A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

استقلال و راه آهن ۱۳۶۶

مجید نامجو مطلق

* استایل تماشایی ستاره باشگاه استقلال و تیم ملی , مجید نامجو مطلق عزیز  ...          استقلال و راه آهن - تیر ۱۳۶۶

================================

  

  سه شنبه ۲ تیر ماه ۱۳۶۶ , ورزشگاه امجدیه تهران پذیرای هجده هزار هوادار مشتاق فوتبال بود .... با توجه به جدول رده بندی  و نتایج  پیشین  , اغلب گمانه زنی ها روی برد استقلال متمرکز بود  که البته به نظر منطقی نیز می آمد . اما یکروز قبل از مسابقه , ابی ها مدافع ارزنده و توانمند شان " محمدرضا شکورزاده " را به علت سفر به خارج از دست دادند تا برای پر کردن جای او , علی شوری را از حمله به دفاع چپ منتقل سازند و این در شرایطی بود که  یک مدافع جوان و با انگیزه  بنام صادق ورمزیار  روی نیمکت  حاضر اماده , مترصد حضور در زمین بود . 

  استقلال با گماردن دو مهاجم توانمند در بازی هوایی " غلام فتح ابادی و پرویز مظلومی " نیاز مند نفوذ و تغذیه شدن با ارسالهای بلند از جناحین بود و چنانچه کارها بر طبق برنامه پیش میرفت و شوری میتوانست با  تغذیه جعفر مختاری فر و ارسال روی دروازه , تیمش را  از قدرت سرزنی دو مهاجم شان بهره مند سازد , شاید نتیجه نهایی ,  بهتر از ان چیزی بود که در پایان ثبت شد . اما دفاع چپ استقلال , نتوانست از عهده وظایف اش   در پست جدید بر آید و سرانجام در همان نیمه نخست جای خود را به صادق ورمزیار با انگیزه داد .  این تعویض و تعویض های دیگر ,اگر چه در جریان مسابقه تاثیر گذار بود اما , هرگز نتوانست آن سیمای موفق استقلال را نمایان سازد . 

 

 در آن سوی میدان , راه آهن با ارائه یک بازی فیزیکی و در گیر شونده , اما بدور از ضد فوتبال , همه ی پیش بینی ها را نقش بر آب کرد و اینگونه بود که , پس از سالها , دگر بار ان سیمای گربه سیاه تیمهای بزرگ بودن را , بنمایش گذاشت .

 بهترین بازیکن میدان برای استقلال , هافبک ارزنده و خلاق فوتبال ایران مجید نامجو مطلق بود که بعنوان یار آزاد , در تمامی نقاط زمین حضور داشت و سپس اصغر رضایی و در تیم راه اهن نیز محمد امان زاده هافبک پرتلاش و رضا عباسی  بازیکن کهنه کار , موفق تر از سایرین بودند . این مسابقه , علیرغم تلاش دو تیم ,  با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت . مهمترین حادثه را در دقیقه ۶۰ , مدافع پیش تاخته استقلال اصغر رضایی رقم زد که روی یک ضربه کاشته , توپ را با یک ضربه  سر  پر قدرت , به تیرک عمودی دروازه راه اهن کوبید . ابی ها محبوب , یکبار دیگر  در دقیقه ۸۷ توسط مهاجم جوان و تازه بمیدان امده " محسن گروسی " صاحب  موقعیت گل شدند که   ........  

 

===============================

* تصویر مرتبط است با هفته ی هشتم جام باشگاه های تهران و یک ارسال موثر از مجید نامجو مطلق  در حضور خلیل جعفری مدافع راه آهن ....