A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرسپولیس و شاهین ۱۳۵۹ ( دوستانه )

ضیاء عربشاهی

* پرسپولیس و شاهین ........................ استادیوم خانگی شاهین - آذرماه ۱۳۵۹

در تصویر عزیزان : ضیاء عربشاهی ( صاحب توپ ) و غلام فتح آبادی از پرسپولیس و سعید سلطانی فر , ؟ , محمد حسن انصاری فرد و علی تهرانی از شاهین

=============================

 

  آن روزها که جنگ خانمانسوز مابین ایران و عراق آغاز شد , بیکباره  تمامی  مسابقات و فعالیتهای ورزشی  از جمله رقابتهای فوتبال باشگاهی متوقف شد .... بنابر این تیمهای معتبر فوتبال ما , آستینها را بالا زدند و با برگزار کردن مسابقات دوستانه که اصطلاحا به آن مسابقات " دستگرمی " میگفتند , چرخهای فوتبال باشگاهی ما را هرچند کند و کم اثر  اما , بهر روی بحرکت در آوردند .

  انجام اینگونه مسابقات , سه اثر قابل توجه و مثبت با خود بهمراه داشت ... ابتدا آنکه قدری جامعه  را , از زیر فشار سنگین و طاقت فرسا , ناشی از حوادث و صدمات جنگ , خارج مینمود و دوم آنکه , ستاره ها و تیمهای فوتبال باشگاهی  ما نیز  تا حدودی در شرایط مسابقه حفظ میشدند و سرانجام , با حضور تعدادی تماشاگر و انجام  بلیط فروشی , مبلغی هرچند اندک نصیب بازیکنان  میشد که تنها محل درآمد آنها فوتبال بود . ان روزها تیم فوتبال شاهین تحت هدایت استاد بیوک وطنخواه  و سرخپوشان را تحت هدایت زنده یاد محراب شاهرخی بودند . نکته جالب این مسابقه  آن  که داور  این بازی دوستانه , یک شاهینی - پرسپولیس اصیل و قدیمی ,  استاد رضا وطنخواه  بود . 

   در این مسابقه  که در حضور بیش از یک هزار تماشاگر انجام شد  , سرخپوشان برای نخستین بار از  دو بازیکن تازه بخدمت گرفته , استفاده کردند . آن دو عبارتند از ضیاء عربشاهی که از پاس به پرسپولیس پیوست و برای سالها , ستاره خط هافبک سرخپوشان باقی ماند و سپس مهدی ترابی که از باشگاه سرباز به جمع سرخپوشان آمد . این مسابقه اما در پایان با نتیجه ۲ بر ۱ بسود پرسپولیس پایان یافت . دو گل پرسپولیس را غلام فتح ابادی و تک گل شاهین را مسعود صوفی بثمر رساندند .

 

=======================

با سپاس  از یار و یاور مجموعه جام تخت جمشید , عبدالرضا صحرانورد عزیز