A+ R A-

تبلیغات

رجیران

تاج و عقاب ۱۳۴۸

پرویز قلیچ خانی

* پرواز تماشایی  پرویز قلیچ خانی و خسرو محمد شاهی ........... امجدیه - ۲۱  آذر ماه ۱۳۴۸

از راست سایرین عبارتند از : هوشنگ گودرزی , داریوش مصطفوی ( ۱۱ ) , غلام وفاخواه , خسرو محمد شاهی , پرویز قلیچ خانی , زنده یاد غلامحسین مظلومی , کارو حقوردیان و مصطفی عرب ( ۵ )

عکاس : استاد فقید غلامحسین ملک عراقی 

==========================

 

 نمایی زیبا از تقابل دو ستاره  دهه ۴۰ شمسی  ایران در چهارچوب رقابتهای هفته ی دوم جام باشگاه های تهران ....... آن روز دو باشگاه پر ستاره ای فوتبال ایران , یکی از حساسترین مسابقات فصل را برگزار کردند که در پایان  , تاجی ها موفق شدند با گل  دقیقه ۹۰  به پیروزی ۲ بر ۱ دست یابند . هدایت آبیهای محبوب , ان روزها بر عهده ای استاد فقید علی دانایی فرد بود و ستاره ی درخشان فوتبال ایران " پرویز قلیچ خانی " سرگروه آبی ها ...... قلیچ خانی با نظر علی دانایی فرد به خط دفاع منتقل شد تا مانعی در مسیر  نتیجه گیری مهاجمان گلزن عقاب ( غلام وفاخواه و زنده یاد فریبرز اسماعیلی ) باشد .

کیهان ورزشی در شرح مسابقه , و در باب نقش پرویز قلیچ خانی  مینویسد : 

 هر دو تیم , تدارک کافی برای این دیدار مهم و حساس دیده بودند و تا آنجا که میتوانستند  احتیاط را جایز میشماردند . چهار مدافع  تاج با پیوستن قلیچ خانی و لواسانی شکل واقعی خود را یافته بود و شاید بهتر باشد که بگوییم  خط دفاع تاج به رهبری پرویز قلیچ خانی تمام راه های ممکن را بر مهاجمان عقاب بسته بود و همین , شرایط را برای پیشتازان تاج فراهم مینمود تا فرصت کافی برای پیشروی داشته باشند . 

 در سوی دیگر اما ستاره  عقاب , بازیکن اسبق باشگاه دارایی " خسرو محمد شاهی " بود که در پست سنتر هافبک برای عقاب انجام وظیفه میکرد . هفته نامه کیهان ورزشی او را بهترین چهره در ساختار دفاعی عقاب معرفی میکند و مینویسد :

 خسرو محمد شاهی که در میانه دفاع , چهره پر ارج عقاب بود , در اکثر حملات تاج , یک تنها راه های نفوذ را که از میانه زمین پی ریزی میشد , می بست .