A+ R A-

تبلیغات

رجیران

جمیس پارسیان

جمس پارسیان

 

 جمس پارسیان ( Jemes Parsian )

 

 جمیس پارسیان ستاره والیبال ایران و کرمانشاه ..... جاودانه والیبال و ورزش کرمانشاه , که نامش با شایستگی و خصلت های تیک انسانی و پهلوانی مترادف گشت ..... فرزند شایسته کرمانشاه با درخشش در رقابتهای آموزشگاهی و سپس قهرمانی ایران مورد توجه باشگاههای هما تهران قرار گرفت و از اواخر سال 1350 از باشگاه پاس کرمانشاه به  تهران منتقل شد تا در باشگاه هما , تحت تعالیم ستاره اسبق تیم ملی والیبال , زنده یاد مجتبی مرتضوی ,  آغازگر فصل جدیدی  در دوران ورزشی خویش باشد .

 

 

از همان ابتدا حضور او در تهران با موفقیت همراه شد ......چرا که اردیبهشت ماه  سال 1351 هما با درخشش جمیس پارسیان و ماشالله فرخ منش ( که قطر یکدیگر بازی میکردند ) و چهره با تجربه چون حسن کبیری - حسن رنجبر - عبدالحسین فاطمی ..... در رقابتی تنگاتنگ با سه باشگاه قدرتمند تاج - دخانیات و پاس , به عنوان ارزشمند نائب قهرمانی دست یافتند و این در شرایطی  بود که انها تیم قهرمان ( دخانیات ) مسابقات را مغلوب ساختند !  

 سال بعد بهمراه نیم منتخب کرمانشاه در رقابتهای قهرمانی ایران ( مشهد - مرداد  1352 ) شرکت یافت و موفق شند که از مرحله مقدماتی عبور و جزو 6 تیم برتر ایران باشند ..... درخشش او در تیم منتخب کرمانشاه , از دید مربیان تیم ملی دور نماند و به اردوی امادگی تهران دعوت شد .... اما موفق نشد تا نظر مربیان را برای سفر به شرق دور و سپس بازیهای آسیایی تهران ( 1353 ) جلب کند .

 مسابقات باشگاههای تهران زمستان 1353 و کسب عنوان سومی باشکاههای تهران  , دیگر عنوان ارزشمند کسب شده  توسط جمیس پارسیان در رده باشگاهی بود که او را تا مقام یک ستاره پر فروغ , بالا کشد و سپس با اعمال تغییرات وسیع  در راس  فدراسیون والیبال و تعویض مربیان تیم های ملی , درب ها بسوی بازیکنان جوان و شهرستانی , بیش از پیش گشوده شد تا از سوی استاد مسعود صالحیه  به اردوی تیم ملی ایران دعوت شود و سپس راهی کویت شد تا نخستین حضور ملی خود را نیز تجربه کند .

 

 

 

 بیوگرافی             

نام                    جمس پارسیان

تولد                  اسفند 1330 کرمانشاه 

رشته                 والیبال

باشگاه               پاس کرمانشاه - هما - دخانیات

سابقه ملی          57 - 1354

وفات               

 

 

 

 * افتخارات و عنوانها .......                                      باشگاه                تاریخ 

--------------------------------------------------------------------------------------

قهرمان آموزشگاههای کرمانشاه                                  -                 فروردین    1348

نائب قهرمان باشگاههای تهران                                  هما                اردیبهشت 1351

عنوان سوم باشگاههای تهران                                    هما                بهمن       1353

عنوان چهارم باشگاههای ایران  ( جام پاسارگارد )         هما                اسفند       1354

عنوان چهارم باشگاههای ایران ( جام پاسارگارد )          دخانیات          اسفند       1355

 

 

 

 

 

 

جمیس پارسیان

 

 

جمیس پارسیان

 * تیم والیبال منتخب کرمانشاه - تیر ماه 1348 

 

 

جمیس پارسیان

 * دخانیانت و راه آهن مشهد , اسپک سرعتی از زنده یاد جمیس پارسیان , روی سازندگی اسماعیل حبیبی - نتیجه نهایی پیروزی 3 بر 2 برای دخانیات ............ دومین دوره مسابقات لیگ والیبال باشگاههای ایران - جام پاسارگارد ( 1355 ) 

 

 

 

جمیس پارسیان