A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

پرسپولیس و هما ۱۳۵۶

بیژن ذوالفقار نسب

* عزیزان  از راست : اصغر ادیبی - یعقوب فاطمی مقدم - دکتر بیژن ذوالفقار نسب و ناصر نورایی .... مهر ماه ۱۳۵۶

----------------------------------------------------------

 

 

  * فوتبالی  زیبا و جذاب  ....

========

 * نیمه ی دوم جام پنجم تخت جمشید , سرخپوشان محبوب تهران , دگر بار یک تیم هجومی و توقف ناپذیر شدند ..... خط حمله ی آنها با محوریت مهاجم انگلیسی ( آلن راجرز ) توانی مضاعف یافت تا رقیبان , یک به یک از پیشروی برداشته شوند . هفته بیست یکم اما , حریف آنها تیم همواره شایسته ی فوتبال ایران , هما بود که در یک بازی پایاپای , با نتیچه ۲ بر ۱ مغلوب سرخپوشان شد .

  گلهای پرسپولیس را در دقایق نخست هر نیمه , بترتیب الن ویتل و علی پروین  بثمر رساندند و در مقابل نیز هما در نیمه ی دوم  , یک بار دروازه سرخپوشان را روی هنر گلزنی مهاجم توانای خود , ناصر نورایی گشود . اما این برد به آسانی بدست نیامد چرا که هما برای تغییر نتیجه در یک ربع پایانی  , فشار فراوانی را روی دروازه  سرخپوشان وارد کرد که با هوشیاری دروازه بان و مدافعان پرسپولیس و نیز قدری چاشنی شانس و اقبال , بی ثمر ماند . تصویر مرتبط با همان دقایق پایانی نیمه دوم است که سازمان دفاعی سرخپوشان با محوریت دکتر بیژن ذوالفقار نسب و یعقوب فاطمی مقدم , توپ را از محوطه ی جریمه و دسترس مهاجمان هما , دور نموده است . 

 این مسابقه زیبا و پر هیجان  در حضور هفتاد هزار تماشاگر و با قضاوت خوب و بی نقص زنده یاد رضا حیدری و کمک ها , سید رضا غیاثی و مصطفی ممیز برگزار شد .