A+ R A-

تبلیغات

رجیران

حمید کرلو

حمید کرلو 

حمید کرلو .... ستاره تنیس روی میز ایران , عضو تیم ملی با کسب عناوین متعدد از تورنمنتهای داخلی و بین المللی  .........

 

 زنده یاد حمید کرلو چهره ماندگار تاریخ تنیس روی میز ایران  ....... آغاز فعالیت های ورزشی از دوران نوجوانی ( ده سالگی  ) ...  با فراگیری اصول اولیه رشته تنیس روی میز در رده اموزشگاهی صاحب عنوان های ارزشمند شد  دهه سی شمسی  فضای مسابقات تنیس روی میز در اختیار چهره های صاجب نام  در رقابت و مبارزه و تلاش و فعالیت ، تنیس روی میز بازی می کرد بازیکنان قوی و بسیار پر قدرت متعددی نظیر: امیر احتشام زاده، هوشنگ بزرگ زاده، یوسف تیز هوش، محمد اصلاحچی (یلدا)، ادموندبیت خدا، ارمن قهرمانیان، اکبر شیرازی ، محسن اسلامی مقدم، رضا تهرانی و ..... و رقابت و کسب سهمیه ملی برابر انها کاری بس دشوار بود ...

د زنده یاد حمید کرلو، با کاتهای اره کشی و ساطوری مانند .... و همچنین  حمله های کشنده , توام با با تمرکز فکری عالی , یکی از 3 بازیکن برتر تنیس روی میز ایران ( دهه سی شمسی )  بود. ساختار اساس بازی حمید کرلو، بر پایه ضربه های دفاعی کات ((بک اسپین )) و تک حمله های کشنده بود. اعتماد بنفس و روحیه عالی که قادر بود تحت هر شرایطی کیفیت با ارزش بازی خود را به معرض نمایش بگذارد از او یک بازیکن نامی و مشهور و استثنائی ساخته بود. کاتهای پر پیچ و کوتاه و پر کیفیت زنده یاد کرلو، اغلب بازیکنان را با مشکل روبه رو، می کرد و ادامه حمله های حریفان را غیر ممکن می ساخت.

 هر چند که بنظر می امد  او از فیزیک و قدرت بدنی مناسب بهره مند نباشد اما از  قدرت بازی بسیار بالا , برخوردار بود. حمید کرلو که خداوند یک چهره زیبائی را به او اعطا کرده بود نه فقط دارای یک بازی محکم و مداوم بود ، بلکه حرکات بسیار زیبای تکنیکی او پیوسته تحسین تماشاگران را بر می انگیخت. حمید کرلو دارای یک دفاع محکم غیر قابل نفوذ بود و همیشه اوج هنر، یک بازیکن کات کش را به نمایش می گذارد و به یک بازیکن (( مچ طلائی )) معروف بود. شادروان کرلو هرگاه که فرصت بدست می اورد حمله های تمام کننده و پر قدرت خود را به گوشه های میز حریف روانه می کرد و بالاخره در یک رالی طولانی تشخیص می داد که چه عملیاتی را بکار ببرد و همیشه اماده حمله زدن بود و برگشتهای حساب شده ای را انجام می داد و راه پیروزی را برای خود باز می کرد. 

 حمید کرلو در مسابقات جهانی 1957 استکهلم و 1959 دورتموند و در بازیهای اسیائی 1958 توکیو که تیم ایران به مدال برنز این بازیها دست یافت , حضور داشت ، و افزون بر آن 2 بار در دهه 1950 در مسابقات بین المللی پاکستان به همراه امیر احتشام زاده حضور یافت. حمید کرلو حمله های حریفان خود را مانند یک دیوار برگشت می داد و اشکارترین مهارت او این بود که توپ را هرگز از دست نمی داد و به هر نحوی شده حتی اگر شیرجه هم برود به توپ می رسید و راکت خود را پشت توپ قرار می داد. حمید سرانجام نتوانست معمای زندگی خود را حل کند و در یک سنین میان سالی (36 سالگی ) روحش به پرواز در امد و از دنیا رفت.

                                                                                                   یادش گرامی و روحش شاد باد
                                                                                                                                         امیر میرصادقی