A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

فرشاد پیوس

فرشاد پیوس

* فرشاد پیوس عزیز .............    ورزشگاه آزادی - ۱۳۶۹

=================

 

 

  مهاجم بزرگ فوتبال ایران و آسیا که قریب یک دهه با اختلاف  بهترین گلزن فوتبال ما بود . فرشاد  را حقیقتا میتوان بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران در هنر چهارچوب شناسی  دانست و گلهایش بواقع نمایشگر هوش بالا , سرعت عمل و استعداد ذاتی اوست که میتوانست در کوتاهترین زمان  با حسابگری , مدافعان را غافلگیر نماید و به راستی که  فوتبال ما تا به امروز کمتر در زمینه ی گلزنی , شاهد چنین نبوغی و استعدادی بوده است .

 مهاجمی که گاه تا حد یک بازیکن کم اثر نزول میکرد اما ,  فقط یک بار در طول یک مسابقه حساس و سرنوشت ساز کافی بود " همزمان " صاحب توپ و موقعیت گردد تا همان را به لحظه ی بزرگ و تعیین کننده آن رویداد ,  تبدیل کند .

 نیمه دوم دهه ۶۰ شمسی را میبایست دوران طلایی  فرشاد پیوس  نامید , روزگاری  که او براستی  , امید نخست فوتبال ایران و هواداران پرسپولیس برای گشودن دروازه حریفان بود . در آن روزها کمتر ستاره ای را میتوان یافت که در نزد افکار عمومی قادر باشد با مقبولیت و محبوبیت فرشاد رقابت کند . طنین پر شور شعار " گل فرشاد , گل فرشاد .... " و یا  فرشاد آقای گل ......  اصلی ترین شعار آن روزهای هواداران  بود که در طی یک مسابقه بارها و بارها از فضای پیرامونی ورزشگاه  بگوش میرسید و نشانی بود بر  اعتقاد راسخ هزاران هزار  هوادار عاشق  به نبوغ اش در لحظه های  سخت و سرنوشت ساز ..... 

 

فرشاد پیوس

* فرشاد پیوس و یک گل بیادماندنی و انفرادی و تمام حرفه ای در رقابت حساس پرسپولیس و دارایی ..

نیمه نهایی جام حذفی ایران - فصل ۱۳۶۶

============================

 

 فوتبالدوستان اما , حتما بخوبی بیاد دارند زمستان سرد سال ۱۳۶۹ را ..... همان فصلی که فرشاد یکبار دیگر با گلهای پی در پی , در صدر جدول گلزنان فوتبال ما " تاج گذاری " کرد  تا سرخپوشان در حضور یک استقلال بسیار نیرومند و مثال زدنی ,  برای پنجمین فصل متوالی فتح جام باشگاهها را جشن بگیرند . آن روزها او نگین فوتبال ایران بود و در اوج توانایی و شایستگی  که بیکباره ,  باشگاهی نوظهور با  پیشنهادی میلیونی و بسیار وسوسه انگیز , قصد تصاحب این نگین خوشتراش را نمود ...    

  فرشاد اما در اوج بلوغ فنی و در شرایطی که میدانست به سالهای پایانی فوتبالش نزدیک شده است  چشمانش را بروی آن پیشنهاد اغوا کننده  بست و به جامه ی سرخ  وفادار ماند تا همان اندک دلخوشی هوادار در روزها سخت و دشوار باشد و بر حسب اتفاق در همان فصل , در تقابل نزدیک و نفس گیر پرسپولیس و کشاورز , تک گل سرنوشت ساز سرخپوشان را وارد دروازه ی  همان تیم پر ستاره  نمود تا نشان دهد که براستی , لایق ان همه احساس و شور و عشق و علاقه  بوده است .

 

  آیا میتوان نبوغ فرشاد را بویژه  در روزهای اوج  , با معیارهای مادی امروز  ارزش گذاری کرد ؟ .... براستی اکنون , چقدر می بایست برای تعصب و وفاداری چنین 'گلزنی پرداخت نمود ؟ .... مهاجمی  که چندان برایش تفاوت نداشت , زاویه ای روبروی اش بسته باشد یا نباشد . تحت فشار باشد یا نباشد  و گاه  انقدر سهل و اسان گل میزد که  تصور میرفت , میتواند چشم بسته نیز  توپ را با تور آشنا سازد . 

 

فرشاد پیوس

 * پرسپولیس  ۱۳۶۶  فاتح سه جام باشگاهی در یک فصل -  عزیزان بترتیب از راست :

ایستاده : مرتضی فنونی زاده , کاظم سید علیخانی , محمد حسن انصاری فرد , وحید قلیچ , محمد مایلی کهن و محمد پنجعلی

نشسته : مرتضی کرمانی , ضیا عربشاهی , محسن آشوری , فرشاد پیوس و سعید نعیم آبادی

============================