A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

سهام میر فخرایی

سهام میر فخرایی

*  سهام میر فخرایی عزیز ........       استادیوم امجدیه ( جام تخت جمشید ) - مرداد ماه ۱۳۵۷

----------------------------------------------

----------------------------------------------

 

 

 

 * استاد سهام الدین میر فخرایی ....

===========

   مدافع شایسته و توانای فوتبال دهه ی ۵۰ شمسی , عضو تیم ملی  در رقابتهای المپیک تابستانی مونترال و انتخابی جام جهانی آرژانتین , با عناوین و افتخارات متعدد .... شاگرد خلف استاد فقید پرویز دهداری  از خوشنام ترین بازیکنان جام تخت جمشید و مکتب  اخلاق مدار  باشگاه هما  . از ویژگی های فنی سهام میر فخرایی میتوان به خوش فکر بودن , تسلط روی بازی هوایی , بویژه روی ارسالهای بلند   و از ویژگی های فردی نیز میتوان به خونسردی و منضبط بودن او و اشاره کرد .

 سهام میر فخرایی از همان آغاز در یکی از تیم های فوتبال پایه ی باشگاه شاهین , تحت تعلیم استاد پرویز دهداری قرار گرفت و بسیار زود نیز , نظر او را بخوبی جلب کرد آنگونه که شاگرد محبوب او شد  چرا که از همان ابتدا به حسن اخلاق شهره بود و بر این پایه  همواره مورد تایید و تحسین پرویز دهداری قرار داشت  . هفته نامه دنیای ورزش در سال ۱۳۵۱ در این باب ,چنین اشاره ای دارد : 

 آنچه که بجز موقعیت دلپذیرش در داخل میدان , موجب رضایت دهداری از او شده  انظباطی است که در حد عالی در نحوه رفتارش پدیدار است . چون جز اینکه با انظباط ترین یار تیمش بحساب می آید , انسانی است محجوب و در نهایت افتادگی و بهمین خاطر در نزد دوستان خود نیز , دارای محبوبیت فراوان است . 

 همانگونه که اشاره شد , سهام میر فخرایی فوتبالش را با جوانان باشگاه شاهین آغاز نمود .... سپس یک دوره ی کوتاه در باشگاه " ایران ما " توپ زد تا آنکه با تشکیل  تیم گارد , مجدد شاگرد استاد پرویز دهداری شد . در ادامه  با نام هما در مسابقات  حضور یافت و در شرایطی که همچنان در اوج بود و بازوبند هما را نیز بر بازوی خویش داشت به پانزده سال حضور درخشان باشگاهی اش , خاتمه داد .  

 تصویر فوق مرتبط است با رقابتهای ششمین دوره ی جام تخت جمشید , میان هما و شهباز که استاد سهام میر فخرایی قصد دارد  توپ را از دسترس مهاجم جوان شهباز ( جمشید نصیری ) دور نگاه دارد .  امان الله نقدی دروازه بان شایسته ی هما نیز , در پشت  آنها حضور دارد . بهترین ها را برای استاد سهام میر فخرایی آرزومندیم .  

 Ù‡Ù…ا و بانک ملی هفته بیست و یکم لیگ دوم تخت جمشید

 * همای خاطره انگیز جام تخت جمشید که  قلب دفاع آن , با حضور استاد سهام میر فخرایی آرام میگیرد  . تک گل پیروزی بخش او برابر بانک ملی  , هما را  یک هفته مانده به پایان در جایگاه دوم رده بندی باشگاه های ایران نشاند  .  

 

 -----------------------------

* در آینده مقاله ای کامل در مورد استاد سهام میر فخرایی عزیز , ارائه خواهد شد .