A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

علی دایی

علی دایی*علی دایی عزیز و پروازی مقتدرانه با جامه سرخ  ......  استادیوم آزادی - ۱۰ تیر ۱۳۷۳

=========================

 

 فصل ۱۳۷۳ لیگ سراسری جام آزادگان , در خط حمله  سرخپوشان پرسپولیس دارای یک مسلسل واقعی شدند . زوج بیادماندنی دایی و پیوس که همچنین بسیاری از علاقمندان فوتبال , نمونه ای همانندش را انتظار  میکشند .... دو مهاجم بزرگ که یکی در اخرین روزهای شهرت و توانایی قرار داشت و دیگری , در آغاز راهی با شکوه که پایانش , ایستادن بر بلندای جدول بهترین گلزن ملی جهان بود .... زوجی طلایی که در مجموع ۳۵ بار دروازه رقیبان را فرو ریخت . 

   در آن فصل , سرخپوشان در شرایطی مسابقات لیگ را آغاز کردند که بشدت جای خالی مربی ۱۳ فصل گذشته  " علی پروین " را احساس میکردند و بهمین سبب از اختلاف درونی در رنج بودند . اختلافی که در واقع محصول دو دستگی بوجود آمده بجهت نحوه هدایت کادر فنی بود . آنها فصل را , در خط حمله  ابتدا با ترکیب جمشید شاه محمدی و علی دایی آغاز کردند و در این بین , کاپیتان پیوس نیز برای نخستین بار در خط هافبک انجام وظیفه کرد !!  .... اما عدم نتیجه گیری در تبریز , موجب افزایش سطح اختلافات شد تا آنجا که  مربی خارجی سرخپوشان بیکباره از مقام خود کناره گرفت  و مدیران باشگاه , هدایت موقت تیمشان را به " محسن آشوری " هافبک  توانمند و بازیسازی که همچنان در میانه ی زمین  توپ میزد , سپردند .

 آشوری علیرغم تجربه اندک اما در همان مسابقه نخست مقابل برق شیراز " هوشیارانه " از ترکیب فرشاد پیوس و علی دایی در خط حمله استفاده کرد تا اینگونه , برای اولین بار , یکی از بهترین زوجهای تاریخ فوتبال باشگاهی ما , شکل گیرد . آن روز , اگر چه که این زوج در نتیجه گیری موفق عمل نکرد اما با تمام وجود , در صدد فرو ریختن دروازه برق شیراز بر آمد . تصویر فوق , یکی از همان تلاشهای حداکثری مهاجم بزرگ تاریخساز فوتبال ایران و آسیا , علی دایی عزیز  است که در دقیقه ۲۶ مسابقه پرسپولیس و برق شیراز , قصد فرو ریختن دروازه محمدرضا مهربانی را دارد و اگر چه او در این صحنه ,  توپ را به طاق دروازه برق دوخت اما , محمد ریاحی ( داور مسابقه ) خطای اش را روی دروازه بان , اعلام کرد . فرشاد پیوس نیز همانند همیشه مترصد کوچکترین لغزش برای فرو ریختن دروازه می باشد .

 

====================

 این مسابقه سرانجام با گل دقیقه ۸۸ بسود سرخپوشان پایان یافت .....