A+ R A-

تبلیغات

رجیران

محمود خوردبین

 

  محمود خوردبین ( Mahmoud Khordbin )

 

  محمود خوردبین مهاجم صاحب نام فوتبال ایران از بهترینهای دهه 50 شمسی بشمار می آید .... حضور در المپیک مونیخ و تورنمنتهای مختلف او را به یک مهاجم ششدانگ و تیزچنگ  تبدیل نمود مهاجمی وفادار که علاوه بر کسب عناوین متعدد ,  پس از پایان دوران قهرمانی و در روزهایی که هنوز مادیات فوتبال ایران را قبضه نکرده بود , همچنان مومن در کنار تیمش ماند ....  محمود خوردبین و یا به تعبیری نخستین پرسپولیسی تاریخ , از مظاهر پایداری و وفاداری در تاریخ فوتبال باشگاهی ماست .....

 

  بیوگرافی

 محمود خوردبین متولد 2 مهر 1327 ( تهران )  فوتبال را همچون  همدوره هایش در کوچه پس کوچه های محل زندگی , آغاز تا آنکه با گروهی از هم محله ای هایش تیمی بنام شهپر را تشکیل و زیر نظر اولین مربی خود ابوالفضل مقدم  گامهای اول را در راه پر پیچ و خم دنیای توپ گرد برمیدارد .

 سپس با همان تیم در یک دوره مسابقات تحت نام - کاپ محلی شاهین - شرکت میکند حضور  محمود خوردبین هفده ساله در این دوره مسابقات نظر دکتر عباس اکرامی بنیانگذار باشگاه شاهین را بسوی این نوجوان و کلا تیم شهپر جلب میکند .

  * دکتر اکرامی خود بانی این مسابقات در محلات نارمک بود که در بخش معرفی ایشان بتفضیل به آن پرداخته خواهد شد .

  با جلب نظر دکتر اکرامی به تیم شهپر و بازیکنان آن  , از سوی وی تعدادی از آنها  , که یکی شان محمود خوردبین است , برگزیده و به سرپرست مسابقات می سپارد که آنها را برای تمرین به زمین دانشسرای عالی بیاورد . همانروز بعداز ظهر و در یک تمرین دو ساعته گروهی از آنها از جمله محمود خوردبین برای حضور در جوانان شاهین برگزیده میشوند و از آنروز او نیز به یک شاهینی تبدیل میشود .

 لغو پروانه شاهین

 با لغو پروانه شاهین در تابستان 1346 عملا فعالیتهای این نهاد نیز متوقف شده  تا سرنوشت فوتبالی جوانانی همانند خوردبین در آغاز راه با خطر جدی مواجه گردد اما دور اندیشی بزرگمرد فوتبال ایران استاد پرویز دهداری مانع از رها شدن استعداد های جوان گردیده چرا که او چند ماه بعد از آن با گردآوری بهترینهای شاهین در قالب یک تیم جوان تحت نام گارد بار دیگر اثر گذاری خویش را به همگان ثابت میکند و محمود خوردبین نیز در کنار یکسری بازیکنان آینده دار دیگر حضور در گارد را تجربه میکند

  حال محمود خوردبین جوان که در آستانه 20 سالگی قرار دارد زیر نظر پرویز دهداری با اصول اولیه فوتبال آشناتر میگردد  آنچنانکه خود او همواره پرویز دهداری را موثرترین مربی  خود در روزگار آغازین فوتبال خویش مینامد  .

 حضور در مسابقات انتخابی باشگاههای تهران در سال 47 اولین موفقیتهای خوردبین در رده باشگاهی محسوب میشود چرا که گارد در کمال ناباوری مقام اول گروهی را در گروه خود کسب میکند و اینچنین است که تیم جوان در رده اولین کاندید های حضور در دسته اول باشگاههای تهران قرار میگیرند .

  اواخر سال 47 محمود خوردبین با نظر مدیران باشگاه پرسپولیس به عضویت این تیم در می آید تا در کنار چند جوان دیگر خلاء ناشی از حضور بزرگان این تیم در پیکان را پر نماید محمود خوردبین در مسابقات سال 48 زیر نظر یک مربی کاربلد و نخبه دیگر تحت نام رجبعلی فرامرزی بر اندوخته های خویش می افزاید آنچنانکه گروهی عقیده دارد آقا رجب , موجب بروز هر چه بهتر استعداد های خوردبین گشت اما این رابطه متقابل بود چنانکه خوردبین در آن سال به مهاجم ثابت تیم سرخپوش تبدیل میشود که نشان از اعتقاد آقا فرامرزی به توانایی های خوردبین داشت .

محمود خوردبین

 

 * تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس ( پائیز 1348 ) محمود خوردبین نفر دوم ایستاده از چپ مابین عزیزاصلی و آقا رجب فرامرزی ...

 

 آقا فرامرزی در یک گفتگوی جلب توجه که 6 سال بعد و زمانیکه او او رهبری بانک ملی را بر عهده دارددر حالیکه با غارت ستاره هایش توسط تیمهای متمول قرار میگیرد در جواب گزارشگر نشریه دنیای ورزش چنین میگوید :

       ..... در مقابل هر کدام از ستاره هایم یک ستاره از تیمهای بزرگ میگیرم مثلا همین محمود خوردبین را بدهید تا به شما نشان دهم که چه ویژگی هایی دارد و تا کنون نتوانسته اید از او درست بهره ببرید ....

 

 

                                                                 ادامه  دارد                        (Loading )

 

 

 

 

                                                                               گالری تصاویر محمود خوردبین

 

محمود خردبینمحمود خردبینمحمود خوردبین محمود خردبینمحمود خردبینمحمود خردبین

 

 

محمود خوردبین

 

 

محمود خردبین

 

 

محمود خوردبین

 

 

محمود خوردبین

 

 

محمود خردبین و گلزنی به شهباز - 1355محمود خردبین 1356محمود خردبین 1355محمود خردبین 1354محمود خردبین پرسپولیس و ابومسلم  1354محمود خردبین محمود خردبین 1356محمود خردبین و گلزنی به ماوان  1354محمود خوردبین و گلزنی به شهباز 1355محمود خوردبین

  * پرسپولیس و هما - هفته ششم از پنجمین دوره جام تخت حمشید - محمود خوردبین علیرغم مصدومیت و چند جلسه غیبت در تمرینات , از سوی مربی به میدان فرستاده میشود تا هر دو گل پیروزی بخش تیمش را بثمر برساند تصویر گل دوم او را نشان میدهد تلاشهای امان الله نقدی گلر شایسته هما , نمیتواند مانع گشایش دروازه هما شود .

 

 

 

 

                                                                                         تصاویر محمود خردبین در داربی تهران

 

محمود خوردبین - داربی چهاردهم  خرداد 1353محمود خوردبین - داربی بیست و یکم  آذر 1356محمود خوردبینمحمود خوردبینمحمود خوردبینمحمود خوردبین - محمود خوردبینو جام تخت جمشید - محمود خوردبین و پرسپولیس -محمود خوردبین - محمود خوردبینو جام تخت جمشید - محمود خوردبین و پرسپولیس -محمود خوردبین - محمود خوردبینو جام تخت جمشید - محمود خوردبین و پرسپولیس -محمود خوردبین - محمود خوردبینو جام تخت جمشید - محمود خوردبین و پرسپولیس -محمود خوردبین - محمود خوردبینو جام تخت جمشید - محمود خوردبین و پرسپولیس -