A+ R A-

تبلیغات

رجیران

حسن حبیبی - علی میرزایی - غلامحسین نوریان

حسن حبیبی علی میرزایی غلامحسین نوریان

شایسته ها , از راست : عالیجناب حسن حبیبی , زنده یاد علی میرزایی و استاد غلامحسین نوریان ... آبادان - خرداد ۱۳۴۳

============================================

 

روزهای گرم و  بیادماندنی فوتبال ایران با خلق حماسه ی نخستین صعود به یک تورنمنت جهانی ( المپیک ۱۹۶۴ توکیو ) در تقابل با هندوستان  , سر آغاز رشد و شکوفایی فوتبال ایران زمین در عرصه ی بین المللی ... 

 

 

عالیجناب حسن حبیبی :

=======

 ستون استوار خط دفاع تیم ملی که آن روزها , حضور در باشگاه تازه تاسیس پاس شهربانی را نیز تجربه میکرد .... حسن آقای حبیبی که در مسابقه دوستانه و تدارکاتی با تیم فوتبال باشگاه کایرات آلماتی شوروی سابق , دچار اسیب دیدگی شد , از حضور در چهار مسابقه نخست دورمقدماتی مقابل پاکستان و عراق , محروم ماند اما , سرانجام برای رویارویی با آخرین و اصلی ترین رقیب ایران در راه صعود به توکیو , محیا شد تا نگرانی هایمان در سازمان خط دفاع تیم ملی کاهش یابد . سیمای شاداب استاد عزیز  ,  گواه امادگی اوست . 

 

 

زنده یاد علی میرزایی : 

=======

 مدافع توانمند فوتبال باشگاهی   و کاپیتان نسل طلایی باشگاه تهرانجوان در نیمه ی نخست دهه ی چهل شمسی .... اگر چه  زنده یاد علی میرزایی فرصت حضور در مسابقات مقدماتی المپیک نیافت اما , بعنوان یک بازیکن ذخیره تیم ملی , همواره مورد تایید مربی تیم ملی " استاد فقید حسین فکری " بود و همراه تیم ملی حضور در رقایتهای المپیک تابستانی ۱۹۶۴ را نیز تجربه کرد  .

 

 

استاد غلامحسین نوریان : 

========

 ستاره , کاپیتان و مربی تیم فوتبال محبوب و قدرتمند باشگاه دارایی , سنتر هافبک بزرگ فوتبال ایران در سالهای اغاز دهه ی چهل شمسی با افتخارات متعدد از جمله فتح جام باشگاههای تهران , جام حذفی تهران و ..... استاد غلامحسین نوریان در مسابقات مقدماتی  برابر پاکستان و عراق از اجزای اصلی تیم ایران بود و  پس از حضور در رقابتهای المپیک تابستانی ۱۹۶۴ با دنیای بازیگری وداع کرد و به مربیگری فوتبال روی آورد که در این مسیر نیز , همانند دوران بازیگری موفق بود  آنگونه که بسیاری از چهره های سرشناس فوتبال دهه ی ۴۰ شمسی باشگاه دارایی , از شاگردان استاد غلامحسین نوریان عزیز هستند . 

 

 

 

-------------------------------

* تصویر مرتبط است با استقبال گرم از تیم ایران , در مسیر اعزام به هندوستان برای انجام مسابقه ی دور برگشت .... کاروان  تیم ملی ابتدا به آبادان اعزام شد تا از انجا , رهسپار کلکته  محل انجام مسابقه گردد .