A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

کلاوس فیشر ( جام جهانی ۱۹۸۲ )

کلاوس فیشر

* کلاوس فیشر و زیباترین گل جام جهانی ۸۲ ..  ۱۷ تیر ۱۳۶۱ - استادیوم سویل (عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی )

Klaus Fischer  Scoring in semi-final  July 8, 1982 - Photo by: Masahideh Tamakoshi

--------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------

 

 

  کلاوس فیشر , مهاجم گلزن و توانای فوتبال آلمان و باشگاه شالکه , با تبحر فراوان در اجرای ضربه های آکروباتیک ( bicycle kicks )... او خالق  یکی از زیباترین گلها در تاریخ جام جهانی می باشد . گل سوم او در زیباترین ۳ بر ۳ تاریخ , طی نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۸۲ تا سالها از سوی شبکه های تلویزیونی سراسر دنیا یخش شد و اینگونه , نام او تا همیشه ی تاریخ  با جام  دوازدهم پیوند خورد ...

 این گل اما یک مورد استثنا در کارنامه ی او نبود ... چرا که  یک بار نیز در سال ۱۹۷۷  برای آلمانها مقابل سوئیس  و سپس بارها در رقابتهای بوندسلیگا ۱ برای  شالکه , گل اکروبات زد . گلهایی که اغلب روی ارسالهای دقیق رودیگر آبرامزیچ ( Rüdiger Abramczik ) به هدف می نشست و محصول هماهنگی کم نظیر دو ستاره ملیپوش باشگاه شالکه بود . اما ضربه ی جادویی او به فرانسه نه تنها که بسیار حسابگرانه و دقیق از کار در امد بلکه از حیث نتیجه نیز  بسیار بسیار حائز اهمیت بود . فرانسه در آن نیمه نهایی با شکوه  , تحت هدایت ستاره ای بنام میشل پلاتینی با نتیجه ۳ بر ۲ از آلمان پیش بود که گل آکروبات فیشر در دقیقه ۱۰۸ وقت اضافه , نتیجه را به تساوی کشاند تا المانها در ضربه های پتالتی , چهارمین صعودشان را به فینال جشن بگیرند .

 آنچه که در مورد فیشر حائز اهمیت فراوان است , توان سریع انتقال  و تنظیم بدن , جهت استفاده از ضربه ی اکروبات است بگونه ای که در اغلب موارد ضربه هایش همپای زیبایی  در چهارچوب نیز بنشیند و این شاید یک مورد استثنا در فوتبال جهان باشد . گل آکروبات او برابر سوپیس در سال ۱۹۷۷ , از سوی بینندگان تلویزیونی , بعنوان زیباترین گل سال فوتبال المان و بعد از ان نیز بعنوان بهترین  گل دهه ی فوتبال المان , برگزیده شد .