A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

حسین کلانی

حسین کلانی

* پرسپولیس  و عقاب ,   پاییز ۱۳۵۳ ...................  اثری جاودانه از  استاد فقید حاج باقر زرافشان 

 

 

 * حسین کلانی عزیز .......

=======

 مامن خاطره ها , امجدیه - پنجشنبه ۴ مهر ماه ۱۳۵۳ ....... پرسپولیس با دو گل  " حسین کلانی " در دقایق ۵۶ و ۶۵ , مقابل عقاب به پیروزی دست یافت ... تدبیر مدیران پرسپولیس , مبنی بر بازگشت مربی توانای انگلیسی " آلن راجرز " که ان روز , بارها و بارها از سوی هواداران پرسپولیسی روبرو جایگاه  حمایت شد , کار ساز افتاد  و سرخپوشان در هفته ای دوازدهم ,  به لطف هدایت او , به یک برد شیرین , دست یافتند .

 عقاب اگر چه نتیجه را واگذار کرد اما , هرگز سیمای یک تیم  بازنده را نداشت ...  نتیجه ی  مسابقه رفت نیز , تساوی بدون گل بود . چند هفته بعد در هفته ای هفدهم ,  عقاب موفق شد , تاج را با نتیجه ی ۲ بر ۱ مغلوب سازد . 

 تصویر مرتبط است با لحظه ی ثبت گل دوم پرسپولیس که در متن یک ضربه ای کرنر از چپ بدست امد . حسین کلانی , پیش از اثر گذاری مدافع عقاب " عبدالعلی کلانتری " قصد دارد  توپ را بسوی دروازه عقاب بفرستد . کیهان ورزشی در شرح این گل مینویسد :

ضربه کرنر بر اثر اشتباه مدافعان میانی عقاب , کلانی را در چند متری دروازه , کنار توپ قرار داد و این بازیکن با هوشیاری و سرعت عمل , دومین گل خود و تیمش را بثمر رساند . ضربه  پای کلانی  در لحظه ای نواخته شد که  اکبر مالکی ( دروازه بان عقاب )  میکوشید بدن و چهره خود را از سمت مخالف برگرداند .