A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

عقاب ۱۳۵۱

عقاب

* تیم فوتبال عقاب فصل ۱۳۵۱ جام باشگاه های تهران , عزیزان بترتیب از راست :

ایستاده : اکبر مالکی - حسین باباخانلو - حسن مرادی - غلام وفاخواه - مهدی لواسانی - مصطفی عرب ( کا\یتان )

نشسته : فرهاد میر هادی - پرویز قلیچ خانی - جهانگیر فتاحی - خسرو صلح کنان و فریبرز اسماعیلی

------------------------------------------------

 

 

عقاب بلند پرواز .....

=========

 بهترین عقاب تاریخ فوتبال  ,  در فصل ۱۳۵۱ جام باشگاه های تهران پدیدار شد . یک تیم نیرومند و پر مهره , تحت هدایت استاد فقید حسین فکری که به تیم ستاره ها نیز  شهر ه گشت . عقاب  فصل ۱۳۵۱ باشگاه های تهران , تا آخرین گام مدعی کسب عنوان نخست بود  در شرایطی  که طی دو فصل پیش از آن ,  در رتبه های چهارم و نهم جدول قرار داشت . 

 پیوستن چند چهره ای کارساز و با تجربه از جمله پرویز قلیچ خانی - مهدی لواسانی - فرامرز ظلی ( هر سه از پاس ) و داریوش مصطفوی از پرسپولیس , خونی تازه در رگهای عقاب به جریان انداخت و سبب افزایش کیفیت کار تیمی انها شد . عقاب پیش از فصل یک تورنمنت ناامید کننده تحت عنوان جام دوستی را سپری کرد اما , همان تورنمنت نامید کننده موجب کسب هماهنگی میان بازیکنان جدید و قدیم عقاب شد . 

 از انجایی که در سال ۱۳۵۱ مسابقات جام باشگاه های ایران ( لیگ منطقه ای ) برگزار نشد و مسابقات جام تخت جمشید نیز هنوز آغاز نشده بود , لیگ دوره ای جام باشگاه های تهران در حکم بالاترین سطح مسابقات فوتبال باشگاهی ایران بود . بنابر این کسب موفقیت در مسابقات باشگاه های تهران , حائز اهمیت فراوان نسبت به سالهای پیش از آن بود . بویژه آنکه مقرر شد تا تیمهای اول تا هفتم جدول , در سال آینده , نماینده ی پایتخت در رقابتهای لیگ جام تخت جمشید باشند .

  اگر تنها از یک مسابقه صرف نظر کنیم  عقاب  , همواره در قد و قواره یک قهرمان ظاهر شد .... شکست مقابل راه اهن تنها نقطه تاریک تیم ستاره ها در فصل ۱۳۵۱ بود و چنانچه ان نتیجه با یک برد همراه بود , شاید عقاب قهرمان زود هنگام مسابقات باشگاه های تهران معرفی میشد . اما سرنوشت مسابقات به روز اخر کشید , حریف عقاب تاج بود که هر دو تیم با امتیاز برابر , مقابل یکدیگر صف ارایی کردند ... ولی تاج با یک گل , برنده رقابت روز اخر شد تا عقاب , علیرغم شایستگی فراوان به نائب قهرمانی بسنده کند . اگر چه که عقاب نتیجه را واگذار کرد اما برابر تاج , بهترین چهره ای  را در طول فصل بنمایش گذارد و بویژه در نیمه دوم  یکپارچه حمله بود .کسب یازده برد از ۱۵ مسابقه در فصل ۱۳۵۱  , خود حکایت از کیفیت و توان بالای عقاب در فصل مذکور دارد .