A+ R A-

تبلیغات

رجیران

دارایی

 

  دارایی 1355

  دارایی تیم محبوب تهران  در دومین فصل حضورش همچون سال پیش , تیمیست قابل احترام و دوست داشتنی . استاد جلال طالبی سرمربی  تیم با افزودن گارنیک شهبندری از بانک ملی , تیمش را در سمت راست  تقویت نموده تا او در کنار مهاجمان جوان این تیم که آرام آرام به تکامل میرسیدند , بار هجومی تیم  را بر دوش داشته باشند اما همچنان رهبر میانه میدان تیم کاپیتان پرویز است او در این فصل نیز همچون همیشه مرد اول میدان داراییست .

  محسن یوسفی و حسین حسینی دو هافبک توانمند دارایی وظیفه توپگیری و توپسازی مهاجمان را بر عهده دارند در خط دفاع کاپپیتان پرویز - تقی جهانی و احد دیانی مدافع کهنه کار در مرکز و در جناحین نیز به تناوب مسعود معینی - ماشالله زاده - مشتری و کلانتری به میدان میرفتند .

  خط دفاعی مستحکم که بعد از پاس قهرمان مسابقات عنوان با ارزش . دومین خط دفاع جام را با دریافت 16 گل در 30 مسابقه بدست  آورد  نقطه اتکا تیم دارایی بود ...

 

 پیروزی با ارزش برابر  پرسپولیس

  شاهکار استاد جلال طالبی  و شاگردانش در  نیم فصل اول , پیروزی بر پرسپولیس , قهرمان فصل گذشته ( هفته یازدهم ) مسابقات بود جایی که همگان انتظار یک نتیجه صفر بر صفر را داشتند , در واپسین دقایق  کاپیتان پرویز با شلیکی تماشایی از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه سرخپوشان را گشود تا باز هم هنر شوتزنی خویش را برخ  بکشد . این گل یکی از زیباترین گلهای نیم فصل اول جام چهارم بود .

 

  مساوی بلای جان دارایی  ...

  شاید کسب مساویهای پرشمار تنها نکته قابل بحث مردان دارایی در جام چهارم باشد . آنها در نیم فصل اول از میان پانزده مسابقه صاحب یازده تساوی شدند ولی هرگز نباختند , تا با آماری مثبت در پایان نیم فصل اول در جایگاه دوم رده بندی پس از تاج  قرار گیرند در نیم فصل دوم شاگردان آقا جلال دست باز هم دست به کاری بزرگ زدند  و در همان روز اول پاس تیم قهرمان مسابقات را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب نمودند تا طعم صدرنشینی را  در ابتدای نیم فصل دوم , بچشند .

  در ادامه بازهم سریال تساویها آغاز میگردد و تا انجا ادامه می یابد که در روز پایانی شاگردان آقا جلال در جایگاه پنجمی جدول قرار میگیرند با این حال بازهم نسبت به سال پیش در جدول رده بندی یک پله بالاتر قرار دارند که خود نشان از حرکت روبه جلو  تیم در جام چهارم است .

  تیم آقا جلال در این فصل هرگز به بزرگان باج نداد و بهترین نتیجه را نیز در نیم فصل دوم برابر تیم آرارات با یک پیروزی شیرین چهار بر صفر رقم زد نتیجه ای که هیچ تیمی قادر به خلق آن  نشد بهترین گلزن دارایی  کاپیتان پرویز با ثبت 5 گل ( لازم به ذکر است که او در این فصل غالبا یک مدافع بود ) و کلهای دیگر را 4 مهاجم بطور مساوی هر کدام سه گل بین خود تقسیم کردند ( گارنیک شهبندری - مسلم خانی - حسین فداکار و شاهرخ اصلانی ) .

  اما بی چون و چرا مسلم خانی مهاجم جوان این تیم شاگرد اول آقا جلال در جام چهارم بود مسلمی مهاجمی  که در سمت چپ خط حمله دارایی انجام وظیفه میکرد و توانایی حمل توپ و بریدن خط افساید دفاع حریف را داشت تنها کمبود تجربه مانع گلزنیهای بیشتر او بود

  حمید علیدوستی جوان آینده دار دارایی و تیم ملی جوانان ایران در این فصل با ثبت 2 گل در جدول گلزنان دارایی قرار گرفت تا اولین گلهای باشگاهیش را ابتدا برابر بانک ملی و سپس سپاهان بثمر رساند او در آن روزها با جرسه شماره 26 فیروزه ای پای بمیدان میگذاشت و آرام آرام بزرگی را تجربه میکرد .( البته او سال قبل نیز گلزنی در جام تخت جمشید را تجربه کرده بود ) 

 

                                                                                                                                             مدیریت وبسایت مسابقات جام تخت جمشید - اردیبهشت 93

 

 

 

 ارتباط با مجموعه جام تخت جمشید :  

                                                                                                                    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

                                                                                                /www.facebook.com/babak.bagheri.142

 

 

 

                                                    نفرات و کادر فنی دارایی در جام چهارم تخت جمشید

 

دروازه بان :

1 - مجید پهلوان افشاری 2 - فرامرز صباحی 3 - اسماعیل معمم

مدافع :                                                                                                            سرمربی       :     جلال طالبی

1 - مسعود معینی 2 - تقی جهانی - 3 - احد دیانی                                                        مربی           :    هنریک سرکسیان

4 - حجت الله خورشید پناه 5 - شهریار شفیعی 6 - حمید مشتری                                      سرپرست      :     مصطفی الهی

7 - عبدالعلی کلانتری  8 - فريبرز سپهرى                                                                مدیر عامل     :     جانعلی اصانلو

هافبک :                                                                                                            

1 - پرویز ( کاپیتان ) 2 - حسین حسینی 3 - محسن یوسفی

4 - احمد سنجری 5 - محمد شافعی 6 - مهرداد پارسا 7 - فرهاد آذری

8 - غلامرضا ماشالله زاده

مهاجم :

1 - شاهرخ اصلانی 2 - حسین فداکار 3 - حمید علیدوستی

4 - گارنیک شهبندری 5 - مسلم خانی 6 - عبدالحسین عترتی 7 - رمضان یانسری

8 - منوچهر دوام

رده جوانان و نوجوانان :

  جواد حسن زاده - عباس بنيان - محسن نورى - فريبرز قليچ خانى 

 

 

 

 

 

                                         

                                          گالری تصاویر و مسابقات دارایی - جام چهارم تخت جمشید

* با پوزش از شما بابت اشتباهی که در باب شرح تصویر فوق پیش آمده که  بدینگونه اصلاح میشود -  دیدار از هفته دوم مسابقات  و تیم دارایی , دیدار هفته سوم خود را در شیراز و برابر تیم برق , برگزار کرده است ....

  

 

 شعبده بازی بروش آقا جلال طالبی

 در آنروزها بین فوتبالدوستان یک جمله دهان به دهان میگشت تیم آقا جلال ضعیفتر است ستاره کمتر دارد اما تیمهای بزرگ را مثل آبخوردن میبرد گویی هر چقدر تیم حریف قویتر باشد آقا جلال درصد موفقیتش بیشتر است یک تناقض در منطق فوتبال .                

  کیهان ورزشی مورخه 27 شهریور 1355 دراین باب چنین مینویسد :

........این خاصیت تیم دارایی است که همیشه یک علامت سوال در ذهن تماشاگر باقی میگذارد راستی چه شد ؟

  واقعا حریفان را چه میشود که در مقابل یک تیم به ظاهر کمتر از خود مغلوب میشوند ؟ یکشنبه هفته گذشته پاس و حسن حبیبی گرفتار یافتن پاسخ این چرا بودند کما اینکه پیش از این پرسپولیس و تاج و چند تیم دیگر حاضر در جام هم در صدد یافتن علل شکست خود مقابل دارایی بودند دارایی در حقیقت پاس را داغ کرد زیرا پاس از آنهمه برتری در طول بازی سود نگرفت و هنگامیکه فشار حملات پاس به اوج رسید آنگاه دارایی گل زد . گل دوم نیز نیز زمانی زده شد که برتری بیچون و چرا از آن پاس بود .

    مسلما حسن حبیبی هم مانند رایکوف و کونوف ( مربیان تاج و پرسپولیس ) پس از شکست تیم هایشان  دریافتند که خاصیت دارایی در درجه نخست حفظ دروازه است و این شیوه را در مقابل هر تیمی چه اول و چه آخر جدول حفظ میکند دارایی بظاهر با روش 433 به میدان می آید اما در این روش هافبکها ترجیح میدهند در زمین خود باقی بمانند و تمایلی به بازی در زمین حریف ندارند بویژه در زمانهایی که بدون توپ هستند در چنین روشی فورواردها قبل از آنکه دارای خط مشی باشند در انتظار حادثه اند زیرا هدف در درجه اول دفاع است .

  دارایی همچنین در زمین خود روش از حرکت انداختن توپ را تعقیب می کند آنان بهر حال میخواهند اگر توپ زیر پایشان خودشان نیست در میدان هم نباشد و میبینیم تعداد توپهای خارج در دیدارهای دارایی بسیار زیاد است دارایی با چنین ویزگیهایی فریاد پاس را به آسمان بلند کرد دارایی هیچ چیز را به قضا و قدر نسپرد آقا جلال تعویض هاییی بجا کرد و در هر گوشه از زمین ابتدا راه نفوذ تیم حریف را بست و بی شتاب بازی را دنبال کرد و نتیجه گیری را بوقت فرصت نهاد چرا که حداقل مساوی را در دست داشت ممکن است این را بنوعی ضد فوتبال بخوانیم اما بمراتب این طراحی فکر و تاکتیک در تیم دارایی از استراتژی نفوذی پاس موفقتر و منسجم تر نشان میداد .

 

 

  ترفند آقا جلال

  از آنجا که در دارایی همه توپها به کاپیتان ( پرویز ) ختم میشود او در اکثر دقایق دیدار نه در هوا از پس اندام کشیده کازرانی بر می آمد و نه در زمین تحمل سر سختی هوشنگی را داشت به همین منظور با تشخیص آقا جلال او به گوش چپ رفت و در آنجا به آسودگی منتظر توپهای هوایی ایستاد که با تسلط همه را زد .

  گل اول و یک خطر دیگر نتیجه برتری هوایی بر نوربخش و ضربه های سر او بود اما این تنها نکته این جابجایی هوشمندانه نبود چرا که او با تمایل به گوش چپ , دفاع میانی پاس را از هم میشکافت و با این مسئولیت که همیشه در خدمت تیمش بود موجب سازندگی برای دیگران شد تا گل دوم نیز بثمر رسد .

 سپردن دانایی فرد مرد همه کاره و بهترین یار پاسی به یک بازیکن بد پیله بنام ماشالله زاده نیز خیلی از برتریهای پاس را در میانه میدان از بین برد کویی که اگر دانایی فرد میرفت و روی سکوهای امجدیه هم مینشست مامور بود که با او به همه جا برود و در آنجا هم کنارش بنشیند .

 

 

  اما این روش قبلا هم در این ایران از سوی چندین مربی اجرا شده بود ولی نه به این منسجمی چرا که آنها بارها این روش را اجرا میکردند یکبار جواب میداد و دوبار جواب نمیداد رایکوف نیز در تاج سال 1353 چیزی شبیه به این را بنمایش گذارد منتها با در دست داشتن چیزی حدود 10 ملیپوش که بیشتر یک فرصت سوزی بود تا روی هنر و اندیشه او

  اما آقا جلال بی نقص اجرا می کرد و تنها در اردویش  یک یار ملیپوش به چشم میخورد ( بعد ها احمد سنجری نیز دعوت میشود ) او با بهره از حداقل ها بهترین راندمانها را بدست می آورد پس از آن این روش آرام آرام در بین مربیان باب شد هرگاه تیمی از نظر بازیکنان در سطحی بسیار پایینتر از حریف قرار میگرفت این روش را اجرا میکرد .

  بهترین نمونه اجرای آن را نیز میتوان پانزده سال بعد در مسابقات آسیایی پکن دید در آنجا تیم ایران توان رویارویی نفری را با  تیم وحشتناک آنروزهای کره جنوبی را نداشت اما با تکیه بر همین اسلوب در نهایت قهرمان مسابقات آسیایی شد اینها همه ظرفیتهای فنی بود که آقا جلال با گذراندن کلاسهای معتبر جهانی و مطالعه بسیار به آن دست یافته بود . .....   ادامه دارد

 

 

  ( گزیده ای از مقاله نشریه دنیای ورزش در باب دیدار دارایی و سپاهان هفته بیست و نهم - جام چهارم تخت جمشید )

 کاش همه تیمها اینطور بودند مثل دارایی ,در روز دیدار با سپاهان . احمد سنجری که پس از قلیچ خانی تنها دعوت شده به تیم ملی از تیم دارایی است . چند دقیقه ای دیرتر از قرار به لباسکنی آمد دارایی با سپاهان روبرو میشد و همه بچه ها باید بموقع توی لباسکنی حاضر میشدند تاخیر سنجری مربی این تیم جلال طالبی را بران داشت تا اسم او را از تیم اصلی خط بزند نام سنجری حتی بین ذخیره ها هم دیده نشد . غیبت سنجری برای دارایی بی تاثیر نبود یک برد یا یک شکست دارایی را از مقام سوم تا هشتم میتوانست جابجا کند کافی بود گل دارایی حفظ میشد و این تیم تا پله چهارم بالا میرفت و یا اگر نتیجه بهتر میگرفت در مقام سوم ظاهر میشد با توجه به همه این مسائل و ضرر و زیانهایی که ممکن بود نصیب دارایی شود و حضور سنجری ممکن بود اطمینان خاطری باشد مربی دارایی پیروزی تیمش را فدای انظباط کرد .

                                                                                                                                                    27 آذر 1355 - دنیای ورزش شماره 323