A+ R A-

تبلیغات

رجیران

حمید درخشان

 

 حمید درخشان ( Hamid Derakhshan )

 

 حمید درخشان , هافبک توانا و خوشفکر  فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس  با یک حضور کم نظیر ۱۷ ساله در بالاترین سطح فوتبال ایران .......  هوش بالا , آمادگی جسمانی واخلاق نیک , ویٰژگی  او در دوران بازیگری بود . حمید درخشان , سپس به جرگه مربیان پیوست  .......

 

 

 * بیوگرافی 

--------------------

نام               حمید درخشان

تولد             ۳ بهمن ۱۳۳۷ ( تهران ) 

رشته            فوتبال

پست            هافبک

باشگاه           مزدا - پرسپولیس - القطر - السد قطر

سابقه ملی      ۵۶ - ۱۳۵۵ ( جوانان ) 

                   ۷۲ - ۱۳۵۹ ( بزرگسالان )

 

 

 حمید درخشان عزیز , فوتبال اش را بصورت جدی از  هفده سالگی . همراه باشگاه دسته دومی مزدا , آغاز نمود و با گذشت یکسال , برای نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ,  به اردوی تیم فوتبال جوانان دعوت شد .  او ابتدا بهمراه تیم  جوانان به اردوی برون مرزی حوزه ی خلیج فارس ( قطر - بحرین و عربستان سعودی )  رفت و در سه مسابقه برای جوانان بازی کرد . 

 

حمید درخشان

 

 

 

 

  * نوزدهمین دوره قهرمانی جوانان آسیا ( تهران ۱۹۷۷ )

  فروردین ماه ۱۳۵۶ , تهران میزبان مسابقات جوانان آسیا بود و میزبان , با  چهار عنوان قهرمانی متوالی , مدعی اول کسب جام بشمار می آمد  در ابتدا حمید درخشان و تیم ایران ,  آغازی دلنشین داشتند .  بازی روان تیم جوانان و بویژه حمید درخشان مقابل سنگاپور ,  او را به چهره ای شاخص تیم ایران در میانه میدان تبدیل کرد و اینگونه شد که , تیمهای بزرگ باشگاهی , خواهان جذب او شدند . اگر چه تیم خوب و شایسته ی ایران در یک غافلگیری  به  نائب قهرمانی بسنده نمود اما , تورنمنت مذکور , نوید بخش رویش یک هافبک بزرگ و اینده دار , در فوتبال ایران بود  ....

 

حمید درخشان * حرکات زیبای حمید درخشان در مسابقات جوانان آسیا بارها و بارها تکرار شد ... نمایی از برد شیرین و پرگل   برابر سنگاپور , با  ۸ گل  ....

 

حمید درخشان

 

 

 

 

---------------

---------------

  *  پرسپولیس ......

 

 با پایان  تورنمنت جوانان آسیا , چند باشگاه  تهرانی  در صدد جذب او بودند که در این میان ,  باشگاه محبوب پرسپولیس گوی سبقت را از سایرین ربود و بسرعت ,  مقدمات این انتقال را فراهم کرد . بنابر این  از اردیبهشت ۱۳۵۶ , حمید درخشان  یک پرسپولیسی شد .  حضور در جمع پر ستاره پرسپولیس , برای یک جوان تازه کار , البته که بسیار دشوار بود و مستلزم تلاش و گذشت زمان ...  مربی او منصور امیر آصفی  اما به جوانان  اعتقاد فراوان داشت ولی او در یکی از دشوارترین دوران مربیگری خویش بود . نتایج  نامید کنندهای سرخپوشان در جام پنجم تخت جمشید , هواداران را بشدت آشفته کرده بود  .....

 سرانجام اما یک شکست سنگین در هفته هشتم مقابل تاج ,  اختلاف و نارضایتی ها را به اوج رسانید ... تا منصور امیر آصفی , پس از سالها کاپیتان ناراضی تیمش " علی پروین " را , در یک مسابقه ی رسمی باشگاهی نیمکت نشین کند و در مقابل , یک فرصت ارزشمند برای جوان مستعد فوتبال ایران پدید آورد  تا برابر نماینده ی اهواز ( نیرو )  برای نخستین بار خودی نشان دهد . این مسابقه اگر چه , در کمال بدشانسی نتیجه ی مثبتی برای سرخپوشان ندارد اما حمید درخشان با ارائه یک بازی دلچسب و روان , بار دیگر  نظر کارشناسان را بخود جلب نمود . 

 

حمید درخشان

 

  نمایش چشم نواز حمید درخشان در همان مسابقه ی نخست , سبب شد تا علیرغم  جدایی زنده یاد منصورامیر آصفی  , او همچنان در میانه میدان سرخپوشان باقی بماند . بویژه در مسابقه ی  هفته دوازدهم , او یکی از ارکان اصلی و غیر قابل انکار در کسب یک پیروزی شیرین مقابل سپاهان اصفهان بود   و سپس با جایگزینی زنده یاد محراب شاهرخی بجای منصور امیر آصفی , جایگاه او بیش از پیش در پرسپولیس و نزد هواداران تثبیت  شد .

 

حمید درخشان    

  از این پس روزبروز بر محبوبیت و توانایی های حمید درخشان افزوده شد آنچنانکه بسیاری از کارشناسان او را یک پروین دیگر ,  مینامیدند نتایج قابل قبول سرخپوشان  سبب شد تا پرسپولیس  رده ی هشتم جدول در نیمفصل اول , به یک مدعی قهرمانی در نیمفصل دوم تبدیل شود .

 

حمید درخشان

 

 در نهایت با تساوی سرخپوشان در آخرین میدان ( هفته سی ام ) برابر پاس حمید درخشان و تیمش به عنوان دومی جام پنجم قناعت کردند تا او در اولین حضورش در مسابقات نتیجه قابل قبولی بگیرد او در آنروزها سال آخر دبیرستان را میگذارد و حالا حالا راه درازی را در پیش داشت .

سه ماه پس از پایان مسابقات جام تخت جمشید حمید درخشان اولین عنوان قهرمانی خود را در فوتبال جشن میگیرد او در فروردین ماه سال ۵۷ در قالب تیم منتخب آموزشگاههای تهران موفق شد عنوان اول کشور را بدست آورد این دوره که بیست و چهارمین دوره مسابقات بود و اولین عنوان قهرمانی او پس از کسب دو  نائب قهرمانی ایران و آسیا بود .                                                                 

حمید درخشان

                               

 

                                                                                                                                        ادامه دارد .....

 

 

 

 

 

                                                                                         گالری تصاویر حمید درخشان

 

حمید درخشانحمید درخشانحمید درخشانحمید درخشان حمید درخشانحمید درخشانحمید درخشان

 

عزیزان بترتیب از راست : 

ایستاده : ؟   -  ؟   - حسین نوروزی - ؟   - اصغر حاجیلو - ؟  -  ؟  

نشسته : بشیر رمضانی - حمید درخشان - بهتاش فریبا - زنده یاد حمید شفائی - ؟  -  علامرضا فتح آبادی

 

 

 

 

 

حمید درخشان

 

 

 

 

حمید درخشان

 

 

 

 

حمید درخشان

 

 

 

 

حمید درخشان

 

 

 

 

 

 

حمید درخشانپرسپولیس و الهلال

 

 

 

 

حمید درخشان

 

 

 

 

 

حمید درخشان