A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

برق شیراز ۱۳۵۴ ( جام تخت جمشید )

برق شیراز

* ستاره های درخشان  برق شیراز , نارنجی پوشان جام تخت جمشید , عزیزان بترتیب از راست :

ایستاده :غلامحسین پیروانی - هادی آهنگران - علیرضا حیدری - احمد رزمی  - منصور افشین پور - کاردان ( مربی )

نشسته : حسین حسین زاده (کاپیتان) - اصغر صدری - الیاس عبداللهی - علیرضا قشقاپیان - رسول دره شوریان - مجید سلیم پور 

================================ 

 

 

 

  * برق شیراز  ۱۳۵۴

------------------

------------------

  برق شایسته ی شیراز , نماینده ای از کناره ی تخت جمشید و حافظیه و یا  "جوانترین تیم  جام سوم تخت جمشید " که دو نیمه ای متفاوت را تجربه کرد ... ابتدا یک نیم فصل ناموفق و سپس یک نیمفصل نسبتا موفق , با نتایجی  قابل قبول که بموقع انها را از قعر جدول جدا کرد   ... برق شیراز , فصل را با استاد گارنیک مهرابیان آغاز کرد . سپس با یک مربی با تجربه و توانمند بومی , بنام ابراهیم عباسی ادامه داد و سرانجام تحت هدایت یک مربی کم ادعا  بنام استاد خلیل صالحی به پایان برد .  در حقیقت , درایت و توانمندی  خلیل صالحی بود که  گره از کار تیم جوان برق  گشود و انها را در دسته اول جام تخت جمشید حفظ کرد . 

   تیم جوان برق  , بر پایه بازیکنان تیم جوانان ایران بنا شد . غلام پیروانی - مصطفی مسلمی - هادی آهنگران - علیرضا حیدری - علیرضا قشقائیان - الیاس عبداللهی و اصغر صدری جملگی عضو تیم جوانان ایران بودند که فروردین ماه همان سال  در کویت , قهرمان جوانان آسیا شدند . این جمع جوان را دو بازیکن با تجربه و توانا بنام های حسین حسین زاده در خط هافبک و سپس احمد رزمی در خط دفاع  هدایت میشد .

 ترکیب احمد رزمی و غلامحسین پیروانی , شیرازه ی خط دفاع برق بود که در کناره ها نیز به حسین مکرمی ( دفاع چپ )  جمشیدرسایی و گاه مصطفی مسلمی ختم میشد . خط هافبک برق نیز با حسین حسین زاده و الیاس عبداللهی شوتزن و علیرضا قشقائیان شکل میگرفت که گاهی مجید سلیم پور و اصغر صدری نیز به جمع انان افزوده میشدند و در حمله نیز ترکیب هادی اهنگران , علیرضا حیدری و رسول دره شوریان یک مثلت توانا و کار آمد بود . 

 

 برق شیراز را میتوان پایه و نماد جوانگرایی و اتکای کامل به جوانان در جام تخت جمشید دانست .... آنها در فوتبال محافظه کار دهه ی ۵۰ شمسی , که اغلب حول نام ستار ها میگشت , با اطمینان و سپس میدان دادن به جوانهای مستعد ,  کاری بزرگ صورت دادند . نامهایی که اگر قرار بود در دیگر باشگاه ها حضور یابند , سالها می بایست روی نیمکت ها مینشستند تا که حضور در لیگ ایران را تجربه نمایند و شاید تعدادی از انها , هرگز شلنس حضور را نمی یافتند . بنابر این برق شیراز مدل ۵۴ یک تجربه ی نوین , مفید و متفاوت برای فوتبال باشگاهی ایران بود .