A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

علیرضا عزیزی

علیرضا عزیزی

* علیرضا عزیزی عزیز ........................   استادیوم امجدیه - فروردین ۱۳۵۶

=======================

 

 هر روز که این مهره جنوبی پرسپولیس سرحال و آماده باشد , پیراهن سرخها نه فقط در میانه میدان بلکه در کار حمله نیز ,  میتوانند روی عزیزی در حد یک " آس " حساب کنند . وی بلطف سرعت و اشتهای پایان ناپذیرش برای نفود , در هر بازی میتواند یک مهره سرنوشت ساز باشد . 

                                   هفته نامه دنیای ورزش - مهر ماه ۱۳۵۶

 

 

 

===========

 * علیرضا عزیزی ...... 

 

  ستاره سالهای دور فوتبال ایران و درخشانترین هافبک فوتبال ما طی سالهای ۱۳۵۳ الی ۱۳۵۶ که در سال ۱۳۵۴ رکوردار نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران بود  . هافبک تهاجمی بزرگ و تند و تیز  باشگاه های هما , پرسپولیس و بانک ملی  , که ۳  نائب قهرمانی جام تخت جمشید را در کارنامه پر بارش دارد    ......

 علیرضا عزیزی از اخرین محصولات باشگاه سازنده شاهین آبادان ( جم ) بود که با نظر استاد فقید پرویز دهداری به پایتخت آمد و به تیم جوان و بیادماندنی  " گارد " پیوست . او در رقابتهای باشگاه های تهران , آنقدر موفق و درخشان عمل کرد که همان روزها به اردوی تیم ملی جوانان و سپس بزرگسالان جهت حضور در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ دعوت شد . او با تیم ملی به مونیخ اعزام شد و در نیمه ی دوم  مسابقه تاریخی ایران و برزیل , بعنوان بازیکن جانشین بمیدان رفت .......   

   با تغییر نام گارد به هما , و سپس راه یابی هما به لیگ سراسری جام تخت جمشید ( ۱۳۵۳ ) بهترین فرصت برای علیرضا عزیزی فراهم شد تا بیش از پیش هنر خویش را به معرض نمایش بگذارد و او در این امر چنان توانا و موفق عملکرد که برخی از کارشناسان او را قلب هما دانستند و هفته نامه کیهان ورزشی نیز او را بهترین هافبک جام تخت جمشید معرفی کرد . او با هما , همان فصل در جایگاه سوم رده بندی جام تخت جمشید قرار گرفت تا بلافاصله ,  سیل پیشنهادات اغوا کننده , بسوی بازیکنان هما روانه گردد اما وابستگی و تعهد اخلاقی نسبت به پرویز دهداری , مانع از جدایی انها شد .

 

علیرضا عزیزی

* ضربه تماشایی و هنرمندانه علیرضا عزیزی که به سه جاف بالای دروازه تاج مینشیند .... در شرح این گل زیبا کیهان ورزشی می نویسد : توپ بلند مهدی غزال از جناح چپ در پشت محوطه جریمه به علیرضا عزیزی رسید و او با ضربه یی سهمگین , توپ را به گوشه بالای چپ دروازه کوبید و شیرجه حجازی در متوقف کردن آن بی تاثیر بود . در این لحظه امجدیه بسختی میتوانست فریاد و هیجان را تحمل کند . 

================================

 

  سال بعد  علیرضا عزیزی و هما , در شرایطی نائب قهرمان جام تخت جمشید شدند که بسیاری از علاقمندان فوتبال , آنها را لایق قهرمانی می دانستند ....... با فاصله گرفتن پرویز دهداری از هما , سرانجام علیرضا عزیزی پای برگه قراداد ۵۰ هزارتومانی پرسپولیس را امضاء کرد تا صاحب بالاترین رکورد نقل و انتقالات  باشگاه های ایران باشد . او بعنوان یک بازیکن چهار ستاره ( ارزشگذاری که ان روزها در فوتبال ایران متداول بود ) برای دو فصل به اردوی سرخپوشان محبوب تهران پیوست .

 با پیوستن علیرضا عزیزی به پرسپولیس , خط هافبک پرسپولیس توانی مضاعف یافت و در مقابل اما هما تا مرز یک تیم متوسط نزول کرد ! .... علیرضاعزیزی در فصل های دشوار جام های چهارم و پنجم تخت جمشید , یک ستاره واقعی در میانه ی میدان سرخپوشان بود . او با پیراهن سرخ دو بار دیگر  نائب قهرمان جام تخت جمشید شد تا یکی از چهره های موفق در ادوار مسابقات باشد . خرداد ماه ۱۳۵۵ , علیرضا عزیزی در تهران با تیم ملی , جام ملتهای آسیا را نیز فتح کرد تا کلکسیون افتخاراتش در هر دو بخش ملی و باشگاهی , پر بارتر از پیش باشد . 

 سال ۱۳۵۷ زمزمه حضور حشمت مهاجرانی در پرسپولیس شنیده میشد  و اگر چه هیچگاه به حقیقت نپیوست اما , آنقدر محتمل بنظر می رسید که سبب جدایی علیرضا عزیزی از پرسپولیس شود ....... عدم نظر مثبت حشمت مهاجرانی نسبت به او که از رقابتهای انتخابی جام جهانی ۱۹۷۸ پدیدار  شد , موجب گشت تا او به باشگاه بانک ملی بپیوندد . عزیزی تا فصل ۱۳۶۲ جسته و گریخته با بانک باقی ماند و سپس برای همیشه کفشهایش را آویخت .

 

علیرضا عزیزی * علیرضا عزیزی در تقابل با مدافع عربستان - انتخابی المپیک مونترال ۱۹۷۶ ....  امجدیه - شهریور ۱۳۵۴

==============================