A+ R A-

تبلیغات

رجیران

اسماعیل کشتکار

اسماعیل کشتکار

 

 اسماعیل کشتکار  ( Smaeil Keshtkar )

 

 اسماعیل کشتکار ستاره ای از سرزمین فوتبال خیز خوزستان با توانایی های بسیار  که قادر بود با خلاقیت فراوانش از هر سازمان  دفاعی عبور کند . یک هافبک تهاجمی کم نظیر  که هیجان را در ورزشگاه آبادان به اوج میرساند . 

 

 

 

 بیوگرافی 

نام           اسماعیل کشتکار

تولد        ۱۳۲۷ (آبادان )

باشگاه     کارگر آبادان - صنعت نفت - نیرو اهواز

 

 اسماعیل کشتکار فوتبال را از زمینهای خاکی آبادان آغاز میکند و انگاه  به باشگاه  کارآموزان میپیوندد و در کنار نامهایی چون کریم سنگیر گیر و حمید سعدونی , سالهای نخست حضور در فوتبال باشگاهی آبادان را تجربه میکند .  در سال ۱۳۴۸  به تیم صاحب نام کارگر آبادان  می پیوندد اما شهرت او در فوتبال ایران  از مسابقات قهرمانی کشور  جام منطقه ای ۱۳۴۹ آغاز شد . در ان سال  مسابقات قهرمانی کشور با نام جام منطقه ای , در دو مرحله برگزار شد . ابتدا دوره مقدماتی که بصورت غیر متمرکز  میان چهار تیم در یک گروه برگزار شد و سپس مرحله نهایی بصورت متمرکز  با  هشت تیم صعود کننده در تهران ...

 کارگر آبادان اما موفق شد با شایستگی  از مرحله ی نخست ( گروهی ) به دور دوم ( نهایی ) صعود کند و اسماعیل کشتکار یکی از عوامل موفقیت تیم خوش ترکیب کارگر بود . در دور نهایی , کارگر آبادان بهمراه سه تیم دیگر ( تاج تهران - تاج آبادان و آریا مشهد )  در یک گروه قرار گرفت .

  در اولین مسابقه حریف کارگر , تاج آبادان  بود . این مسابقه دلچسب , با تساوی ۲ بر ۲ مساوی پایان پذیرفت . حضور درخشان و موثر اسماعیل کشتکار    نوید طلوع یک ستاره   در آسمان فوتبال ایران بود . او یک پاس گل داد و  بارها نیز تحسین علاقمندان را برانگیخت .  

 مسابقه  دوم برابر تیم قدرتمند تاج تهران بود که چند ماه قبل , موفق شده بود  قهرمان اسیا گردد شماره هشت کارگر اسماعیل کشتکار ستاره زمین بود چرا که  آنها تاج را در تهران  به تساوی یک بر یک وادار میکنند کشتکار بار دیگر یک پاس گل  می دهد و ... در مسابقه سوم حرف آنها آریا مشهد بود کشتکار در پیروزی ۲ بر یک کارگر , زننده گل اول تیمش بود ......   در روز آخر صعود انها به نتیجه مسابقه تاج ابادان و تاج تهران بستگی داشت و یک تساوی مشکوک میان دو تیم هم خانواده باشگاه تاج سبب شد تا تیم بسیار شایسته کارگر بدون شکست از حضور در مرحله نیمه نهایی باز ماند . کارگز اگر چه نتوانست به نیمه نهایی مسابقات راه یابد اما , از ان پس نام اسماعیل کشتکار بعنوان یک بازیکن توانا و گلساز ,  در فوتبال ایران طنین انداز شد . 

                                           

 

اسماعیل کشتکار 24 بار در جام پنجم برای صنعت نفت بمیدان میرود و دوبار نیز موفق به گلزنی میشود

                                                                                                                          ادامه دارد .........

 

اسماعیل کشتکار اسماعیل کشتکاراسماعیل کشتکاراسماعیل کشتکار