A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

ادر

Éder Aleixo

* ادر آلیسیو ( Éder Aleixo ) .................... جام جهانی ۱۹۸۲ ( عکاس : استاد ماساهیده تاماکوشی ) 

=============================

=============================

 

 از ارکان  برزیل بیادماندنی جام جهانی  ۸۲ , بال چپ باهوش و بسیار تهاجمی که قادر بود در مواقع لزوم , در قالب یک مهاجم کاذب ( موج دوم )  ایفای نقش کند . ویزگی بارز ادر که امروزه , اغلب  همگان او را با ان بیاد دارند  , توانایی عجیب و تحسین برانگیزش در نواختن شوتهای سنگین و  ناگهانی است که اغلب  نیز , پس از یک کنترل با یک ضربه ی رو یا بیرون پا نواخته میشد .  توصیه ای که همواره مربیان به مدافعان مستقیم  ادر داشتند آن بود که :   فرصت دارید جلوی شوتهای سنگین  اش را بگیرید اگر , پیش  از انکه او توپ را با یک ضربه  برای خودش ساخته و پرداخته کند , مانع شوید !   

 ادر آلسیو , حد فاصل سالهای ( ۱۹۷۹ - ۱۹۸۶ ) ۵۲ بازی ملی را در کارنامه اش ثبت کرد که روشن ترین بخش ان  , حضور بیادماندنی در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا می باشد  رویدادی که شهرت بین المللی نیز یرایش بهمراه آورد .  او به همراه زیکو , فالکائو و سوکراتس , اجزای تشکیل دهنده ی  خط هافبک یکی از بزرگترین تیم های تاریخ فوتبال جام های جهانی بود . گل بیادماندنی او در نخستین مسابقه ی برزیل برابر شوروی  که  با یک ضربه والی از راه دور بثمر رسید  هرگز از یاد فوتبالدوستان  نخواهد رفت . ادر همانگونه که شگردش بود  ,  ابتدا توپ را با یک ضربه قدری جلوتر از خود انداخت  و سپس پیش از آنکه به زمین برسد  به زیرش کوبید .

 

Éder Aleixo

* ادر آلسیو ( ۱۱ )  برزیل و ایتالیا , جام جهانی ۸۲    .......................              بارسلون - ۱۴ تیر ۱۳۶۱

==============================

  

 ادر آلسیو  از معدود شوتزنهای تاریخ فوتبال جهان است که سرعت شوتهایش به حد نصاب هایی بالاتر از ۱۴۰ - ۱۵۰ کیلومتر در ساعت می رسد . یکی از حد نصاب ثبت شده ای او عدد ۱۷۴/۵ را نشان میدهد که لقب ( Canhão ) بمعنای توپ جنگی را برایش به ارمغان آورد . اگر چه که او سریعترین وینگر جهان نبود اما , آنقدر خلاق و هوشمندانه عمل میکرد و چنان تبحری در کنترل توپ و ضربه هایش داشت که  از بهترین های دهه ۸۰ فوتبال جهان معرفی گردد . 

 

 مهمترین دوران فوتبال باشگاهی ادر آلسیو در دو باشگاه گرمیو ( ۳ فصل ) و آتلتیکو مینیرو ( ۵ فصل ) سپری شد .... او همچنین برای یکفصل , پیراهن باشگاه محبوب پالمیراس ( سبزها ) را بر تن نمود . نکته قابل توجه در باب ادر ,  عدم حضور او در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک می باشد که نامش در هنگامه ی اعزام تیم ملی و بدلایل غیر فنی , از جمع اردونشینان خط خورد .