A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

انگلستان و اسکاتلند ۱۹۶۷

تیم ملی انگلستان ۱۹۶۷

شایسته ها از راست : بابی مور( C ). جرج کوهن , جف هورست , آلن بال , ری ویلسون , گوردون بنکس , بابی چارلتون ... ویمبلی - ۲۶ فروردین ۱۳۴۶

================================

 

 کارشناسان عقیده دارند ,  بیش از نیم قرن است که جزیره در عطش فتح مجدد جام جهانی میسوزد . چرا که تا امروز  دیگر آن تیم رویایی سال ۶۶ ,  مشاهده نشده است . یک گروه توانا که از درون دروازه تا پیشانی خط حمله , ستاره باران بود و سرشار از انگیزه برای خواستن و کسب موفقیت ....... بچه های شاد و خوش پوش نسل بیتلز , دیگر تا همیشه ی تاریخ , سیمایی جاودانه یافته اند با آن لبخند های ساده و دلنشین و توپ های چرمین سرخ و استوک های دست دوز و یک دنیا خاطره و نوستالژی که چون یک اثر هنری فاخر میدرخشد . 

  تصویر فوق  مرتبط است با استادیوم خاطره انگیز ویمبلی و رقابت انگلستان و اسکاتلند در چهار چوب مسابقات انتخابی یورو ۶۸ که در یک رویداد هیجان انگیز و پر گل , قهرمان جهان   با نتیجه ۳ بر ۲ برنده از زمین خارج شد . در تاریخ فوتبال ملی جزیره , رقابت با اسکاتلند از سبقه ی بس طولانی برخوردار است . آنگونه که  انگلستان , بیشترین بازی ملی را تا امروز  ,برابر   اسکاتلند ثبت کرده ...  این تصویر مرتبط با هشتاد و چهارمین رویارویی دو همسایه است . در این رابطه استاد فقید داریوش اسداللهی , صاحب مقاله ای کامل و ارزشمند می باشد که در اینده ارائه خواهد شد .