A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پاسخ به ایمیلها ۳

پاسخ به ایمیلها جام تخت جمشید

* با پوزش فراوان بجهت تاخیر طولانی در پاسخ دهی به ایمیل ها .......  دوستان و همراهان عزیز  :  در این صفحه تنها ایمیل هایی  پاسخ داده میشود که سوالات آنها دارای موضوع یا  مطلب مفید برای سایر مخاطبان باشد و یا انکه در سایر ایمیل ها نیز , تکرار شده باشد .

=====================

=====================

 

 

* دوست گرامی سعید . ج :

سپاس از محبت شما نسبت به مطالب وبسایت ..... متنی را که از روزنامه ی اطلاعات , ارسال نموده اید . دارای اشتباه چاپی میباشد .  هما و نیرو اهواز در مرحله ی یکچهارم نهایی ,  دومین دوره جام حذفی ۵۷ - ۱۳۵۶ , تنها یکبار با یکدیگر روبرو شدند که نتیجه آن نیز , پیروزی یک بر صفر برای هما بود .

 

 

 

* دوستان گرامی : شریفی - نادری - پولاد وند و ........

جهت استفاده از مطالب وبسایت برای مقاله , کتاب , سایت و .... .... نیازی به کسب اجازه نیست . تنها در خواست  جام تخت جمشید از شما ,  اشاره نمودن به نام منبع  می باشد . از اینکه توجه نموده اید و  اصول روزنامه نگاری را رعایت میکنید از شما سپاسگزاریم . 

 

 

 

* دوست گرامی مهرداد - ب :

در رابطه با حضور کریم باوی در فوتبال باشگاهی ایران باید اشاره نمود که او در دوره مجزا عضو باشگاه  پرسپولیس شد . او  مهاجم ملیپوش باشگاه شاهین بود که در محدوده سالهای ۶۸ - ۱۳۶۷ به جمع سرخپوشان پیوست .... در فصل ۱۳۷۰ مجدد عضو باشگاه شاهین شد و دگر بار بود که  در فصل ۱۳۷۱ سرخپوش شد . برای توضیح کاملتر , در آینده مقاله ی ارائه خواهد شد . 

 

 

 

* دوست گرامی  رامین  ا :

 از لطف و محبت شما نسبت به وبسایت جام تخت جمشید بسیار سپاسگزارم .... و انتقاد شما در رابطه با کاهش مطالب  دو رشته والیبال و بسکتبال دهه ی ۴۰ و ۵۰ شمسی ( بخش آقایان ) نسبت به فوتبال , کاملا صحیح است . متاسفانه عزیزان و پیشکسوتان دو رشته مذکور   اغلب  فاقد ان شور و  همکاری لازم  با مجموعه هستند و هرگاه که سعی شده ارتباط برقرار گردد از ان استقبال نمیشود !! .... اما در مورد پیشکسوتان فوتبال , شرایط تفاوت دارد و انها با اشتیاق پیگیر فعالیت  وبسایت هستند و تا حد توان نیز مجموعه را حمایت میکنند و این سبب افزایش انگیزه , میشود . بنابر این چنانچه ارتباط برقرار گردد , با اشتیاق از آن استقبال خواهیم نمود .

 منظور از شور و همکاری لازم , وقت گذاشتن برای گفتگو و فراهم نمودن شرایط برای اسکن تصاویر ورزشی کمتر دیده شده .... می باشد . متاسفانه در گدشته , بدقولی ها و همچنین عدم امانت داری  مطبوعات و خبرنگاران ... سبب  سلب اعتماد برای برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان عزیزمان  شده است .... 

 

 

 

* دوست گرامی غلامرضا  .  و :

بسیار بسیار سپاسگزاریم از توجه شما , نسبت به مطالب وبسایت , بویژه بخش مرتبط با تیم  پرسپولیس در سال ۱۳۵۲ , کاملا صحیح اشاره نموده اید ... بزودی نکته ی مورد اشاره شما در مورد تصویر تیمی پرسپولیس در آخرین روز مسابقات سال ۱۳۵۲ , اصلاح میگردد . قدردان توجه و دقت نظر شما و نیز سایر دوستان عزیز هستیم . 

 

 

* بانوی گرامی اعظم ع :

از محبت شما بسیار بسیار  سپاسگزاریم ... بر پایه منابع موجود در  آرشیو , در ایران رقابتهای رشته هندبال  از  دهه ای ۵۰ شمسی اغاز شده است  ... و اگر در منابعی به دهه ی ۴۰ شمسی اشاره شده , هرگز به معنای برکزاری رقابتهای مستمر باشگاهی و یا استانی نیست ... رقابتهای هندبال ابتدا به رقابتهای اموزشگاهی محدود بود و سپس از میانه ی دهه ۵۰ , با رقابتهای باشگاهی سر و شکل منسجم تری  پیدا نمود . 

 

 

* دوست گرامی شهرام  س :

از بابت جملات دلنشین شما , بسیار سپاسگزاریم و امید که لایق آن نیز باشیم .... در رابطه با سوال شما در مورد فعالیتهای ورزشی سالهای دور باشگاه های تاج و پرسپولیس , و میزان موفقیت آنها , جا دارد که اشاره کنیم هرگز نمیتوان آنها را با یکدیگر مقایسه نمود ... و اگر چنین شود , یا از روی نا آگاهی است و یا از روی بی انصافی . باشگاه تاج که در واقع می بایست   ان را سازمان ورزشی تاج بنامیم , بدلیل بهره مندی از یکسری شرایط ویژه , دارای یک ساختار  عظیم و پیچیده بود که به تنهایی نیمی از بار ورزش ایران را بدوش میکشید .  در مقابل اما  باشگاه های دیگر از جمله پرسپولیس و پاس و عقاب و .... هیچگاه از ان شرایط  بهره مند نبودند . بنابر این  در وسعت فعالیت های ورزشی , هرگز ابزار رقابت و برابر ی با تاج را در اختیار نداشتند  پس نمیتوان هر کدام را در یک کفه ترازو قرار داده و  یک  قیاس عادلانه نمود  . 

 هر دو باشگاه , بسته به امکانات , بودجه دریافتی از سازمان تربیت بدنی و توانایی مدیرانشان ,  به ورزش ایران خدمت کرده اند و همچنین دیگر باشگاه ها از جمله هما , پاس , دارایی , شعاع , نفت , تهرانجوان  و .....   بنابر این نمیتوان آنها را مقایسه نمود اما از باب وسعت و حجم فعالیت  , بویژه در دهه ی ۴۰ و ۵۰ شمسی , هیچ باشگاهی هم ارز و همسطح  سازمان تاج نبوده است . 

 

 

 

* دوست گرامی امید . ر :

از عکسهای ارسالی شما بسیار سپاسگزاریم .... اما یک اشکال عمده دارند ... متاسفانه کیفیت تصاویر شما مطلوب نیست ... تقاضای مجموعه از شما و تمام عزیزانی که درخواست استفاده از عکسهایشان را در وبسایت دارند این است که حتما انها را با دستگاه اسکنر " اسکن " نموده و برای مجموعه ارسال نمایند . استفاده از تصاویر ارسالی شما که با دوربین موبایل تهیه شده است کاری غیر حرفه ای و ناصحیح می باشد . بنابر این خواهشمندیم انها را اسکن نمایید .

 

 

 

* بانوی گرامی زهره الف :

بسیار سپاسگزارتان هستیم .... اما باور بفرمایید که مجموعه ی جام تخت جمشید , به هیچ باشگاه یا گروه و یا رنگ و .... وابستگی و یا تعلق خاطر ندارد . حال چنانچه بر حسب اتفاق در یک دوره زمانی , به یک یا دو باشگاه بیشتر پرداخته شده , دلیل بر تعلق خاطر و یا هواداری نسبت به انها نیست . عکسها و مطالب مورد نظر خود را به ایمیل مجموعه ارسال نمایید , مطمئن باشید که با کمال میل و اشتیاق از انها استفاده خواهیم نمود .

 

* دوست گرامی عایرضا خ :

از محبت شما سپاسگزاریم و خوشنودیم که بخش فروشگاه وبسایت مورد توجه شما قرار گرفته است . چنانچه در این رابطه پیشنهادی دارید برایمان ارسال نمایید و مطمئن باشید که از ان استقبال خواهیم نمود .... البته فروشگاه هنوز کامل نیست و بمرور در حال تکمیل شدن می باشد .

 

 

 

* دوست گرامی محمود ر :

از اتتقد شما نسبت به فرمت وبسایت که نشانه  بر حسن توجه شما نسبت به مجموعه ی جام تخت جمشید است , بسیار سپاسگزاریم . مدتهاست که در صدد یافتن یک فرد " علاقمند " هستیم که یتواند مجموعه را در باب مدیریت و بروز رسانی وبسایت یاری نماید . چنانچه شما امکان یاری وبسایت را دارید , تقاضامندیم اعلام نمایید . تا زمینه همکاری فراهم گردد .

 

 

 

* دوست گرامی داوود س :

قدردان مهر شما هستیم . متاسفانه در حال حاضر امکان ارائه پیراهن های دهه ی ۵۰ پرسپولیس و تاج , میسر نیست . امید که به بزرگواری خویش ما را ببخشید . همانگونه که اشاره نمودید آن پیراهن ها بسیار با کیفیت و همچنین با دقت و وسواس , تهیه شده و بر این اساس نیز مورد توجه مخاطبان وبسایت قرار گرفت ... چنانچه قصد تهیه انها را با همان شرایط , داشته باشید , هزینه ان نسبتا بالا خواهد بود .

 

* دوست گرامی کامبیز س :

قدردان محبت شما هستیم .... توپهای والیبال در ایران ابتدای دهه ۴۰ شمسی , نامش سیملکس بود که البته نیز بسیار سنگین بود . متاسفانه اکنون نمونه ی از انها در اختیارمان نیست تا بتوانیم شما را بیشتر راهنمایی کنیم که آیا دارای وسلی بوده است یا خیر ... اما در همان نیمه دوم دهه ی ۴۰  , توپ های تاچیکارا به ایران امد که البته  سبک و نرم و مناسب و " فاقد وسلی " بود و سپس در دهه ی ۵۰ شمسی , توپ های مارک میکاسا به ایران آمد .... خوشبختانه با محبت یک پیشکسوت ارزنده والیبال , نمونه ی از توپهای دهه ی ۴۰ تاچیکارا و  یک عدد  میکاسای دهه ی ۵۰  در آرشیو مجموعه , موجود است .

 

* دوست گرامی شهنام . ج :

 از مهر و محبت شما بجهت عکسهای ارسالی . بسیار سپاسگزاریم .... و اگر چه که  بسیار زیبا و ارزشمند هستند اما , امکان استفاده از انها برای مجموعه ی جام تخت جمشید , میسر نیست ... دوست گرامی و مهربان ,  قصد و نظر ما همواره بر ان  استوار بوده که  از تصاویر دیده نشده و یا  کمتر دیده شده ورزشی , استفاده نماییم . ان دسته از  تصاویر که برای سالها , مکررا در وبسایتهای ورزشی ( از جمله وبسایت خود ما ) استفاده شده اند , فاقد ان جذابیت و حس تازگی برای مخاطبین می باشد . بر این پایه , همواره در صدد یافتن زوایا و تصاویر اغلب مغفول مانده ی  تاریخ ورزش هستیم .

 

* دوست گرامی علی . ب :

با سپاس فراوان  از محبت و لطف شما ...... فعالیت باشگاه ورزشی عقاب و بویژه تیم فوتبال عقاب , از ابتدای دهه ی ۴۰ شمسی آغاز شد و خیلی زود نیز  با بهره مندی از بازیکنان مطرح  شاغل در ارگانهای نظامی , توانست به بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران راه یابد . این رویه تا پایان سال ۱۳۵۳ تداوم یافت تا انکه  با حکم فدراسیون فوتبال ,  عقاب از رقابتهای دسته اول جام تخت جمشید حذف  و اینگونه  از کوران رقابتها باشگاهی خارج شد . اما این پایان همیشگی عقاب نبود چرا که در دهه ی ۶۰ شمسی , و برگزاری مسابقات دسته اول باشگاه های تهران ,  دگر بار  به صحنه رقابتهای باشگاهی بازگشت ولی , دیگر ان عقاب بلند پرواز سالهای پایانی دهه ی ۴۰ و ابتدای دهه ی ۵۰  نبود . 

 

                                               در حال تکمیل ............

 

 

 

* پاسخ به ایمیلهای پیشین :

===========

 

۱ ) پاسخ به ایمیل ها ۲  

 

۲ ) پاسخ به ایمیل ها ۱