴

هما ۱۳۵۴

* هما - جام تخت جمشید ۱۳۵۴ - شایسته ها از راست ....

ایستاده : محمد توانایی , سجاد صادقی , حسن نائب آقا , نعیم صفری , امان نقدی و احمد نقوی

نشسته : مهدی خبیری , مهدی غزال , جواد سبحانی , حبیب علیزاده ( کاپیتان ) و ناصر نورائی

=============================

 

 همای فراموش ناشدنی جام سوم , نائب قهرمان لیگ سراسری ایران ... نخستین باشگاهی که  معادله همیشگی بالانشین های جدول لیگ را برهم زد و   در میان مثلث قدرتهای سنتی فوتبال باشگاهی ( تاج , پاس و پرسپولیس ) جایی برای خود گشود  با ارائه یک فوتبال جذاب و هجومی ..... هما ,  یک تیم دوست داشتنی و منسجم  که در تداوم  اندیشه های استاد فقید پرویز دهداری , پدید آمد و بی تردید شکل و شمایلی تازه به فوتبال ما بخشید . 

  در آن تابستان تلخ  سال ۱۳۴۶ که با یک حکم نامنصافه , دربهای باشگاه شاهین بسته شد , جای یک تیم یا یک باشگاه که ارائه گر فوتبالی مبتنی بر اخلاق باشد , خالی ماند .... ولی با گذشت یکسال , پرویز دهداری از بازیکنان جوان تیم های پایه باشگاه شاهین , تیمی را تحت عنوان " لشگر گارد " تشکیل داد که بسیار زود , جای خود را در فوتبال باشگاهی ما باز کرد  . یک تیم که با کمترین امکانات , فقط با چند ماه تمرین مداوم  , میتوانست مقابل بهترین و متمول ترین  تیمهای باشگاهی ایران پایداری کند و این براستی اعجاز استاد بود .

 گارد پرویز دهداری  اما , از سال ۱۳۵۲ , بجت عدم حمایت مالی ,  تغییر نام داد و از آن پس با نام هما در رقابتهای باشگاهی ما ظاهر شد   ..... در ان سال , سازمان هواپیمایی ملی ,   بچه های گارد را تحت پوشش  گرفت تا بیکباره فوتبال ایران در بالاترین سطح " جام تخت جمشید "  با نام هما آشنا گردد . هما با شایستگی  فاتح مسابقات زیر گروه شد و بر این پایه بود که از جام دوم , به جمع بزرگان فوتبال باشگاهی ما پیوست .

 هما در گام نخست ( دومین دوره جام تخت جمشید )  در پایان رقابتها , در جایگاه سوم رده بندی ایستاد و توفیق یافت تا تیم پرمهره پاس را که یکی از سه قدرت سنتی آن روزهای فوتبال ایران بود ,  به جایگاه چهارم رده بندی بفرستد و همین بود که  شگفتی بزرگ  فصل معرفی شد .

 

باشگاه هما تهران

 سال بعد هما با یک مشکل بزرگ مواجه گشت ..... باشگاه های متمول " بشدت " خواهان جذب ستاره های انها شدند پس با ارقام وسوسه کننده سراغ شان رفتند اما , بچه های دهداری در اقدامی تحسین برانگیز به ان پیشنهاد های اغوا کننده , پاسخ منفی دادند تا یک شگفتی دیگر ( اینبار پیش از اغاز مسابقات ) پدید آید . بنابر این جملگی آنها به تیم خویش وفادار ماندند   . احساسی عمیق که در واقع , حول یک نام " پرویز دهداری " شکل گرفته بود ..

 

  هما اما در اغاز جام سوم تخت جمشید یک بازیکن کم نام و نشان را به جمع ستاره ها افزود . او ناصر نورایی و عضو باشگاه پیام بود . نورایی اما پیکان برنده هما در جام سوم شد و در پایان با ثبت ۱۸ گل در صدر جدول گلزنان ایران ایستاد .

 

  خط حمله آتشین هما با تکیه بر مثلث " علیرضا خورشیدی - حبیب علیزاده و ناصر نورایی "  ۳۸ بار دروازه رقیبان را فرو ریخت تا هما  صاحب بهترین خط حمله فوتبال ایران گردد . فوتبال دلچسب و هجومی و مسابقات اغلب پر گل هما برابر حریفان  , سبب آن شده بود تا تیم خوب و یکدست هما , صاحب  تماشاگرانی ثابت گردد و این براستی , ارمغانی تازه و ارزشمند برای فوتبال باشگاهی ما بود ......

 

باشگاه هما* ناصر نورایی در آستانه فرو ریختن دروازه ملوان ...... سومین دوره جام تخت جمشید - خرداد ۱۳۵۴

عزیزان از راست :  ایراندوست , رافت ,  نورایی ,  کاویانپور ( ۲۲ ) , خورشیدی ,  علیزاده ( ۱۰ ) , ویشگاهی ( ۳ ) 

=============================