A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

سعید مراغه چیان

سعید مراغه چیان

 

 سعید مراغه چیان عزیز ......

==========

 ستاره ای پر فروغ دهه ۵۰ و ۶۰ فوتبال ایران و باشگاه تاج ( استقلال )  با افتخارات متعدد .......... فوتبال باشگاهی را از سال ۱۳۵۳ با عضویت در باشگاه افسر , آغاز نمود و زمستان همان سال نیز به تیم منتخب جوانان ایران دعوت شد و در مسابقات جام ولیعهد حضور یافت . فصل بعد اما بعنوان یک جوان اینده دار به باشگاه محبوب تاج پیوست و بمدت دوازده سال , عضو تاثیر گذار  آبی های تهران بود . 

 استاد مراغه چیان در این دوازده سال به افتخارات متعدد  دست یافت که از ان جمله میتوان به فتح جام حذفی و جام باشگاه های تهران اشاره نمود . یکی از بهترین لحظه های حضور او با جرسی آبی به دربی بیستم تهران بازگردد که او با یک شوت زیبا و تماشایی سومین گل تاج را وارد دروازه پرسپولیس نمود .

 سعید مراغه چیان در پایان فصل ۱۳۶۵ باشگاه های تهران از جمع آبی ها جدا شد و به باشگاه دارایی پیوست . جدایی او باعث نزول شدید آبی ها شد و در مقابل  دارایی را به یک تیم نیرومند  تبدیل کرد انگونه که پس از برد ارزشمند مقابل  سرخابی ها , بعنوان  مدعی کسب عنوان قهرمانی نیز تبدیل شد . او دوبار با دارایی ناپب قهرمان تهران شد و سرانجام  در پایان فصل ۱۳۶۷ در حالی که همچنان در اوج بود و بازوبند کاپیتانی دارایی را نیز بر بازو داشت   به پانزده سال حضور  خویش  در عرصه فوتبال ایران , پایان بخشید .