A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

جعفر کاشانی و مسیح مسیح نیا

جعفر کاشانی و مسیح مسیح نیا* استاد فقید جعفر اشرف کاشانی و مسیح مسیح نیا .......           بندرانزلی - ۵ مرداد ۱۳۵۲

==========================

 

 

 

  ( کاشانی - مسیح نیا ) 

  ترکیبی که برای دو فصل متوالی , بهترین بود ...

 

 دو فرزند شایسته و ملیپوش ایران , ستونهای استوار خط دفاع پرسپولیس در فصلهای ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳ که برای دو سال متوالی ,  موفق به کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ ایران برای باشگاه پرسپولیس شدند . یک ترکیب آرمانی از جوانی و تجربه ... 

  جعفر خان کاشانی ,  اسطوره بزرگ و از نامهای فراموش ناشدنی باشگاه محبوب پرسپولیس  که چهره و نامش ,  هرگز از یاد و خاطر علاقمندان فوتبال , محو نخواهد شد . عضوی موثر  از همان تیم بیادماندنی ایران , که برای نخستین بار کاپ ملتهای آسیا را برایمان به ارمغان آورد . بی تردید  او  از موثر ترین چهره ها در قوام و شکل گیری  باشگاه پرسپولیس  بود و تا فصل ۱۳۵۳ بمدت ۶ سال متوالی , بدون چشمداشت مالی  جامه سرخ را بر تن نمود و دل هواداران راشاد کرد و آنگاه که سخن از بازنشستگی اش بمیان امد , بیکباره همگان مبهوت شدند .........  چرا که در اوج توانایی و امادگی قرار داشت . در این رابطه هفته نامه دنیای ورزش مینویسد :

 بازنشستگی و کناره گیری او از فوتبال درست بهنگامی اعلام میشود که فصل گذشته وفادارترین و یکی از بهترین بازیکنان تیم خود بود و در بازیهای آسیایی نیز سهم او در پیروزی ایران , اندک نیست . جعفر کاشانی بجز یک مسابقه مقابل آب و برق اهواز که همایون بهزادی بمیدان امد , همیشه بازوبند کاپیتانی سرخپوشان را به بازو بسته بود و جز در دیدار برابر پاس در نیم فصل اول  که آسیب دیده مجبور به ترک زمین شد همگاه در میدان حاضر بود و مهارت او در ضربه های نخستین و تصمیم های سریع و فوری را نمیتوان نادیده گرفت کاشانی روی توپهای هوایی تسلطی کامل داشت و بی تردید رهبری او را در دفاع , بی دخالت در کسب عنوان بهترین خط دفاع جام برای پرسپولیس نمیتواند باشد .

 

 و مسیح مسیح نیا کاپیتان موفق تیم ملی جوانان , فاتح جام جوانان آسیا ۱۹۷۳ , از تابستان ۱۳۵۲ به جمع سرخپوشان تهران پیوست و بسیار زود  , جای اش را در میان ستاره های پرسپولیس یافت در این رابطه , غیبت و کناره گیری بیوک وطنخواه از فوتبال نیز موثر بود . فیزیک  و قد و قامت مناسب و تسلط فراوان او روی توپهای هوایی , شاخصه هایی بود که موجب شد تا مسیح نیا بسیار زودتر از آنچه که تصور می رفت ,  در قلب دفاع پرسپولیس جای گیرد .  

 مسیح نیا در همان فصلهای نخست  چنان مقتدرانه عمل نمود که بمهره ثابت سرخپوشان تبدیل شد آنگونه که حتی حضور بازیکنی با کیفیت همانند جواد الله وردی  نیز نتوانست خللی در موقعیت اش ایجاد کند . او یک مکمل واقعی برای جعفر کاشانی  و از عوامل تعیین کننده در کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ ایران برای دو سال متوالی بود .  

 

=========================

* تصویر  فوق مرتبط با هفته پنجم از اولین دوره جام تخت جمشید ( دور رفت ) می باشد .