A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

حسن نظری

حسن نظری

 

  * حسن نظری عزیز ....

================

بک راست ایده آل  فوتبال ایران و باشگاه تاج ( استقلال ) 

 

  یک مدافع راست کلاسیک , خوشفکر و توانمند با قابلیت بازی  در مرکز و سمت راست خط هافبک .... با سیمایی مهربان و شرقی , یادگاری از نخستین حضور مان در جام جهانی فوتبال و اخرین کاپیتان باشگاه محبوب تاج .... اگر چه که  یکابر نیز در غیاب بزرگان ,  بازوبند ملی را  بر بازوانش بست اما , می توانست سالهای سال , رهبر سبز های ایران در تورنمنت های معتبر بین المللی باشد و شاید با حضور او میتوانستیم جام های جهانی ۸۶ و ۹۰    را نیز  تجربه کنیم . 

 حسن نظری ,    مسیر دشوار گمنامی تا کسب شهرت و محبوبیت را بسیار بسیار سریع پیمود .... افتخارات ملی او طی چهار سال نخست حضورش در ایران , بواقع بی نظیر است ... ۲ عنوان قهرمانی جوانان آسیا , یک عنوان قهرمانی جام ملتهای آسیا , صعود و حضور در المپیک و سپس صعود و حضور در جام جهانی فوتبال    

  شاخصه ی کمتر مورد توجه قرار گرفته حسن نظری , بعنوان یک مدافع راست کلاسیک    , حرکات مارپیچی و زیگراگ او , هنگام صاحب توپ بودن است که حریفان را دچار سردرگمی و اشتباه میکرد . او میتوانست به راحتی تغییر مسیر داده و از چپ به راست و سپس  راست به چپ حرکت کند ... و گاه نیز قادر بود تنها با  جابجایی بدن , آنان را گمراه سازد ... نظری بارها و بارها  برابر بزرگان فوتبال جهان از همین ویژگی ارزشمند بهره برد .که از ان جمله میتوان به تقابل او با آندره ژارماخ ( لهستان ) , رنسن برینگ ( هلند ) و اولگ بلوخین ( شوروی ) اشاره کرد که جملگی از بهترین های  دهه ای ۷۰ میلادی جهان هستند .