A+ R A-

تبلیغات

رجیران

مطالب

آلن راجرز

آلن راجرز

* آلن راجرز و دکتر حسین کلانی عزیز و مهربان .... امجدیه - مهر ماه ۱۳۵۲ ( رنگین شده توسط جام تخت جمشید )

================================

 

  دو شایسته از نسل اول باشگاه پرسپولیس که هر دو از عوامل اصلی در کسب محبوبیت کم نظیر برای سرخپوشان در سالهای نخست بوده اند . یک مربی توانا از فوتبال اروپا با تفکرات کاملا هجومی و یک مهاجم کوبنده و سرعتی که قادر بود با چابکی و تلاش بسیار , نظم و انسجام هر خط دفاعی را برهم زند .

  آلن راجرز انگلیسی , معمار افتخارات سالهای نخست سرخپوشان و یا هجومی ترین مربی تاریخ فوتبال باشگاهی ما .... با رکوردهایی کم نظیر و برد های بیادماندنی که او را , بسیار بسیار دست نیافتنی میسازد . او اولین مربی خارجی فوتبال باشگاهی ماست که در سال ۱۳۴۸ به درخواست باشگاه ورزشی پیکان به ایران امد و با توجه به فرم و ساختار ان روزهای فوتبال ما ( فوتبال انگلیسی ) او بهترین گرینه ای ممکن بود . آلن راجرز , فرم حرکت مدافعان کناری را تغییر داد و آنها را به هجوم و حضور در حملات فرا خواند که ان روزها در فوتبال ما چندان رایج نبود . همچنین استفاده مطلوب و بکارگیری یک هافبک نفوذی پشت مهاجمان ( مهاجم سایه ) ..... و .... و ..... در آینده مقاله ای در همین رابطه , ارائه خواهد شد .راجرز هفت سال را بتناوب در فوتبال باشگاهی ما سپری کرد و صاحب افتخارات متعدد شد . اما اوج توانایی و دانش او را میتوان در سه تیم باشگاهی بیادماندنی , جستجو کرد . پیکان نیمه دوم سال ۱۳۴۸ , پرسپولیس ۱۳۵۰ و پرسپولیس ۱۳۵۲ .... همچنین او صاحب بهترین برد های تاریخ دربی سرخابیهای تهران , میباشد .

 

  دکتر حسین کلانی عزیز , یک فوروارد بزرگ .... از آن دست مهاجمانی , که هر مربی ,  آرزوی داشتنش را دارد . بازیکنی که برای او انجام هیچ چیز  غیر ممکن نیست . فرقی نمیکند روبروی او تاج باشد یا دارایی , اسرائیل  یا کره جنوبی ........ او تا آخرین حد توان , برای سربلندی تیمش مبارزه میکند و اگر میگوید هرگز از حریفی نهراسیده , صحیح میگوید که او واقعا چنین است و هدفش , تظاهر و یا کوچک شمردن حریفان نیست ...

 در سال ۱۳۶۰ , تحلیل گر نخبه و توانای فوتبال ایران و یا شابد بزرگترین مفسر فوتبال ما در سالهای دور , استاد فقید " داریوش اسداللهی " در هفته نامه ی کیهان ورزشی , مقاله ای در باب دکتر حسین کلانی مینویسد و ضمن انکه از او با عنوان " شجاع میدان " یاد میکند , اشاره ای نیز روشن و مستقیم  به همین صفت  یا ویژگی او دارد . استاد اسداللهی مینگارد که :

 حسین کلانی را از زمانی میشناسم که بعنوان یک خردسالان در یکی از تیمهای تحت سرپرستی ام بازی را اغاز کرد . انگاه در اسکی صدمه دید و چون خوب شد به راهنمایی یکی از بزرگان خانواده به باشگاه شاهین رفت . او از اول پر جوهر و قدر شناس و مهاجم و تسلیم ناپذیر بود . اگر به او میگفتی : حسین این تیم دنیا ما را شکست میدهد , میگفت به ولای علی دمار از روزگارشان در می آورم .... و اینگونه در قله تیم پرافتخار و پر تکنیک شاهین قرار گرفت که این سیمای ی کلاسیک بازیکنان پر جرات , قلدر و پرتوان است .

 

                                                                  در قلب مسائل - کیهان ورزشی شماره ۱۴۰۲

 

 

 

 

 

---------------------------

آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی  - آلن راجرز - حسین کلانی - آلن راجرز - حسین کلانی